Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Laguna uit 2003 met een Renault radio (Cabasse) en een Carminat navigatie systeem. Mooi geluid, en beiden aangesloten op het kleurendisplay op het dashboard. Nu zou ik heel graag mijn iPod (Video, 30GB) willen aansluiten, en deze het liefst kunnen bedienen vanaf het stuur. De ICE LINK interface kabels zijn momenteel helaas niet geschikt voor dit radio-systeem. Normaal gesproken wordt de iPod ipv de CD wsselaar aangesloten, of zelfs direct op een AUX port aan voor of achterkant. Een FM zender voor de iPod wordt als optie aangeboden, en deze is niet alleen illegaal, het geluid is tevens van inferieure kwaliteit.
Weet iemand een mogelijkheid om toch mijn iPod aan te sluiten op deze radio, of moet ik een andere radio aanschaffen
Wat betreft de fm zender, deze wordt legaal in nederland verkocht, en als je deze rechtstreeks op de autoantenne aansluit, schijnt de kwaliteit zelfs goed te zijn. (helaas nog geen ervaring mee, maar dat zal zeker komen)
Nadat ik de radio had uitgebouwd zag ik plek voor een mini ISO connector achter op de radio. Op deze AUX-in kan je een kabeltje van Caliber (http://www.caliber.nl/product_info.php? ... ts_id=1135) aansluiten die 2 RCA female connectors heeft. Hierop kan je weer een 2de kabel aansluiten die je vervolgens op je iPod aansluit. Oke, je bedient 'm niet vanaf het stuur, maar ja, wel muziek van hier tot Tokyo.
De kabeltjes heb ik gewoon bij Media Markt besteld:
RAH 1040 voor op je radio (ISO miniconnector blue to 2x RCA female)
RAH 1000 IPOD voor op je iPod (2x RCA male to iPod plus power)
Beiden van het merk Caliber (www.caliber.nl)
Mooie oplossing met goed geluid, en dat voor maar een paar tientjes
Dat kabeltje heb ik dus gekocht en aangesloten, maar ik kan met geen mogelijkheid naar AUX schakelen.
Iemand een suggestie? Het betreft een Carminat Informee 2 CD navigatie in een Scenic van 2de helft 2006.
David schreef:Ik heb een Laguna uit 2003 met een Renault radio (Cabasse) en een Carminat navigatie systeem. Mooi geluid, en beiden aangesloten op het kleurendisplay op het dashboard. Nu zou ik heel graag mijn iPod (Video, 30GB) willen aansluiten, en deze het liefst kunnen bedienen vanaf het stuur. De ICE LINK interface kabels zijn momenteel helaas niet geschikt voor dit radio-systeem. Normaal gesproken wordt de iPod ipv de CD wsselaar aangesloten, of zelfs direct op een AUX port aan voor of achterkant. Een FM zender voor de iPod wordt als optie aangeboden, en deze is niet alleen illegaal, het geluid is tevens van inferieure kwaliteit.
Weet iemand een mogelijkheid om toch mijn iPod aan te sluiten op deze radio, of moet ik een andere radio aanschaffen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Krijg altijd de melding niet compatibel. dit zowel me de iPod classic als met de nieuwste versie Ipod Touch.
weet iemand hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt :)
Hallo hebben onlangs accu moeten vervangen,opeens geen kik meer.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
- radio ontvangst zeer beperkt...nog 1 zender
beste forum leden we hebben een raido cd met updatelist in onze modus nu zoek iets voor te kunnen bellen in de auto
zou dit werken zie foto is voor renault wie heeft hier ervaring mee alvast bedankt
Mijn Master is uitgerust met een displayloze radio, zie het topic Display Interieur voor foto's.
De luidspreker in de linker voordeur doet helemaal niets.
Dat kan dus aan de radio zelf liggen, aan de bedrading of aan de speaker.
Ik heb een vraag ivm autoradio van mijn Kangoo 2013.
Het is een met ingebouwde speaker om te bellen.
Nu wil ik een andere radio steken en weet niet welke kabels welke functie hebben. Ik weet al.dat ik een adapter nodig heb naar ISO maar moet...
Hoi, ik heb een clio 2015 maar sinds 6 maanden doet me radio niet .. ik blijf het logo van renault wel zien maar gaat niet aan .. iemand die weet wat er mischien aan de hand is of wat ik precies moet doen 🤷♀️ :cry2:
Vreemd verschijnsel: de radio deed het gisterochtend ineens niet meer (na bijna 2 jaar trouwe dienst). Hij stond op Radio1, wil daar niet spelen, wil ook niet meer naar een andere zender. Heb vele knopjes ingedrukt op zoek naar uitzetten /...