Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik zit al een tijdje met een raar probleem. Dit is de situatie:
s' Ochtends stap ik in de auto (koude motor) en rijd weg. Maar binnen de eerste 5 minuten (meestal wanneer ik rond de 80 rijd) voel je een harde schok/ klap en dan werkt de automaat niet meer. Hij blijft dan dus in 1 versnelling staan en schakelt niet meer. Als ik dan de auto uitzet en weer opnieuw start is er niks aan de hand. Dan kan ik de hele dag ermee rijden en ook lange afstanden.
Het probleem was even opgelost nadat de olie van de auto ververst was. Probleem leek hiermee toevallig opgelost. Helaas duurde dat maar zo'n anderhalve maand en is het nu weer dagelijkse kost.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet zoeken of kan proberen?
Zoek even dit forum of anders via Google, dit probleem is al ruim 20jaar bekend helaas.
Bij renault heet dese transmissie dp0, bij peugeot al4, en bij citroen weer ik het niet..
Deze hebben last van defecte modulatiekleppen, vervanging gaat eventueel icm nieuwe software. Heel vaak is dit de oplossing, niet altijd.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
De ecu van mijn Scenic 2 geeft een te lage spanning aan. Dit gaat wel weer terug naar de normale waarde van 14,2 Volt maar lijkt mij niet goed.
Foto's zijn bijgevoegd.
Weet iemand of dit zo hoort of heb ik een massa / bekabelings probleem?...
Goedemiddag 🤗
Ik heb vorig jaar een Renault twingo uit 2002 gekocht en dit is zowel een schakel als automaat.
Ik kan dat zelf instellen.
Maar nou bokt hij soms en soms slaat hij van zelf als ik op automaat rijd over naar schakel.
Ik heb m’n accu na...
Ik ben vorige week naar Oostenrijk geweest en tijdens get dalen in de bergen is de accu vol, display geeft max aan dat hoor ik een hoog toerental/geluid. Ik heb de versnellingsbak in B staan. Wie kent dit?
Hallo,
ik rijd al 6 jaar een captur bouwjaar 2018. Nu merk ik dat de auto, bij constante snelheid, schokkerig rijd.
Dit is niet steeds aanwezig, maar wel merkbaar. De auto heeft slechts 59000 kilometer gelopen. Heeft iemand hier ook dit probleem,...
Ik heb een Captur Etech plug in hybride uit 2020 recent aangekocht.
Nou lees ik dat alle elektrische auto's bij een snelheid lager dan 20 of 30 km p/u een waarschuwingsgeluid moeten laten horen om voetgangers te waarschuwen.
Ik in oosterijk op de snelweg slaat me systeem uit dashboard alles, wel alles meteen weer aan en geeft ESC die ging weer uit en gaf melding Zijruiten achter vergrendeld.
Motor werkt wel en heeft vermogen.
Heeft iemand dit ook al een keer gehad en...