Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Sinds kort heb ik een Renault Kangoo (zie boven voor details) en heb een aantal vragen.
Omdat het hier niet gaat om een nieuwe Kangoo heb ik een aantal...
Renault Megane break GT line:
2012 :
Diesel :
Ik ben op zoek naar een afneembare trekhaak voor mijn GT line, de dealer vraagt er wel erg veel geld voor vindt ik met montage kom ik uit op bijna € 900,- ik heb gehoord dat voor de GT line een...
Model/uitvoering Scenic grand
Bouwjaar :2006
Brandstof :gas
Van de week een grote onderhoudsbeurt laten doen bij een renault garage in Almere, kosten puffff, erg veel
veel vervangen en alle filters e.d ook. Luchtfilter, interieur, LPG, airco ,...
ik heb een kangoo uit 2001,die sinds 2 jaar s,morgens slecht start echter als de motor warm is start hij alsvanouds,bij de renault zijn alle brandstof leidingen vervangen,brandstofhuis,en de gloeikaarsen,echter zonder resultaat.Bij renault heeft...
ik heb de kleppen in geslepen van de kangoo 1.4 benzine motor .
wat is de ruimte tussen de klepen en de tuimelaars van de inlaat klep en de uitlaat klep.
wie kan mij daar antwoord...
Model/uitvoering : Renault Megane
Bouwjaar :
Brandstof :
Hallo,
De deurklink aan de buitenkant van mijn linker achterportier bestaat (zichtbaar voor mij als leek dan) uit twee onderdelen. De deurklink en een stukje waar deze in valt. Het in...
Als Vlaamse ingenieursstudent heb ik een opdracht gekregen over de luchtweerstand van de nieuwe Clio. De formule van de luchtweerstand is : F = 0,5. rho . v^2 . Cw . A.
Daarbij is A de oppervlakte van de wagen, geprojecteerd op een vlak loodrecht op...
Model/uitvoering : Renault Clio III
Bouwjaar : 11/2008
Brandstof : benzine
Hallo,
Hopelijk vind ik hier een oplossing voor mijn probleem.
Gisteren wou ik mijn linker achterportier openen en trok ik de hendel los. Nu opent het portier niet meer...
Model/uitvoering :laguna
Bouwjaar :2004
Brandstof :benzine + gas
Bij warm weer (boven 23 graden) valt deze enkele keren per dag uit bij het terugschakelen. Dit zowel op benzine als op gas. Bij uitlezen wordt geen foutcode gegeven. Reeds preventief...
Hallo,
wij hebben een Renault modus, bouwjaar 2005
De dynamo is vervangen en nu doet de radio het niet meer.
Vul ik de code van de radio in en bevestig die, dan speelt de radio maar geeft elke 2 seconden een piep.
Na 2 minuten gaat de radio uit en...
heb een klein vraagje
Ik moet nu een houder voor een ipod monteren op mijn console (paneel waar de temperatuur en ventilatie knoppen zitten)
Hoe krijg ik deze los zonder het...
Ik heb een grandtour uit 2007 met panoramisch dak. Bij de proefrit deed het panoramisch dak het prima (was droog weer), maar eenmaal thuis loopt het voorste dakraam tegen het achterste aan. In mijn optiek gaat het voorste dak te traag...
Wie kan mij helpen, mijn verwarming werkt niet meer optimaal.
Het wordt niet meer warm zelfs niet als de temp. op 27 graden staat in de circulatie stand.
Ik had net voor de winter...
:( Model/uitvoering : laguna 1
Bouwjaar : 1995
Brandstof : benzine
heb een probleem mijn sleutel is afgebroken en de reserve is kwijt hoe kan ik dit goedkoop oplossen
Mijn plan is om in de achterbumper parkeersensoren of een camera in te bouwen.
Bij nader onderzoek aan de binnenkant van de bumper ontdekte ik dit apparaatje (zie bijlage) het...
Type : Renault Megane Station
Bouwjaar : 2006
Brandstof : Diesel
Mijn koffer gaat niet open, eerst klikde het gewoon open zonder reden of bediening ervan, mijn achter ruitenwisser gaat als ik de achteruit verwarming inschakel . Wat kan dit zijn ,...
Ben me aan het oriënteren op een dakkoffer ivm chronisch ruimtegebrek bij de vakanties :(
Benieuwd of 1 van jullie een van onderstaande Renault koffers (Thule) heeft en naar jullie ervaringen.
M'n Renault dealer kan me deze met een mooie korting...
Mijn megane heeft climate control. Ik ben vandaag achter gekomen dat mijn besturing niet werkt. als ik hem naar mijn voeten wil laten blazen of naar midden...
Model/uitvoering :
Bouwjaar :
Brandstof :
hallo, alle twee de motortjes van de voorportier ramen zijn er vlak na elkaar mee gestopt.
heb dit probleem ook gehad met mijn vorige megane en schrok toen van de prijs om het te laten maken.
nu heb ik...
Had de vraag geloof ik al eens eerder gesteld. De startblokkering in onze Scenic 1 mag er wat ons betreft zo uit. Is deze te deactiveren / omzeilen dat iemand weet?
Hallo, ik heb sinds enige maanden een Renault Twingo 1.5 DCI Dynamique van maart 2011 in een dieseluitvoering. De km teller staat nu op 85.000 en geeft aan dat het over 5000km een beurt moet hebben. Nu doe ik dat meestal zelf (lid van een...
Mijn auto trilt wel eens als die stationair staat, nou heb ik de motorsteun getest en die moet goed zijn.
Nou heb ik het idee dat het aan de Verstuiver kan liggen, :cry2: vandaar dat ik dus één van de symptomen wil bespreken.
Beste allen,
Het kofferbakslot en het slot van de achterruit gaan niet meer open. Toen ik dit voor het eerst constateerde was het erg koud en dacht ik dat de sloten misschien bevroren waren. Maar toen ik vanmorgen...
Als ik onderdelen voor mijn Master bj '97 wil bestellen, dan wordt er vaak gevraagd naar het OEM-nummer.
Weet iemand of er een site is waar ik deze OEM-nummers kan vinden ?
Model/uitvoering : megane scenic
Bouwjaar : november 1996
Brandstof : benzine 1,6
hallo ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden .
mijnkachel van is helemaal kapot gedraaid door een blijkbaar een breuk in de ventilator.
toen ik...
Hallo,
Mijn distributiesnaar is gebroken en als gevolg lekke koppakking,
inmiddels heb ik mijn kop laten vlakken en moet mijn laguna afgesteld worden dus op tijd gezet worden daar heb je speciaal gereedschap...
Ik wil dit weekend bij 5 meganes kijken, allen uit 2003 en allemaal rond de 100.000km op de teller.
De meeste zijn dealeronderhouden en van de 2e eigenaar.
Ik heb al wat zitten snuffelen op dit forum naar tips.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum