Renault Scenic 1.9dci 2007 start slecht
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 03 nov 2016 15:24
- Actief als: particulier
Renault Scenic 1.9dci 2007 start slecht
Beste,
Mijn Renault Scenic 1.9dci uit 2007 start heel slecht als hij koud staat. Het duurt erg lang tot wanneer de motor aanslaat en hij valt soms direct uit nadat hij aanslaat. Wanneer de auto warm gedraaid is start hij zonder problemen.
De problemen zijn begonnen nadat de temperatuursensor van de turbo vervangen is. Ik heb de auto laten uitlezen in dezelfde garage die de temperatuursensor heeft vervangen (officiële Renault garage) en hier hebben ze het probleem niet gevonden.
Vervolgens ben ik naar een andere officiële Renault garage geweest. Hier hebben ze de diagnose gesteld dat de injectoren defect zijn (en meer dan 500 euro voor de diagnose aangerekend). Herstelling zou dan nog eens meer dan 1500 euro kosten.
Dit lijkt mij echter zeer raar omdat het probleem gestart is met de vervanging van een temperatuursensor en omdat de auto verder heel normaal rijdt, enkel het starten met een koude motor is het probleem. Is het mogelijk dat er een verkeerde temperatuursensor van de turbo geïnstalleerd is? Of zou het de startmotor kunnen zijn?
Auto heeft momenteel 210000 km.
Mijn Renault Scenic 1.9dci uit 2007 start heel slecht als hij koud staat. Het duurt erg lang tot wanneer de motor aanslaat en hij valt soms direct uit nadat hij aanslaat. Wanneer de auto warm gedraaid is start hij zonder problemen.
De problemen zijn begonnen nadat de temperatuursensor van de turbo vervangen is. Ik heb de auto laten uitlezen in dezelfde garage die de temperatuursensor heeft vervangen (officiële Renault garage) en hier hebben ze het probleem niet gevonden.
Vervolgens ben ik naar een andere officiële Renault garage geweest. Hier hebben ze de diagnose gesteld dat de injectoren defect zijn (en meer dan 500 euro voor de diagnose aangerekend). Herstelling zou dan nog eens meer dan 1500 euro kosten.
Dit lijkt mij echter zeer raar omdat het probleem gestart is met de vervanging van een temperatuursensor en omdat de auto verder heel normaal rijdt, enkel het starten met een koude motor is het probleem. Is het mogelijk dat er een verkeerde temperatuursensor van de turbo geïnstalleerd is? Of zou het de startmotor kunnen zijn?
Auto heeft momenteel 210000 km.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 06:30
Re: Renault Scenic 1.9dci 2007 start slecht
Verstuivers gaan niet zomaar plotseling defect,daar gaat vaak het eea aan vooraf.
500e diagnose is fors.
Een temperatuursensor na turbine,zo heet deze,meet enkel de lucht die na de turbo door de inlaat gaat.
Neem aan dat voor de hand liggende zaken zoals gloeistiften ook gecontroleerd zijn?
500e diagnose is fors.
Een temperatuursensor na turbine,zo heet deze,meet enkel de lucht die na de turbo door de inlaat gaat.
Neem aan dat voor de hand liggende zaken zoals gloeistiften ook gecontroleerd zijn?
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 03 nov 2016 15:24
Ik vermoed van wel, volgende uitleg staat te lezen op de factuur van de garage:
Controle alle gegevens en afstellingen met testkoffer clip.
Reinigen brandstofsysteem, pomp en injectors.
druktest brandstofsysteem en ontluchten.
Controle en herladen accu, alles correct.
Nazicht en losmaken startmotor met demontage schermplaat.
Diagnose niet of moeilijk starten voertuig.
Opname met testkoffer van raildruk, pompdruk en lektest injectors.
Injectors defect, demontage 4 oude injectoren, montage 4 injectoren garage, inlezen van injectorcodes met clip,
voertuig start correct. Na beslissing klant om het voertuig niet te herstellen, demontage injectors garage en terug montage
defecte injectors, inlezen injectorcodes.
Ik heb het natuurlijk niet zelf gezien dat de auto goed startte met de injectoren van de garage, dat is enkel wat de garagist zegt. En eerlijk gezegd vertrouw ik hem niet 100%.
Mij lijkt het ook raar dat de injectoren kapot zouden zijn omdat het probleem begonnen is met het vervangen van die temperatuursensor.
Controle alle gegevens en afstellingen met testkoffer clip.
Reinigen brandstofsysteem, pomp en injectors.
druktest brandstofsysteem en ontluchten.
Controle en herladen accu, alles correct.
Nazicht en losmaken startmotor met demontage schermplaat.
Diagnose niet of moeilijk starten voertuig.
Opname met testkoffer van raildruk, pompdruk en lektest injectors.
Injectors defect, demontage 4 oude injectoren, montage 4 injectoren garage, inlezen van injectorcodes met clip,
voertuig start correct. Na beslissing klant om het voertuig niet te herstellen, demontage injectors garage en terug montage
defecte injectors, inlezen injectorcodes.
Ik heb het natuurlijk niet zelf gezien dat de auto goed startte met de injectoren van de garage, dat is enkel wat de garagist zegt. En eerlijk gezegd vertrouw ik hem niet 100%.
Mij lijkt het ook raar dat de injectoren kapot zouden zijn omdat het probleem begonnen is met het vervangen van die temperatuursensor.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 06:30
Startmotor demonteren had imo niet nodig geweest.
Als er geconstateerd is dat de injectoren slecht zijn,is het natuurlijk duidelijk.
Vreemd dat ze zonder toestemming de injectoren vervangen hebben. Dat werk hoef je imo niet te betalen.
Als er geconstateerd is dat de injectoren slecht zijn,is het natuurlijk duidelijk.
Vreemd dat ze zonder toestemming de injectoren vervangen hebben. Dat werk hoef je imo niet te betalen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-