r-link updaten ivm grootscherm Carplay
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 nov 2023 20:15
- Actief als: particulier
r-link updaten ivm grootscherm Carplay
Beste Leden.
Als nieuw lid heb ik gelijk een vraagje.
Ik ben sinds 2 weken in bezit van een Renault megane 4 van 2016 welke overigens prima bevalt. Echter zat hier bij aankoop geen Carplay op. Deze heb ik doormiddel van het developer menu en het vervangen van de usb module werkend gekregen. Echter stoor ik me enorm aan het halve scherm. De auto is namelijk uitgevoerd met het grote scherm en Bose.
Nu zag ik dat dit met een software update verholpen is. Helaas voert mijn dealer deze echter niet uit gezien deze niet officieel blijkt te zijn. we kan me helpen met het updaten van mijn systeem en heeft eventueel de bestanden met de uitleg? En wat zijn eventuele risico's hier van?
Naar mijn weten werkt het grote scherm vanaf versie 8 of 9? en wat zijn de verschillen of welke is stabieler?
momenteel heb ik de volgende gegevens van het huidig systeem:
HW Gen 2.1
software versie: 7.0.24.136
boot release: 5534
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Jordy
Als nieuw lid heb ik gelijk een vraagje.
Ik ben sinds 2 weken in bezit van een Renault megane 4 van 2016 welke overigens prima bevalt. Echter zat hier bij aankoop geen Carplay op. Deze heb ik doormiddel van het developer menu en het vervangen van de usb module werkend gekregen. Echter stoor ik me enorm aan het halve scherm. De auto is namelijk uitgevoerd met het grote scherm en Bose.
Nu zag ik dat dit met een software update verholpen is. Helaas voert mijn dealer deze echter niet uit gezien deze niet officieel blijkt te zijn. we kan me helpen met het updaten van mijn systeem en heeft eventueel de bestanden met de uitleg? En wat zijn eventuele risico's hier van?
Naar mijn weten werkt het grote scherm vanaf versie 8 of 9? en wat zijn de verschillen of welke is stabieler?
momenteel heb ik de volgende gegevens van het huidig systeem:
HW Gen 2.1
software versie: 7.0.24.136
boot release: 5534
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Jordy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 nov 2023 23:17
Re: r-link updaten ivm grootscherm Carplay
Hi Jordy,
Ik heb zelf gespeeld met alle versies op mijm grootscherm Megane GT, dus 7, 8 en 9. Ik heb zelf hw gen 1.1, dus geen carplay voor mij. Enkel android auto maar heb toch geen iphone.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op versie 8, versie 7 had wel "fullscreen" android auto, maar liet de sneltoetsen aan de bovenzijde van het scherm niet zien. Versie 8 was een stukje beter, wel sneltoetsen, maar de histogram van luchtkwaliteit is niet meer te vinden. Stabiliteit is wel oke. Qua snelheid is versie 9.34 of 9.37 het beste, maar dan mis je TMC traffic in de navi, en in sommige gevallen (bij mij ook) werkt je airco niet goed meer. Hij gaat wel aan, maar lijkt op de laagste stand te werken. Dit vond ik in de zomer best vervelend.
Gelukkig kan je gewoon downgraden met een beetje zoeken op google, dit forum en franse r-link fora, dus dat is geen enkel probleem.
Ik heb zelf gespeeld met alle versies op mijm grootscherm Megane GT, dus 7, 8 en 9. Ik heb zelf hw gen 1.1, dus geen carplay voor mij. Enkel android auto maar heb toch geen iphone.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op versie 8, versie 7 had wel "fullscreen" android auto, maar liet de sneltoetsen aan de bovenzijde van het scherm niet zien. Versie 8 was een stukje beter, wel sneltoetsen, maar de histogram van luchtkwaliteit is niet meer te vinden. Stabiliteit is wel oke. Qua snelheid is versie 9.34 of 9.37 het beste, maar dan mis je TMC traffic in de navi, en in sommige gevallen (bij mij ook) werkt je airco niet goed meer. Hij gaat wel aan, maar lijkt op de laagste stand te werken. Dit vond ik in de zomer best vervelend.
Gelukkig kan je gewoon downgraden met een beetje zoeken op google, dit forum en franse r-link fora, dus dat is geen enkel probleem.
Hide post links |
-
Hi eeyjay,
Bedankt voor je terugkoppeling, de TMc zou ik denk ik nog niet erg vinden gezien ik de navi niet gebruik en de originele kaarten out dated zijn. De airco zou echter wel een probleem zijn. De auto moet 4dec nog terug voor het een en ander en gaat dan vermoedelijk ook nog een update krijgen dus ga even kijken op welke versie ik dan uit kom.
Welke versie van v8 heb je nu precies lopen?
Bedankt voor je terugkoppeling, de TMc zou ik denk ik nog niet erg vinden gezien ik de navi niet gebruik en de originele kaarten out dated zijn. De airco zou echter wel een probleem zijn. De auto moet 4dec nog terug voor het een en ander en gaat dan vermoedelijk ook nog een update krijgen dus ga even kijken op welke versie ik dan uit kom.
Welke versie van v8 heb je nu precies lopen?
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 24 nov 2023 23:17
Op dit moment op 8.32.506
Heb wel een factory reset gedaan volgens mij na installatie, of hij was al gereset. Verder kan ik overigens ook de skin patch aanbevelen, dat geeft je enorm veel mogelijkheden in de navigatie, zoals bijvoorbeeld het toevoegen of veranderen van informatie op het scherm, instellen waar het icoon van de snelheid wordt gezet, actuele gps snelheid en kaartkleuren. En natuurlijk meer up-to-date kaarten, die zijn wel iets minder legaal.
Laatste versie is op dit moment v1.4 hotfix 1 uit mijn hoofd, je kan zoeken op Youtube, of google, is een russisch forum die deze skin patch uitbrengt.
Heb wel een factory reset gedaan volgens mij na installatie, of hij was al gereset. Verder kan ik overigens ook de skin patch aanbevelen, dat geeft je enorm veel mogelijkheden in de navigatie, zoals bijvoorbeeld het toevoegen of veranderen van informatie op het scherm, instellen waar het icoon van de snelheid wordt gezet, actuele gps snelheid en kaartkleuren. En natuurlijk meer up-to-date kaarten, die zijn wel iets minder legaal.
Laatste versie is op dit moment v1.4 hotfix 1 uit mijn hoofd, je kan zoeken op Youtube, of google, is een russisch forum die deze skin patch uitbrengt.
Hide post links |
Misschien kunt u met deze informatie wat. Is een Italiaans forum, dus even vertaling aanzetten.
www.renaultclub.it/threads/rlink-update ... ante.4759/
Toegevoegd in 1 uur 25 minuten 8 secondes:
Ik heb vandaag die update gedaan zoals in mijn vorige bericht in de link staat beschreven.
En het werkt bij mij super! Ook TMC werkt gewoon, maar ik gerbuik zowiezo geen Tomtom, maar Flitsmeister, Waze en Google maps. Ik gebruik Apple Carplay. voor foto's stuur me maar een PM, weet niet hoe ik ze hier moet plaatsen.
www.renaultclub.it/threads/rlink-update ... ante.4759/
Toegevoegd in 1 uur 25 minuten 8 secondes:
Ik heb vandaag die update gedaan zoals in mijn vorige bericht in de link staat beschreven.
En het werkt bij mij super! Ook TMC werkt gewoon, maar ik gerbuik zowiezo geen Tomtom, maar Flitsmeister, Waze en Google maps. Ik gebruik Apple Carplay. voor foto's stuur me maar een PM, weet niet hoe ik ze hier moet plaatsen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 30 nov 2023 20:03
Gisteren met dank aan Hawkeye123 update gedaan naar versie 8 (vanaf 7), wereld van verschil
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris
Hide post links |
-
Super om te horen, weet je welke boot versie je had in v7? Wil mijne namelijk ook updaten maar op het forum hebben ze het over versie 5476, 5186 en 5615 echter heb ik versie 5534
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 30 nov 2023 20:03
Ik had 5476
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 aug 2024 19:56
Hi Jrody,
Ik zie dat jij jouw HW hebt geüpgrade naar 2.1.
Heb je ergens informatie over hoe je dit hebt gedaan?
Ik heb al veel fora afgezocht maar kan voor als nog geen duidelijke aanpak vinden.
Bij voorbaat dank,
Martijn.
Ik zie dat jij jouw HW hebt geüpgrade naar 2.1.
Heb je ergens informatie over hoe je dit hebt gedaan?
Ik heb al veel fora afgezocht maar kan voor als nog geen duidelijke aanpak vinden.
Bij voorbaat dank,
Martijn.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 aug 2024 11:24
Goedemorgen, mijn vader rijdt een scenic van 03-2017. Hij heeft momenteel software release 7.0.24.156 / boot 5615. Probleem is dat hij geen Apple CarPlay heeft. Ik lees hierboven dat jordytje77 de ‘usb module’ heeft vervangen. Is dat het enigste wat moet gebeuren of moet nu ook de radio unit ( volgens mij de 28115 7506R / 276660 / lanr14 - of moet je een lanr16 hebben….?) worden vervangen daarvoor? En is er nog iemand hier op het forum die daar een beetje handig mee is ?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-