TomTom kaartupdate.....
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 sep 2013
- Laatste bezoek: 22 aug 2014 11:46
- Actief als: particulier
TomTom kaartupdate.....
Heb mijn Captur sedert 4 september in bezit en niets dan lof maar.......
ik heb nog geen (merkbare) update van mijn TomTom kaartmateriaal gehad.
Dit loopt toch via R-Link/MyRenault?
Af en toe wel een update van een app maar niet van de kaarten.
Doe ik iets verkeerd, moet ik afwachten of mag ik helemaal geen updates verwachten:)?
ThnX
ik heb nog geen (merkbare) update van mijn TomTom kaartmateriaal gehad.
Dit loopt toch via R-Link/MyRenault?
Af en toe wel een update van een app maar niet van de kaarten.
Doe ik iets verkeerd, moet ik afwachten of mag ik helemaal geen updates verwachten:)?
ThnX
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Alle updates lopen via de R-Link, ik kijk eens in de maand even of er updates zijn en verwerk die dan.
Ik heb ook (nog) geen updates van het navigatiesysteem gezien, alleen maar losse kaarten die aanvullend te koop zijn.
Ik heb ook (nog) geen updates van het navigatiesysteem gezien, alleen maar losse kaarten die aanvullend te koop zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Die losse kaarten (onder andere Benelux) zie ik ook staan. Voor de update van mijn SD-card met heel Europa moet ik dus wachten tot er een update voor de Europa kaart staat??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Blijkbaar, anders zou ik het ook niet weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Via Tom Tom Home werd mijn huidige navigatie regelmatig voorzien van updates (map-share) ik weet niet of dit ook gebeurt via de My Renault site??
Betekende weliswaar geen nieuwe kaarten maar de huidige werden voorzien van aanpassingen gedaan door andere Tom Tom gebruikers.
Betekende weliswaar geen nieuwe kaarten maar de huidige werden voorzien van aanpassingen gedaan door andere Tom Tom gebruikers.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Bij het R-Linksysteem via MyRenault worden de kaartupdates verwerkt en niet (meer) viaTomTomHome
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 30 aug 2013
- Laatste bezoek: 04 okt 2016 22:03
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb ook nog geen Tom Tom updates gekregen. Maar ben al veel fouten in de wegen tegengekomen, van enkele weet ik dat Tom Tom deze niet heeft ontdekt, wat ik weet van taxi's.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 10 aug 2013
- Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:21
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb van mijn dealer begrepen dat Renault problemen heeft met het uitzetten van de kaart-updates. Het probleem zit hem er in dat het updaten veel te lang duurt. Ze hebben, aldus de dealer, de kaart-updates uit de lucht gehaald en zijn bezig om dit systeem te verbeteren. Zodra Renault het updaten van de kaarten weer aanbied, zal iedere R-link bezitter een ruime tijd krijgen om de (dan) allerlaatste kaart-update te installeren.
De dealer kon niet aangeven wat de verwachting was voor het tijdsbestek waarbinnen de kaart-updates weer worden aangeboden. Dus nog maar even rustig afwachten.
De dealer kon niet aangeven wat de verwachting was voor het tijdsbestek waarbinnen de kaart-updates weer worden aangeboden. Dus nog maar even rustig afwachten.
Renault Captur Energy TCe 90 Stop en Start Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
@mattim Toch een wat vreemd verhaal. Als hier bedoeld wordt updaten van R-link via de internet verbinding in de auto kan ik me er van alles bij voorstellen. Een kaart update zal dan inderdaad niet lukken denk ik. Maar een (normale) kaart update via de R-link Toolbox op de PC of laptop lijkt me toch geen enkel probleem. TomTom updates werken al jaren zo en zijn probleemloos. Dus als ze gewoon een mededeling op de R-link plaatsen dat updaten van de (Europa) kaart via de Toolbox beschikbaar is kan iedereen die dat wil dit uitvoeren. Ik denk dat Renault met zijn updates zo langzamerhand 2 kwartalen achterloopt bij TomTom zélf!!
Uit het verhaal van Mattim is overigens niet duidelijk of volgens de dealer die hij heeft gesproken die update kosteloos zou zijn of betaald. Heeft deze dealer daar iets over gezegd Mattim??
Uit het verhaal van Mattim is overigens niet duidelijk of volgens de dealer die hij heeft gesproken die update kosteloos zou zijn of betaald. Heeft deze dealer daar iets over gezegd Mattim??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
In NL heb je 90 dagen gratis kaartupdate na de tenaamstelling van het kenteken. Daarna moet je voor de updates betalen. De kosten weet ik (nog) niet, bij de Scenic III was het een paart tientjes per jaar.
Omdat RN problemen heeft met de kaartupdates lijkt het me logisch dat ze coulant om zullen gaan met de kosten voor de updates.
Omdat RN problemen heeft met de kaartupdates lijkt het me logisch dat ze coulant om zullen gaan met de kosten voor de updates.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik krijg nog steeds het idee dat men niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb het niet over kaartupdates maar zoals TomTom dit noemt Map-share waarin de diverse TomTom gebruikers zelf wijzigingen doorgeven en dit wordt dan door TomTom weer doorgegeven kosteloos naar iedere Tom Tom gebruiker die is aangesloten bij Map-share.
is dit iets wat Renault ook verzorgt via My Renault??

Ik heb het niet over kaartupdates maar zoals TomTom dit noemt Map-share waarin de diverse TomTom gebruikers zelf wijzigingen doorgeven en dit wordt dan door TomTom weer doorgegeven kosteloos naar iedere Tom Tom gebruiker die is aangesloten bij Map-share.
is dit iets wat Renault ook verzorgt via My Renault??


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 10 aug 2013
- Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:21
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
@ stellingen90
Zodra het systeem weer actief is kan iedereen, ook al is de gratis periode van 90 dagen afgelopen, de kaart gratis updaten naar de dan actuele stand van zaken, zo is mij verteld.
Zodra het systeem weer actief is kan iedereen, ook al is de gratis periode van 90 dagen afgelopen, de kaart gratis updaten naar de dan actuele stand van zaken, zo is mij verteld.
Renault Captur Energy TCe 90 Stop en Start Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 30 aug 2013
- Laatste bezoek: 04 okt 2016 22:03
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik denk dat Renault alleen de standaard kaart updates gaat leveren, en map-share van Tomtom wat eigenlijk gepikt is van de open source community omdat ze opkomst van deze maps zien aankomen zoals http://www.openfietsmap.nl/ voor bv fietsers. Ik denk niet dat deze door Renault wordt geleverd.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
TomTom kaartkorrecties...
Map-share heeft hier ook geen zin, je kunt n.l. geen kaartkorrecties ingeven in deze versie van Tom Tom live.
Of heeft iemand al uitgevonden hoe je kaartkorrecties kunt invoeren?
Of heeft iemand al uitgevonden hoe je kaartkorrecties kunt invoeren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb de knop "kaartcorrecties" gevonden, hij zit onder liveservices.
Alleen bij mij is hij grijs, dus niet actief.
Weet iemand hoe ik deze knop actief kan krijgen?

Alleen bij mij is hij grijs, dus niet actief.

Weet iemand hoe ik deze knop actief kan krijgen?

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 22 mei 2022 13:29
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
MIjn Captur is van september 2013. Het wachten was op de gratis TomTom-update binnen 90 dagen. Deze kwam dus niet. In MyRenault kan alleen maar de Benelux worden aangekocht en bijvoorbeeld niet West-Europa die in de CAptur op de SD-kaart staat.Stellingen90 schreef:@mattim Toch een wat vreemd verhaal. Als hier bedoeld wordt updaten van R-link via de internet verbinding in de auto kan ik me er van alles bij voorstellen. Een kaart update zal dan inderdaad niet lukken denk ik. Maar een (normale) kaart update via de R-link Toolbox op de PC of laptop lijkt me toch geen enkel probleem. TomTom updates werken al jaren zo en zijn probleemloos. Dus als ze gewoon een mededeling op de R-link plaatsen dat updaten van de (Europa) kaart via de Toolbox beschikbaar is kan iedereen die dat wil dit uitvoeren. Ik denk dat Renault met zijn updates zo langzamerhand 2 kwartalen achterloopt bij TomTom zélf!!
Uit het verhaal van Mattim is overigens niet duidelijk of volgens de dealer die hij heeft gesproken die update kosteloos zou zijn of betaald. Heeft deze dealer daar iets over gezegd Mattim??
Vandaag Renault Nederland aan de lijn gehad. Gezien de belasting van de site is besloten alleen de Benelux aan te bieden in MyReanault. Voor een kaart van West-Europa moet een SD-kaart worden gekocht bij de dealer. Op de vraag hoe het met de updates dan gaat die TomTom bij mijn vorige auto 4x per jaar via TomTom-home via internet tegen een gering bedrag verkocht, werd gezegd dat iedere keer een nieuwe SD-kaart moest worden gekocht.
Dat is heel bizar en kostbaar. Door Renault duidelijk niet goed over nagedacht.

Renault Captur, TCe 140 EDC GPF, Mild Hybrid, Intens, Rouge Flamme/Noir Etoile, Pack Easy Link navigatie +, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, instaplijsten, trekhaak en reservewiel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 56
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 02 nov 2013
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
MapShare melding
Ik kreeg vanmiddag in de auto de melding dat MapShare beschikbaar is, of ik deze wil installeren. Op "ja" gedrukt en kwam de melding dat ik de SDkaart in de pc moet updaten. Dat zal ik morgen dan eens gaan uitproberen.
Ik kreeg vanmiddag in de auto de melding dat MapShare beschikbaar is, of ik deze wil installeren. Op "ja" gedrukt en kwam de melding dat ik de SDkaart in de pc moet updaten. Dat zal ik morgen dan eens gaan uitproberen.
Captur TCe120EDC Dynamique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
We zijn nu al wat later, misschien is dat de reden, ik heb mijn auto nog maar enkele dagen, maar mijn computer meldt me langs Rlink Toolbox wanneer er updates zijn. Renault schijnt wel van verschil te houden, want hier in België kan je maar 60 dagen gratis updaten. Ook de prijs is nogal verschillend, hier las ik van 140€ per drie jaar voor gewoon kaartupdate en ik moet daar 70€ per jaar voor betalen. Alles behalve ernstig vind ik.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Nou of je nou 60 of 90 of weet ik hoeveel dagen mag updaten, er zijn domweg geen kaartupdates...
Een nieuw kaartmateriaal voor Europa al evenmin.
Rij al vanaf juli vorig jaar met verouderde kaartentroep rond.
Zucht...
Een nieuw kaartmateriaal voor Europa al evenmin.
Rij al vanaf juli vorig jaar met verouderde kaartentroep rond.
Zucht...
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
@Theo-R-link @Huite @ALLEN Het is inderdaad schandalig dat de eerste R-link bezitters nu al ongeveer een jaar (want zo lang is de R-link er al) zonder kaartupdates zitten én (eigenlijk nog erger) dat er totaal geen informatie komt wanneer dan misschien wél, hoe vaak per jaar en wat dat allemaal gaat kosten.... Hoe klein kan een groot automerk zijn 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 56
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 02 nov 2013
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Voor diegene die verlengd hebben is het dubbel wrang, dat er geen updates komt, terwijl ze er extra voor betaald hebben. Feitelijk hebben we allemaal voor betaald met de toezegging de eerste drie maanden gratis updates te ontvangen...Noppes.
Captur TCe120EDC Dynamique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Je kunt momenteel alleen de TT Live services verlengen. Dat werkt overigens prima. Maar zonder actueel kaartmateriaal heb je hier natuurlijk weinig aan.
Ga hierover maar eens een klacht indienen bij RN. Misschien dat meer mensen dit zouden moeten doen?
Ga hierover maar eens een klacht indienen bij RN. Misschien dat meer mensen dit zouden moeten doen?
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb al een klacht ingediend bij RN. Men zou mij binnen tien werkdagen terug bellen wat niet is gebeurd.
Het is nu al meer dan 25 werkdagen geleden en ik heb tussendoor nog een mail gestuurd maar daar is totaal niet op gereageerd.
Gisteren ben ik naar mij dealer gegaan en heb hem het probleem voorgelegd o.a. dat kaartcorrecties nog steeds niet werkt.
Kaartcorrecties is een essentieel onderdeel van map-share en zonder dat heeft TT-live weinig toegevoegde waarde.
Hij vond het ook schandalig van RN en heeft mij beloofd dat hij contact met hen zou op nemen.
Ook heb ik aangegeven dat, als er niet binnen afzienbare tijd een oplossing komt, ik mijn geld dat ik betaald heb voor verlenging van TT-live terug wil.
Het is nu al meer dan 25 werkdagen geleden en ik heb tussendoor nog een mail gestuurd maar daar is totaal niet op gereageerd.
Gisteren ben ik naar mij dealer gegaan en heb hem het probleem voorgelegd o.a. dat kaartcorrecties nog steeds niet werkt.
Kaartcorrecties is een essentieel onderdeel van map-share en zonder dat heeft TT-live weinig toegevoegde waarde.
Hij vond het ook schandalig van RN en heeft mij beloofd dat hij contact met hen zou op nemen.
Ook heb ik aangegeven dat, als er niet binnen afzienbare tijd een oplossing komt, ik mijn geld dat ik betaald heb voor verlenging van TT-live terug wil.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: 12 feb 2005
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
- Actief als: particulier
- Locatie: Nunhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Zo, net even mijn boosheid weggeschreven (met een cc naar mijn dealer):
Beste mensen van Renault Nederland,
Ik ben een klant. Das interessant hoor ik jullie al denken.
En ik ben een goede klant (van Renault Nederland). Want ik heb als particulier in iets meer dan 10 jaar tijd minimaal 14 nieuwe Renaults gekocht.
Maar ik ben ook een heel boze klant. De aanleiding hiervoor is het drama dat R-Link heet en in het bijzonder jullie rol hierin. Kort samengevat, zwijgen, duiken, onzin verkopen, afspraken niet nakomen en vooral niet open en eerlijk communiceren. Bronnen: eigen waarneming, gesprekken met mijn dealer (van Kesteren) en het bijna dagelijks bezoeken van het Nederlandse Renault forum.
Zelf heb ik godzijdank een Renault Captur zonder (echte) R-Link problemen. Maar dat is niet vanzelfsprekend zoals jullie weten. Wel hark ik al vanaf juli 2013 door Europa met kaartmateriaal dat bij aflevering al verouderd was zonder uitzicht op verbetering. Dit zou heel simpel kunnen worden opgelost via TomTom (die de software en faciliteiten hebben) maar iets houdt jullie daarin tegen. Wat dit is weet ik niet, maar dat het klantbelang hierbij niet voorop staat is helder.
De consequenties van mijn boosheid mogen jullie raden (goed zo!).
In een inhoudelijk serieuze reactie inclusief een excuus ben ik geïnteresseerd. In marketingpraat niet. Net zoals de meeste klanten trouwens.
Ik wens jullie desondanks een fijne en zonnige dag,
Indien er geen bevredigende reactie komt blijft het dus bij 14 Renaults. En dat terwijl ik al contact had met mijn dealert over Renault nummer 15...
Beste mensen van Renault Nederland,
Ik ben een klant. Das interessant hoor ik jullie al denken.
En ik ben een goede klant (van Renault Nederland). Want ik heb als particulier in iets meer dan 10 jaar tijd minimaal 14 nieuwe Renaults gekocht.
Maar ik ben ook een heel boze klant. De aanleiding hiervoor is het drama dat R-Link heet en in het bijzonder jullie rol hierin. Kort samengevat, zwijgen, duiken, onzin verkopen, afspraken niet nakomen en vooral niet open en eerlijk communiceren. Bronnen: eigen waarneming, gesprekken met mijn dealer (van Kesteren) en het bijna dagelijks bezoeken van het Nederlandse Renault forum.
Zelf heb ik godzijdank een Renault Captur zonder (echte) R-Link problemen. Maar dat is niet vanzelfsprekend zoals jullie weten. Wel hark ik al vanaf juli 2013 door Europa met kaartmateriaal dat bij aflevering al verouderd was zonder uitzicht op verbetering. Dit zou heel simpel kunnen worden opgelost via TomTom (die de software en faciliteiten hebben) maar iets houdt jullie daarin tegen. Wat dit is weet ik niet, maar dat het klantbelang hierbij niet voorop staat is helder.
De consequenties van mijn boosheid mogen jullie raden (goed zo!).
In een inhoudelijk serieuze reactie inclusief een excuus ben ik geïnteresseerd. In marketingpraat niet. Net zoals de meeste klanten trouwens.
Ik wens jullie desondanks een fijne en zonnige dag,
Indien er geen bevredigende reactie komt blijft het dus bij 14 Renaults. En dat terwijl ik al contact had met mijn dealert over Renault nummer 15...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
De Renault 14 had ook al niet zo'n beste naam wat kwaliteit betreft, maar was wel een mooie auto.
De Renault 15 had meer iets sportiefs in zich.
Leuk dat je je ervaringen met ons deelt, we zijn reuze benieuwd naar de uitslag.
De Renault 15 had meer iets sportiefs in zich.
Leuk dat je je ervaringen met ons deelt, we zijn reuze benieuwd naar de uitslag.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Spijtig dat hier geen 'dat vind ik leuk' bijstaat zoals in Facebook, dan konden we allemaal onze steun betuigen. Ook Renault België doet het niet beter wat contact betreft. Ze antwoorden onmiddellijk op een mail, maar dan in zeer dubieuze termen. Als je specifieke antwoorden wil, hoor je niets meer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
@Huite BRAVO!!!! Duidelijk en netjes beschreven hoe jij en wij ons voelen. Ongelofelijk dat in deze tijd, waarin transparant naar de klant zijn (die graag serieus en als volwassene behandelt wil worden) les één is in het handboek, een grote organisatie als Renault zich zo opstelt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 12 jan 2014
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Wat behelst eigenlijk LIVE SERVICES bij R-Link. Langs Google vind je enkel als je Renault Live Services intikt TomTom live services. Daar vraagt men maar 140 euro voor drie jaar, terwijl mijn dealer afkomt met een cataloog van Renault en daar vraagt men 70 euro per jaar. Wie Wee Wat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: TomTom kaartupdate.....
@Theo-R-link Volgens de MyRenault catalogus is het inderdaad € 70 per jaar óf € 169,- voor drie jaar. Live services is een systeem waardoor alle mogelijke meldingen van files, wegwerkzaamheden enz. enz. continu geupdate en zichtbaar worden. Volgens gebruikers ervan (bijv. Huite) is het een heel nuttig systeem als je veel in gebieden rijdt waar dit soort gebeurtenissen voorkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 26 mei 2013
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: TomTom kaartupdate.....
Als je R-link op een radio station , handmatig, invoert radio noordholland bijvoorbeeld 80.90. heb je live services niet nodig, dan heb je alle verkeers files werkzaamheden, gewoon op je tomtom
Groetjes Rob 


Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 20 sep 2013
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
- Locatie: in de buurt van Arnhem
Re: TomTom kaartupdate.....
Huite: douze points! 

geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 03 mar 2013
- Laatste bezoek: 14 feb 2021 12:03
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
@Huite: geweldige reactie
Heb zelf gisteren telefoon gehad van renault klantenservice
hoe mijn ervaring was geweest met Renault Nederland want ik had contact gehad met RN.
Nou ik heb haar gevraagd of ze een uurtje had
ik heb al mijn gal gespuugd
en ook gezegd dat ze zich eens moeten aanmelden op dit forum zodat ze alle ellende kunnen lezen.
Ook hun manier van communiceren laat erg te wensen over, moet nog steeds een melding terug krijgen over mijn Ramp-Link.
Na alle ongerief kenbaar gemaakt te hebben bedankte ze mij voor mijn tijd en eerlijke reacties
en of dit met mijn naam erbij doorgestuurd mocht worden: ZEKER!!!
Erg benieuwd wat hier uitkomt


Heb zelf gisteren telefoon gehad van renault klantenservice



Nou ik heb haar gevraagd of ze een uurtje had






Ook hun manier van communiceren laat erg te wensen over, moet nog steeds een melding terug krijgen over mijn Ramp-Link.
Na alle ongerief kenbaar gemaakt te hebben bedankte ze mij voor mijn tijd en eerlijke reacties


Erg benieuwd wat hier uitkomt

Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 56
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 02 nov 2013
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
NIETSBrakb schreef:Erg benieuwd wat hier uitkomt



Captur TCe120EDC Dynamique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 485 Weergaves
-
Laatste bericht door amvih
-
- 7 Reacties
- 940 Weergaves
-
Laatste bericht door rey_a
-
- 2 Reacties
- 526 Weergaves
-
Laatste bericht door petrusbeuk
-
- 0 Reacties
- 258 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank-Renault
-
- 0 Reacties
- 238 Weergaves
-
Laatste bericht door Fren
-
- 3 Reacties
- 851 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 3 Reacties
- 264 Weergaves
-
Laatste bericht door Scriba