Grand Scenic Bose - Wat mij opvalt

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
metaljef
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 11 mar 2012 07:35
Actief als: particulier

Grand Scenic Bose - Wat mij opvalt

Bericht door metaljef »

Hoi,

Sinds 3 februari ben ik de trotse bezitter van de Grand Scenic Bose. Er staat al meer dan 3.000 kilometer op de teller en ik ben erg blij met mijn keuze (vorige auto was een Ford Mondeo uit 2008 die vaak met storingen in de garage heeft gestaan).

Er zijn drie zaken die mij opvallen. Wellicht dat er iemand is die hier iets van weet:
- Dual zone climate control: ik moet telkens de temparatuur links en rechts aanpassen. In de handleiding staat dat je dit voorkomt door langer dan twee seconden op 'auto' te drukken. Helaas help dat niet. Klein probleempje maar het irriteert wel een beetje. Herkent iemand dit?
- Het Bose systeem geeft goed geluid. Ik kan echter alleen bass en treble instellen. Overige klankkleuren (of eigenlijk voorkeuren) zoals Pop, Rock, Classic e.d. zijn niet te kiezen. Is dit gebruikelijk bj dit systeem?
- De carkit werkt prima zolang de persoon die je aan de lijn hebt niet zelf in de auto zit. Zodra (met veel verschillende mensen geprobeerd) de persoon zelf in de auto zit komt er met vlagen een enorme ruis op de lijn. Ik heb het getest met een iphone 4 en een simpele nokia maar beide gevens hetzelfde probleem.

Zoals ik aangaf zijn de punten die ik aangeef niet heel erg maar wellicht is dit herkenbaar een heeft iemand hier al iets mee gedaan.
Grand Scenic 1.6 DCI Bose Blue Extreme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 aug 2021 11:46

Re: Grand Scenic Bose - Wat mij opvalt

Bericht door RUUD_1 »

Hey metaljef, spijtig genoeg kan ik je niet helpen daar ik mijn Grand Scénic nog niet gekocht heb. Ben er namelijk nog niet uit of het een 1.6 dCi 130 Pk dan wel een 2.0 dCi 160 Pk zal worden. Kan jij me al iets vertellen rond de prestaties en het verbruik (rekening houdend met je rijgedrag en aard van verplaatsingen - stad/autosnelweg) van je wagen? Dat zou me kunnen helpen een keuze te maken. Alvast bedankt.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
metaljef
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door metaljef »

Ruud,

Mijn gemiddelde verbruik bij 3000 kilometer (snelweg / bebouwde kom 50/50) ligt nu op 6,1/100. Daarbij moet ik zeggen dat ik mij keurig aan de inrijnorm heb gehouden (eerste 1500 km < 2500 toeren) en dat ik het start/stop systeem gebruik.

Optrekken gaat prima en op de snelweg kan je goed acceleren bij hoge snelheden. Ik rij met deze auto op de snelweg altijd te hard, je merkt het eigenlijk niet. Over twee weken ga ik 1000 kilometer door Duitsland toeren en kan ik ook iets zeggen over de prestaties op topsnelheid.

Mocht je specifieke vragen hebben stel ze gerust.

Jeffrey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 27 nov 2024 13:03

Bericht door Pleiades »

Dat is wel heel netjes qua verbruik :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 07 jul 2012 10:31

Bericht door MTBS »

Een topic om te volgen dit... :)

Hier is de GS III Bose namelijk ook besteld anderhalve week terug, maar levertijd zou pas ergens in mei zijn... Ondertussen blijf ik nog even rijden met de (gewone) Scenic II 1.9 met 130pk uit 2009

Is het bij jou al de collection 2012? En is dat dan zonder of met de dakstaven? Welke kleur heb je genomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RUUD_1
Lid
Lid
Laatste bezoek: 02 aug 2021 11:46

Bericht door RUUD_1 »

Dag Jeffrey, bedankt voor de snelle reactie en de (voor mij alleszins) nieuwe info. Dat is idd. zeer netjes qua verbruik, daar ben ik het volledig mee eens met Pleiades.
Wat de bemerking en vraag van MTBS betreft kan ik volgende zeggen: antracietgrijs is niet meer verkrijgbaar, dus geniet Cassiopeiagrijs mijn voorkeur. GS collection 2012 nu bestellen bij dealer in Leuven (België) wordt geleverd tegen midden mei. GS zonder dakstaven als je een panoramisch open dak neemt (optie +/- € 1.000 - korting).
Graag had ik nog enige reacties gehad rond het gemiddeld verbruik van een GS dCi 160 Pk. Aan alle trotse bezitters, laat jullie maar horen. Merci.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MTBS
Lid
Lid

Bericht door MTBS »

Thx Ruud...

Ik zie trouwens op verschillende forums dat die 1600cc (130pk) een zeer aangename en betrouwbare partner is onder de motorkap. En qua verbruik zitten mensen idd meestal tussen 5,9 en 6,2l/100km in het begin... Voor mij wordt het dus ook deze motor... Ook omdat er (in Belgie dus) een groot verschil zit bij de belastingen en taksen bij vergelijking met de zwaardere motoren.

Ik wou oorspronkelijk ook dat donkergrijs en ben uiteindelijk voor zwart gegaan nadat ik heel even het nieuwe metaalwit had overwogen. :)

Ook voor dat panodak gekozen, maar mij werd gezegd dat dit te combineren was met de dakstaven? Wel pas productie vanaf week 14 (is nog te bevestigen) voor de GS indien je dakstaven wou...

Ook wel raar dat er soms toch vrij grote verschillen zitten in de configuraties tussen verschillende landen. Zo zit de achteruitrijcamera op de BOSE in Nederland, maar niet standaard in Belgie bijvoorbeeld...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

De configuraties worden bepaald door de importeur, dus erg raar is het niet :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MTBS
Lid
Lid

Bericht door MTBS »

Pleiades schreef:De configuraties worden bepaald door de importeur, dus erg raar is het niet :mrgreen:
Ja ok... Zal me anders uitdrukken... :) Ik vraag me af wat de beweegreden daarachter is... Hebben Nederlanders andere prioriteiten / wensen dan Belgen? :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bobsel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 dec 2020 15:28

Bericht door bobsel »

Topic om te volgen.
Afgelopen vrijdag 5 mrt een GS III 130 Pk dci BOSE besteld bij dealer.
Verwachte aflevering: 15-06-2012 (vond ik wel wat lang)
- inclusief dakdragers
- dakraam

ben met name benieuwd naar dat 'euvel' met de telefoon..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 14 dec 2018 10:44

Bericht door Keirtje »

Hoi, ik heb eind Jan de GS Bose stop start 110 Dci besteld. Levering week 16 (midden April).
Had ook graag de "dakstaven" er bij besteld, maar dat was geen optie. Volgens dealer Stam is dit pas in September leverbaar, erg jammer. Vind dat dit goed word gecommuniceerd door Renault.
Ik heb eerst de 130 pk verie uitgeprobeerd, is wel heeeel erg snel, vooral in vergelijking tot mijn huidige Scenic 1.6 benzine.
Toch voor de 110 pk versie gekozen, lease budget gaf net niet de ruimte om voor de 130 pk versie te gaan, wil wel een panorama dak, die mis ik nu toch wel heel erg. De vorige had deze optie wel, nu dus ook weer.
Ik heb in mijn huidige Scenic totaal geen issue met de telefoon, ingebouwd carminat (oid) systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MTBS
Lid
Lid

Bericht door MTBS »

En welke kleur besteld? :) Altijd benieuwd naar...

Over welk euvel met de telefoon heb je het? Ik lees hier en daar wel eens dat het soms moeilijk verstaanbaar is van carkit naar carkit, maar dat het voor de rest tiptop werkt?

Ik heb er trouwens nog de achteruitrijcamera en parkeersensoren vooraan bijgenomen, puur uit eigen gemak... :oops:

Die dakdragers ja... Het verhaal verschilt van dealer tot dealer... Toen ik ging bestellen (midden februari) was net bekend gemaakt dat er vanaf week 14 GS met dakdragers geproduceerd konden worden... Dus dat maar onmiddellijk gedaan en levering zou eind mei zijn... Anders was het sneller geweest, maar ik kan er wel op wachten... Eigenlijk niet slim van Renault van overal reclame en films te plaatsen met dakdragers om ze dan niet te fabriceren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

Helemaal mee eens.

De kleur is casiopea, had eigenlijk weer zwart willen kiezen, maar wederhelft vind dat helemaal niets.... :?
Ik heb de Bose uitvoering, dus camera en parkeer sensoren zit er al op, zou ik zeker niet willen missen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

grandscenic2012
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 10 jan 2018 17:27

Bericht door grandscenic2012 »

Hoi allemaal,

Mijn GS Privilege dci edc full option wordt midden Maart geleverd. Ook ik heb gehoord van de dealer dat de dakstaven (handgrepen op het dak...) pas in het najaar zullen komen. Voor mij de eerste GS, zelfs de eerste Fransman...

Twee puntjes die ik mij afvraag:
1) ik heb het TomTom kaartje voor Europa er niet bij besteld, maar wil het wel graag hebben. Weet iemand of een piratenversie hiervan gaat werken met het Carminat systeem?
2) ik vind die centrale armsteun nogal laag, en ben altijd gewend om een instelbare armsteun op ideale hoogte te hebben. Is dit niet mogelijk met de GS?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MTBS
Lid
Lid

Bericht door MTBS »

Ik heb ook de BOSE besteld, maar in Belgie zitten de parkeersensoren vooraan en de achteruitrijcamera er dan niet standaard op... Is een optie van 400€...

Duidelijk dus verschillen tussen Belgie en Nederland... Misschien ook qua dakstaven (vroeger leverbaar in Belgie dan in Nederland?)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

grandscenic2012
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 10 jan 2018 17:27

Bericht door grandscenic2012 »

Niemand informatie over de TomTom Europa kaarten en/of de armsteun??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Pleiades »

Illegale versie kan wel, maar je hebt tomtom live. Dikke kans dat ze het doorhebben.

Armsteun voorin is niet in hoogte verstelbaar ben ik bang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
metaljef
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door metaljef »

Een losse tomtom kaart voor heel europa kost in de onlne tomtom store maar 69 euro. Voor een tientje een sd kaart van 4gb er bij en je bent een stuk goedkoper uit dan als je de kaart bij de dealer koopt.

Inmiddels merk ik dat het bellen beter gaat sinds ik een telefoonhouder heb laten monteren. Ik heb een lederen kuda console + brodit iphone houder. De kuda console (gekocht bij pdaplus) heeft de monteur een kwartier gekost om in te bouwen. Bleek lastiger dan vooraf verwacht want de ventilatierooster boven de radio moesten worden verwijderd. Voor het airco probleem gaat de dealer aan de slag.

Afgelopen week ben ik met de auto in duitsland geweest. Op 1 tank van utrecht naar cebit hannover v.v. Maar dan was ie ook echt leeg. In duitsland lange tijd 180 gereden. Top van 195 door verkeersdrukte niet gehaald. Autorijdt ook op die snelheid prima. Accelereren in zijn 6 is dan nauwelijks mogelijk, jaar terug in zijn 5 geeft de auto onverwacht nog goede acceleratie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 02 feb 2013 10:16

Bericht door jonasteugels »

Hoi, heeft iemand al gezien dat zijn multimedia systeem uitvalt? Ik merk dat tijdens het rijden soms de radio en GPS spontaan rebooten en na een paar seconden is alles weer opgestart. Ik ben op zoek naar de technische oorzaak. Soms worden de voorkeuze zenders van de radio gewist. Ik denk aan de centrale voeding van de console maar ben op zoek naar de oorzaak. Alle info welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

Ja hoor, regelmatig. Even terug naar de garage voor een software upgrade. Is het hele probleem verholpen

Keirtje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

De vraag die ik mij stel is de volgende. Hoe weet je dat de firmware upgrade het probleem oplost? Hebben ze uitleg gegeven? Welke firmware versie is het en hoe kan je in de wagen de firmware versie checken? Gaat het om een RGS Bose edition? Ik zit met zoveel vragen omdat ik een beetje bang ben geworden van de wagen. Als zomaar de voeding wegvalt dan link ik dat direct met de veiligheid zie je. Alle info is dus welkom. Dank bij voorbaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Keirtje
Lid
Lid

Bericht door Keirtje »

Hi Jonas,

Ik heb van de garage uitleg gehad, ik ben er verschillende keren voor terug geweest, in eerste instantie is de radio vervangen, maar probleem bleef bestaan, auto weer een paar keer terug, werd er helemaal gek van. Leaseplan ingeschakeld, weer terug naar garage, na weer een keer terug was er plotseling een update en gaven zo ook toe dat er meer klanten waren. Eerst zeiden se het probleem niet te kennen. De versie die ik nu heb is:
First_2.2.0.14, Premiuim.

auto is een GS in Bose uitvoeringvan Maart 2012. Het probleem is echt helemaal verholpen na de upgrade,
Je kunt je versie controleren door naar [SETUP] te gaan, vervolgens[Audio instellingen] selecteren, vervolgens [software versie].

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Mijn versie is 2.2.0.19.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 04 jan 2025 21:40

Bericht door mechanic »

Dealer heeft als het goed is een software update patch op een usb stick staan. Die kunnen ze dan invoeren en de boel updaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jonasteugels
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Als ik versie 19 heb, dan zit de update van versie 14 er al zeker in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sylver
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:36

Bericht door Sylver »

Zitten er in die updates ook wijzigingen que bediening?
Bijvoorbeeld de mogelijkheid om te scrollen tussen de presets van je radio?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut