Tegenvallend resultaat
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2024
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 12:29
- Actief als: particulier
Tegenvallend resultaat
Goedemiddag,
Ik heb zo’n drieënhalve maand geleden een Captur PHEV uit eind 2020 gekocht. Sinds de aankoop houd ik mijn brandstofverbruik en energieverbruik bij en dit ligt aanzienlijk hoger dan verwacht.
Als ik het mijn verbruik uitreken kom ik uit op zo’n 1 op 14.10km (inclusief verbruikte KwH omrekenen naar benzine kwa prijs, in mijn geval rond de 40c per KwH), wat natuurlijk belachelijk hoog is voor een plug-in hybride. Ook mijn dashboard verbruik functie laat mij regelmatig hele hoge standen zien: in een normale versnelling ligt dit rond de 7-10L per 100KM maar dit loopt soms op tot wel 20L per 100KM omdat de auto enorm hoog in de toeren loopt ondanks ik niet eens zo veel gas geef.
Ik vermoed dat er softwarematig of mechanisch iets niet helemaal in orde is, daarom heb ik ook een afspraak staan bij de garage. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zo’n drieënhalve maand geleden een Captur PHEV uit eind 2020 gekocht. Sinds de aankoop houd ik mijn brandstofverbruik en energieverbruik bij en dit ligt aanzienlijk hoger dan verwacht.
Als ik het mijn verbruik uitreken kom ik uit op zo’n 1 op 14.10km (inclusief verbruikte KwH omrekenen naar benzine kwa prijs, in mijn geval rond de 40c per KwH), wat natuurlijk belachelijk hoog is voor een plug-in hybride. Ook mijn dashboard verbruik functie laat mij regelmatig hele hoge standen zien: in een normale versnelling ligt dit rond de 7-10L per 100KM maar dit loopt soms op tot wel 20L per 100KM omdat de auto enorm hoog in de toeren loopt ondanks ik niet eens zo veel gas geef.
Ik vermoed dat er softwarematig of mechanisch iets niet helemaal in orde is, daarom heb ik ook een afspraak staan bij de garage. Heeft iemand hier ervaring mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 02 feb 2022
- Laatste bezoek: 14 jan 2025 22:11
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
Ik herken dit wel, ben ook niet onder de indruk van verbruik, het is dat is "gratis" stroom heb door panelen, anders zou het met 40 cent per kwh een dure grap worden om met dit voertuig te rijden, ook al omdat we volgens de deskundigen E5 moeten tanken...
Renault Captur 2 Plug-in Hybrid 160
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 09 aug 2010
- Laatste bezoek: 26 jul 2024 14:20
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
Sinds 2 jaar rijd ik een PHEV Captur, woonwerk afstand is 35 km, zowel heen als terug bijna elektrisch.
Gemiddeld rij ik na 37000 km 2,15 liter op 1oo km, inclusief vakantie ritten van 3000 km/jaar.
Eerste jaar zelfs 1x na 3000 km pas weer tanken(1 op 140) maar toen kreeg ik problemen met vocht in de olie(zie topic)
Gemiddeld rij ik na 37000 km 2,15 liter op 1oo km, inclusief vakantie ritten van 3000 km/jaar.
Eerste jaar zelfs 1x na 3000 km pas weer tanken(1 op 140) maar toen kreeg ik problemen met vocht in de olie(zie topic)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2024
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 12:29
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
Dank voor de reacties. Ik kom inderdaad ook heel ver met een tank, zeker een leuke auto voor niet te grote afstanden en als je relatief goedkoop kan opladen.
Ik moest echter 30km verderop bij m’n werk voor bijna 80c/KwH opladen wat maakt dat het goedkoper was om zonder accu terug te rijden naar huis.
Uiteindelijk mijn Plug-In ingeruild voor een Arkana waar de hybride techniek een stuk beter uitpakt.
Ik moest echter 30km verderop bij m’n werk voor bijna 80c/KwH opladen wat maakt dat het goedkoper was om zonder accu terug te rijden naar huis.
Uiteindelijk mijn Plug-In ingeruild voor een Arkana waar de hybride techniek een stuk beter uitpakt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 856
- Lid geworden op: 09 apr 2017
- Laatste bezoek: 21 apr 2025 01:15
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
En met welke motorconfiguratie rij je nu rond ?
Inhoud , cilinders , oplaadbaar of niet , enz...
En wat is nu zoal het verbruik.....
Inhoud , cilinders , oplaadbaar of niet , enz...
En wat is nu zoal het verbruik.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 aug 2015
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:45
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
Ik heb net mijn Captur net ingeruild voor een full hybrid, omdat met het belastingtarief vanaf 2025 en het relatief lage kilometrage het voor mij niet meer voordelig is.
Mijn verbruik heb ik in Excel sinds de aanschaf bijgehouden.
Mijn verbruik van de Edition One van december 2020 komt neer op rond de 1:30, waarbij ik wel moet aangeven dat ik voornamelijk op stroom rijd.
Natuurlijk ook bijgehouden wanneer ik alleen op benzine heb gereden en kom dan uit op 1:20.
De kosten per KWH bedragen zo'n € 0,025, bij een KWH-prijs van € 0,29.
Gemiddelde afstand per jaar: 9.000km, voornamelijk provinciale weg en stadsverkeer.
Mijn verbruik heb ik in Excel sinds de aanschaf bijgehouden.
Mijn verbruik van de Edition One van december 2020 komt neer op rond de 1:30, waarbij ik wel moet aangeven dat ik voornamelijk op stroom rijd.
Natuurlijk ook bijgehouden wanneer ik alleen op benzine heb gereden en kom dan uit op 1:20.
De kosten per KWH bedragen zo'n € 0,025, bij een KWH-prijs van € 0,29.
Gemiddelde afstand per jaar: 9.000km, voornamelijk provinciale weg en stadsverkeer.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2024
- Laatste bezoek: 02 aug 2024 12:29
- Actief als: particulier
Re: Tegenvallend resultaat
Goed punt over de MRB die inderdaad twee keer zo duur wordt, dat maakte het voor mij ook makkelijker om over te stappen.
Ik moest voor de openbare laadpaal thuis €0,34 per KwH betalen en op werk €0,74. Omdat hij nét de 32km naar werk elektrisch aan kon was het iets voordeliger om met lege accu terug te rijden. Hij reed dan wel 1 op 14 maar nog altijd goedkoper dan laden op werk.
Hier bijvoorbeeld een periode waarin ik 871km reed op 36,10L. Dat klinkt heel goed, echter als je de prijzen van de verbruikte stroom mee rekent (84,73KwH = €41,38) waar je dus eigenlijk voor 21,66L mee kan tanken kom je uit op een verbruik van zo’n 1 op 15.
Ik rijd nu in een Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 uit oktober 2021. Hij heeft een 1.6 liter viercilinder benzinemotor gecombineerd met twee elektromotoren (niet oplaadbaar via het net). Het verbruik ligt dan gemiddeld rond de 5 liter per 100 km, afhankelijk van de rijomstandigheden. Eigenlijk gek dat de plug-in met lege accu niet dezelfde hybride technologie gebruikt.
Ik moest voor de openbare laadpaal thuis €0,34 per KwH betalen en op werk €0,74. Omdat hij nét de 32km naar werk elektrisch aan kon was het iets voordeliger om met lege accu terug te rijden. Hij reed dan wel 1 op 14 maar nog altijd goedkoper dan laden op werk.
Hier bijvoorbeeld een periode waarin ik 871km reed op 36,10L. Dat klinkt heel goed, echter als je de prijzen van de verbruikte stroom mee rekent (84,73KwH = €41,38) waar je dus eigenlijk voor 21,66L mee kan tanken kom je uit op een verbruik van zo’n 1 op 15.
Ik rijd nu in een Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 uit oktober 2021. Hij heeft een 1.6 liter viercilinder benzinemotor gecombineerd met twee elektromotoren (niet oplaadbaar via het net). Het verbruik ligt dan gemiddeld rond de 5 liter per 100 km, afhankelijk van de rijomstandigheden. Eigenlijk gek dat de plug-in met lege accu niet dezelfde hybride technologie gebruikt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut