sigarettenaansteker Laguna I fase II
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
sigarettenaansteker Laguna I fase II
Hallo allemaal,
Nieuw hier op dit forum. Ik bezit een Laguna 2.2 dT uit 98. Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen met het volgende probleem. De sigarettenaansteker c.q 12 Vdc aansluiting geeft geen sjoege. Zekering nagelopen, die is OK. Muziekje die ook op die zekering zit, doet het prima. Hoe kom ik nu aan de achterkant van de sigarettenaansteker, om te bekijken of de bedrading nog OK zit?
groetjes, rob
Nieuw hier op dit forum. Ik bezit een Laguna 2.2 dT uit 98. Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen met het volgende probleem. De sigarettenaansteker c.q 12 Vdc aansluiting geeft geen sjoege. Zekering nagelopen, die is OK. Muziekje die ook op die zekering zit, doet het prima. Hoe kom ik nu aan de achterkant van de sigarettenaansteker, om te bekijken of de bedrading nog OK zit?
groetjes, rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Door de middenconsole af te breken kan je bij de achterkant van de asbak komen.
Je begint hierbij met de pookhoes te demonteren en gaat dan verder naar boven tot je bij het betreffende onderdeel bent.
Hetzelfde als het lampje van je aircopaneel defect is, ook van onder af aan beginnen met loshalen (1,5 uur werk voor een lampje van een paar centen
).
Antonio.
Je begint hierbij met de pookhoes te demonteren en gaat dan verder naar boven tot je bij het betreffende onderdeel bent.
Hetzelfde als het lampje van je aircopaneel defect is, ook van onder af aan beginnen met loshalen (1,5 uur werk voor een lampje van een paar centen

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Klinkt goed dat afbreken
.
Kun je me een beetje de weg wijzen, hoe ik de pookhoes verwijder? Torx, schroevendraaier, trekken, klikken, draaien van knoppen etc. waar, wanneer en hoe?
Many thanx...robert

Kun je me een beetje de weg wijzen, hoe ik de pookhoes verwijder? Torx, schroevendraaier, trekken, klikken, draaien van knoppen etc. waar, wanneer en hoe?
Many thanx...robert
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Pookhoes is te verwijderen door de onderzijde met enige kracht doch met enige voorzichtigheid naar boven te trekken.
Hieronder zie je aan de onderzijde van het eerstvolgende paneel een paar Torx 20 schroefjes zitten, deze losschroeven en het paneel op dezelfde wijze verwijderen.
Net zolang tot je het gewenste onderdeel hebt uitgebouwd.
De radio dient wel tevoren uitgebouwd te worden evenals het inbouwframe van de radio.
Antonio.
Hieronder zie je aan de onderzijde van het eerstvolgende paneel een paar Torx 20 schroefjes zitten, deze losschroeven en het paneel op dezelfde wijze verwijderen.
Net zolang tot je het gewenste onderdeel hebt uitgebouwd.
De radio dient wel tevoren uitgebouwd te worden evenals het inbouwframe van de radio.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Super, thanx. Pookhoes is inmiddels los (Ik had al tijdens een lange rit zitten peuteren en toen schoot ie los). Ik heb zo'n standaard inbouwradio (af fabriek) erin zitten. Is die er zo uit te halen of pas tegen de tijd dat ik de onderste panelen weghaal?
gtz rob
gtz rob
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Die is eenvoudig te demonteren middels zg. ronde Philips radio pennen.
Er zitten 4 gaatjes in het front, aan beide zijden 2, hierin kan het gereedschap gestoken worden waarmee de radio uit de gendeling komt en uitgenomen kan worden.
Terugplaatsen is gewoon duwen.
Antonio.
Er zitten 4 gaatjes in het front, aan beide zijden 2, hierin kan het gereedschap gestoken worden waarmee de radio uit de gendeling komt en uitgenomen kan worden.
Terugplaatsen is gewoon duwen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Vandaag eens de tijd genomen, maar ben niet veel verder gekomen als de pookhoes verwijderen en het sigarettenasbakje verwijderen. De torxen zie ik niet van het onderste paneel. En hoe de radio eruit gaat is me ook een raadsel. De 4 gaatjes zijn er domweg niet. Deze auto is van 98. Radio af fabriek. Nog steeds philips pennen?
Waar zitten die torxen nou precies?
groet rob
Waar zitten die torxen nou precies?
groet rob
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Een kleine update. Op het radiofrontje rechtsboven staat Alpine. De grap is dat de radio helemaal niet vastzit. Ik kan hem er zo uit trekken. Alleen het bakje eronder in het middenconsole zit wel vast. Zo te zien met 2 klemmetjes in het midden van dat bakje aan de zijkanten. Kwestie van hard doortrekkken of iets langs dit bakje zien te frummelen zodat het klemmetje eruit gedrukt wordt?
Torxen nog steeds niet gevonden. Ik zie alleen een kruiskopschroefje direkt achter het sigarettenasbakje.
groet rob
Torxen nog steeds niet gevonden. Ik zie alleen een kruiskopschroefje direkt achter het sigarettenasbakje.
groet rob
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in