Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Model/uitvoering : Renault scenic 2005 Bouwjaar : 2005 Brandstof : bezine
Hallo, tweetal korte vragen - bij mijn scenic loopt de accu regelmatig leeg en de bekende melding 'emissie systeem controleren'. Momenteel laten controleren en het bleek dat er een lek zit in een "module" die de electrische ramen regelt aan bestuurders en bijrijders zijde. Echter is er nog een module voor de centrale deyrvergrendeling waar stroom door weg lekt- Vervangen hiervan zou 700 euro kosten De emissie systeem melding zou door de nokkenas sensor komen en zou geen kwaad kunnen.
Weet iemand wat voor module hier bedoeld word en of ik deze via internet kan bestellen en zelf kan monteren. idem voor de nokkenassensor of moet ik hiervoor mijn vakantiegeld naar de garage brengen.
Hoor graag of iemand suggesties heeft.
Beste , de nokkenassensor kan de oorzaak zijn van het leeglopen van de batterij .
Heb hier al enkele gevallen gehad en opgelost .
Een nieuwe sensor en andere software van injectie en probleem kan opgelost zijn .
Gekend probleem bij Renault Met storing DF080 dacht ik .
Mvg Kurt
Ha Scenic2000 dank voor de reactie.
Op het forum, of internet wat dat betreft, kan ik 1,2,3 niet vinden waar de nokkenas sensor zou moeten zitten of hoe deze er uit ziet. Weet jij toevallig hier een link voor?
Hallo, deze zit naast de 4de bobijn ,een beetje verstopt .heb er een voorbeeld bijgeplaatst.
Voor juiste referentie van onderdeel heb ik chassisnr nodig ( ik weet alleen dat het een benzine is)
onderdeel nr 10
Mvg Kurt
noksensor..pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hartelijk dank voor de pdf, als ik hem goed lees zit de sensor verstopt aan de achterzijde van de motor
Nog tips voor hoe makkelijk te vervangen of gewoon van bovenaf arm er in steken en op de tast.
VF1JMOCOH34243337 is het nummer dat ik gevonden heb.
Hallo Thomas ,
je hoeft niet veel inspanning te doen om er aan te kunnen.
Als je de penbobijnen( op tekening nr 1) ziet ,dan neem je de rechtse (als je voor de wagen staat)er uit met een dop 10 of torx 30 .
daarna kan je het boutje van 10 losdraaien van de sensor .
zo gefixt
Maar onthou goed dat de oorzaak software is. nr onderdeel is 8200285798
In bijlage de eventuele oorzaak
Toch even laten uitlezen voor de soft versie
reprogpdf.pdf
Mvg Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ha kurt, snelle reactie
Heb nog een paar kleine dingen en dan is die weer helemaal in orde.
De parkeersensor piept af en toe continue met inparkeren. Raam aan bijrijders zijde hapert(ik vermoed hier de electronica unit die vervangen is bij mijn nokkenassensor probleem) Tot slot geeft de deur aan de bestuurderszijde geen weerstand bij openen.
Parkeer sensor en electronica zijn tientjeswerk ben alleen benieuwd voor de deur. Nog niet kunnen vinden hoe deze werkt, lijkt een weerstand bij het scharnier te zitten..
Afijn toch een beetje een hobby auto
Top info @Scenic2000! Veel dank. Hopelijk ben je hier nog steeds actief want ik heb nog een vraagje betreffende jouw: "Maar onthou goed dat de oorzaak software is. nr onderdeel is 8200285798
In bijlage de eventuele oorzaak
Toch even laten uitlezen voor de soft versie "
Wat bedoel je met dat de oorzaak software is?
Ik heb, dankzij jouw instructies, zojuist de sensor er even uitgehaald. Helaas is het een ingebakken ding dus zie je er niet zoveel aan. Ik heb de nr's op de sensor opgeschreven en ik zal er 1 bestellen. Vervangen is idd een eitje
Maar na vervangen moet je dus nog wel iets met de software doen? Is dar voor een correcte werking van de sensor of is dat alleen om de melding weg te halen?
Hallo,
het probleem ligt hem bij de computer die geen goede software heeft. daarom moet je laten nakijken of de nummer van je injectiecomputer deze is die opgegeven is. Naar de dealer en herprogrameren is de boodschap om geen problemen meer te hebben. Blijkbaar stuurt de computer nog spanning naar de sensor waardoor je batterij het uiteindelijk begeeft en plat raakt.
Hopelijk ben je geholpen hiermee.
Ik zit niet zo vaak meer hier op omdat ik veranderd ben van job na 17 jaar bij Renault te werken en nu les geef in een school waar de jeugd mij nodig heeft. Met vriendelijke groet Kurt
Hallo, mag ik even vragen kan het zijn dat dit probleem wat ik nu ook heb, elke dag weer moet ik de auto met de kabels starten.
Is deze oplossing die ik hier lees ook voor de Grand Scenic van 2006.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Zoë ZE 50 R135 gaf aan dat de accu zwak was en werd opgeladen. Ik vond dat niet zo’n wonder want volgens het onderhoud boekje moest er ook een nieuwe in. Echter dit heeft niets gebracht. Het blijkt dat de Zie niet goed in slaap gaat. Inmiddels...
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
Megane E-Tech wilde niet open vanwege lege batterij van de keycard. Noodsleuteltje uit de keycard gehaald, auto geopend maar starten lukte niet. Via Google erachter gekomen dat je de keycard in de middenconsole moet leggen bij het sleutel symbool,...
Wij hebben een Twingo 1 uit 2006 met af fabriek panoramisch schuifdak.
Dak heeft altijd perfect gewerkt.
Nu is tot 2x toe het dak in open stand vastgelopen. Motortje doet dan helemaal niets meer, ook geen geluid. Hij stopt opeens.
Volgens garage is...