Ik rijd nu een grand scenic (2004) en die komt ook een keer op z'n eind. Nu kan ik 'm dan natuurlijk no-brains vervangen voor een zelfde model maar kom met vakanties eigenlijk net wat inpakruimte te kort wat dus betekent dat er een dakkoffer bij komt. Maar liever heb ik gewoon alles in de auto. Ik ben me nu dus op het oriënteren op een grotere auto.
Ik vind de Grand Espace derhalve wel interessant. Ik ben al zover dat het dan een 2.0 DCI moet worden vanaf 2007 (phase II). Maar ik ben een beetje in verwarring over het verschil tussen de Grand Espace en de normale Espace. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat vanaf 2012 ze gewoon allemaal het langere chassis hebben, de standaard niet meer gemaakt. Klopt dit of is dit al langer (ergo vanaf phase II) of toch nog recenter? Of is er nog steeds onderscheid tussen grand en standaard?
Grand Espace of Espace?
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace of Espace?
Phase II is er vanaf 2006 en toen was er nog onderscheid tussen normaal en grand.
Met drie rijen stoelen is er bij mijn auto geen ruimte meer achter de stoelen. Bij een grand is er dan nog net iets van ruimte.
Persoonlijk vind ik de normale mooier en beter in proportie.
Met drie kids en een dakkoffer redden wij het prima in onze normale en past ie net iets beter in de parkeervakken.
Met drie rijen stoelen is er bij mijn auto geen ruimte meer achter de stoelen. Bij een grand is er dan nog net iets van ruimte.
Persoonlijk vind ik de normale mooier en beter in proportie.
Met drie kids en een dakkoffer redden wij het prima in onze normale en past ie net iets beter in de parkeervakken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jun 2021 10:37
Re: Grand Espace of Espace?
Volgens mij heb je gelijk met je 2012 jaartal en dat er daarna alleen nog een grand is. Aangezien smaken verschillen: ik vind de grand juist beter in proportie. Daarbij past mijn Espace altijd in een parkeervak en heb ik geen dakkoffer nodig. De 2.0 dCi is een pareltje van een motor, past goed bij het karakter van de auto. Espace staat voor ruimte,comfort en functionaliteit, daarom zou ik persoonlijk altijd voor de grand gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-