Beste mensen, als eerste een gelukkig nieuwjaar.
Ik heb een probleem met mijn Laguna 3 2.0-16v handgeschakeld. De auto herkent het niet als ik in de achteruit schakel, dus geen PDC (ook geen piep), geen ruitenwisser die aangaat als de voorruit wissers aanstaan en als belangrijkste geen achteruitrij licht (apk punt).
De sensor op de bak is 2jr oud, maar voor zekerheid gewisseld voor een nieuwe maar probleem blijft. Alle zekeringen in dashboard, en achter de accu zijn goed. De grote zekeringen tegen schutbord ook allemaal goed. Wanneer ik de kabels van de sensor door verbind gaan de lampen branden dus de sensor krijgt stroom, en de lampen zijn niet kapot. Ik kan ook geen kabelbreuk ontdekken in de scharnierpunten van de achterklep.
Ik ben nu al meerdere uren aan zoeken en uit aan het sluiten, maar ik loop nu vast. Misschien zie ik ergens iets over het hoofd. Zelf denk ik bijv. een een relais of nog een bepaalde module -al kan ik op internet hier niets over vinden- dus heeft er iemand hier nog een idee waar ik het moet zoeken?
Dank.
Geen achteruitrij licht en parkeersensoren
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 nov 2024 18:27
- Actief als: particulier
Re: Geen achteruitrij licht en parkeersensoren
Wanneer de sensor doorverbonden is werkt het? Dat doet vermoeden dat er toch een euvel is met de sensor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 2024 22:56
- Actief als: particulier
Re: Geen achteruitrij licht en parkeersensoren
Ja, meer meer kan ik zelf ook niet bedenken dus ga maar weer een andere sensor halen, mss is degene die ik gekocht had al kapot voordat ik deze kreeg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-