Iemand al een Android radio gemonteerd in zijn Renault?
Ik heb een Reanult Captur waarvan de radio het begeven heeft.
Ik zou deze willen vervangen door een Android radio, mogelijks de Davilon DVL4041.
Blijven alle functies werken?
Android radio monteren
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 sep 2024 07:05
- Actief als: particulier
Re: Android radio monteren
Ik ben hier ook naar op zoek. Ik heb er inmiddels 2x een besteld, en allebei terug moeten sturen omdat ze niet passen in het inbouwframe waar de standaard fabrieksradio in zit. Dit frame is 9,7 cm hoog. (net geen Dubbel DIN)
De eerste welke ik bestelde (bij Autoradioplaza) had een verdikte plaat achter het scherm, van 10 cm hoog. Het heeft me bij elkaar een maand gekost om de radio te bestellen en te retourneren tot het moment dat ik mijn geld terug had. Overigens wel netjes geholpen, maar had allemaal wat sneller gemogen.
De tweede heb bij Caraudiogigant besteld (via Bol.com) en is van Cartronix. Deze is nog hoger (10,5 cm). Voor deze heb ik nog een vraag uit staan bij de leverancier.
Bij twee verschillende leveranciers dus een radio geleverd gekregen welke niet past, terwijl er wel wordt aangegeven dat de producten als vervanging dienen voor de standaard radio.
Ik zou dus ook graag willen weten of iemand dit al voor elkaar heeft gekregen, zonder de auto te verbouwen.
Zou er een ander inbouwframe in het dashboard moeten komen?
De eerste welke ik bestelde (bij Autoradioplaza) had een verdikte plaat achter het scherm, van 10 cm hoog. Het heeft me bij elkaar een maand gekost om de radio te bestellen en te retourneren tot het moment dat ik mijn geld terug had. Overigens wel netjes geholpen, maar had allemaal wat sneller gemogen.
De tweede heb bij Caraudiogigant besteld (via Bol.com) en is van Cartronix. Deze is nog hoger (10,5 cm). Voor deze heb ik nog een vraag uit staan bij de leverancier.
Bij twee verschillende leveranciers dus een radio geleverd gekregen welke niet past, terwijl er wel wordt aangegeven dat de producten als vervanging dienen voor de standaard radio.
Ik zou dus ook graag willen weten of iemand dit al voor elkaar heeft gekregen, zonder de auto te verbouwen.
Zou er een ander inbouwframe in het dashboard moeten komen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 sep 2024 07:05
- Actief als: particulier
Re: Android radio monteren
Ik heb er inmiddels 1 ingebouwd in mijn Captur uit 2016.
Merk Davilon, type DVL-4127.
Heb er nog geen achteruitrij camera opzitten, maar deze functie zit er wel op, inclusief meedraaiende gekleurde lijnen als je achteruit rijd.
Verder werkt de orginele stuurwielbediening ook. (was een van mijn voorwaarden). Systeem draait op Android 13, ondersteund Apple CarPlay versie 18)
Groot 9” scherm.
Merk Davilon, type DVL-4127.
Heb er nog geen achteruitrij camera opzitten, maar deze functie zit er wel op, inclusief meedraaiende gekleurde lijnen als je achteruit rijd.
Verder werkt de orginele stuurwielbediening ook. (was een van mijn voorwaarden). Systeem draait op Android 13, ondersteund Apple CarPlay versie 18)
Groot 9” scherm.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in