pioneer audio set

Plaats reactie

Topic author
Jebo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 23 nov 2013 22:58

pioneer audio set

Bericht door Jebo »

Ik wil de speakers van mijn scenic 2005 vervangen en ook de radio (tunerlist). Nu heb ik van iemand een stalk adapter overgenomen met daaraan een pioneer lead.

Iemand ervaring met pioneer (welk type) en stuurbediening en voor welke speakers kan ik het best gaan...........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hapee55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27

Re: pioneer audio set

Bericht door Hapee55 »

Ik heb geen ervaring met een Pioneer radio (heb recent een Alpine ingebouwd in mijn Scenic 2004), maar heb wel de speakers (voor en achter) vervangen door Pioneer exemplaren. Ga je voor het gemak (zoals ik :wink: ) en een goede prijs-kwaliteit verhouding, dan zit je goed met de Pioneer TSQ 131C (gescheiden tweeweg setje) in de voordeuren/dashboard. Montage is kinderlijk eenvoudig (dekplaatje eraf, oude speakers eruit, nieuwe erin, dekplaatje er weer op. Zelfs het Renault stekkertje past in de speaker/tweeter :D ) en voor die prijs (ik heb destijds € 100,- betaald) heb je een prima geluid. Keurige bas (voor een 13 cm speakertje) en opvallend helder hoog. Alhoewel een speaker altijd iets persoonlijks heeft. Menselijke oren verschillen onderling behoorlijk. En het versterkergedeelte van je radio beïnvloed ook nog het één en ander (mede daarom heb ik voor Alpine gekozen :thumb: ). Achterin heb ik de TSE 1396 ingebouwd (had ik nog liggen), maar dat ging niet zonder slag of stoot. Er moest het één en ander aan plastic weg gezaagd worden. Klinkt ook wel lekker, vult de bas redelijk aan. Kortom, voor relatief weing geld een leuk geluid in de auto :D .

Scenic 2.0 Expression LPG 2004 en Twingo Helios 75 PK 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen