05-07-Kaart West Europ-1000.jpg
Vorige week schreef ik: 'Er staat een Europa kaart V1000 voor 34.90. Weet er iemand of dat een echte kaart is?? AUB'
Noudje antwoordé: 'Dat is de kaart van uitsluitend West-Europa (25 landen). De grote kaart van Europa (45 landen ) kost € 69,90. Als je die kaart op de SD kaart hebt staan kan je de andere er niet bij zetten. Dan krijg je de volgende melding: Onvoldoende vrije ruimte op de SD-kaarten.'
Daar deze kaart voor mij interessanter is (prijs en maar voor één jaar, wat gezien mijn ouderdom (81) beter is, ) stelde ik de vraag ook aan Renault. Vanmorgen belde een heel vriendelijke mijnheer van de klantendienst en zegde dat dit zonder problemen zou lukken. Dus aangekocht en dadelijk begon hij te downloaden. 43 minuten. Alles liep goed, dus... op het eind kwam er 'geheugen te kort op SD kaart. Terug naar klantendienst gebeld, zelfde mijnheer belde terug. Hij bleek er iets van te kennen, want ging zelfs in mijn Rlink store, en hielp mee de vorige kaart te verwijderen, zodat er meer plaats was. Toolbox verwijderd en terug geinstalleerd, en hij begon opnieuw de kaart te laden tot en met 100%. Maar voor ik de kaart kon verwijderen kwam er: er is iets mis met uw geheugenkaart, verwittig klantendienst. En plots begon hij terug 'iets te doen' dus 'hou geheugenkaard aangesloten. Weer een kwartier laden, bericht ALLES OK! HOERA, naar de auto: vraag: er is een update, installeren? Ik JA, effe een gele lijn, update mislukt. Terug personeelsdienst verwittigd, dus afwachten maar.
Vandaag naar de Dealer geweest, en na twee uur werken, staan West Europa 1000 er op.
Technieker zegde ook dat alle problemen bij deze installatie als oorzaak hadden dat er eerst een ander kaart op stond.
Zoals steeds bij Renault en dus ook dealers: ik was de enige die zulke problemen had. Ik vroeg dan aan de technieker hoe hij dat dan wel kon oplossen. Antwoord: na veel doen!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.