laguna 1.8 rt 1995 valt uit de versnelling

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Casper16v
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2011 10:49
Actief als: particulier

laguna 1.8 rt 1995 valt uit de versnelling

Bericht door Casper16v »

Model/uitvoering : Renault Laguna 1.8 RT
Bouwjaar : 1995
Brandstof : Benzine

Goedendag!

ik zal mij even snel voorstellen: Ik ben Casper van Weert en rij op dit moment een renault laguna uit 1995.
We waren van de week onderweg toen de de versnelling uit de 3e schoot en even later schoot hij op de snelweg ook uit de 5.
Daarna was het allemaal 1 moeizaam geheel, met veel pijn en moeite hebben we bijna 3 kwartier over een stukje van 20 kilometer gedaan om weer thuis te komen, de auto wou eigenlijk niet 1 versnelling in zonder extreem veel weerstand, als ie er eenmaal inzat en draaiden wat op toeren hoorden we een krassend/ schurend geluid.

met behulp van dit topic: http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... 117&t=1802 heb ik de kap van de 5e versnelling eraf gehaald en merkte bij het aftappen al dat er enorm veel ijzergruis in de olie zat.
Vervolgens de kap eraf en zag dat het smeergootje los van de kap lag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De moeren leken allebij wel goed vast te zitten..

Mijn vraag is, kan dit de oorzaak zijn van alle problemen of is dit iets bijkomend, en ligt het probleem veel ingewikkelder?
En waar kan ik een nieuwe kap vinden? bij de dealer, op de sloop, automaterialenzaak, hier op 't forum mischien?

Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16119
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: laguna 1.8 rt 1995 valt uit de versnelling

Bericht door mechanic »

Ik ben bang dat als er al zoveel gruis in de olie zit je toch aan een andere versnellingsbak moet denken. Als het allemaal goed vast zit de tandwielen, kun je een nieuwe kap en nieuwe olie proberen maar ik denk dat er al veel beschadigd is. Een kap kun je zoals je zegt op de sloop halen, maar ook bij de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht