Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vooropgesteld...ik ben echt een techniekkneus. Dus als ik niet de juiste termen gebruik dan hoop ik dat jullie wel snappen wat ik bedoel 😀
In mijn Scenic 2010 heb ik in de rechterdeur voor een speaker zitten. Deze trilt/ resoneert behoorlijk bij...
Weet iemand waar je een hoesje voor de keycard kan kopen wat het signaal van de sleutel blokkeert als ik hem in mijn zak heb, zodat ik veilig mijn keyless entry kan gebruiken.
Ik zie er verschillende maar die zijn allemaal behoorlijk veel groter dan...
Beste forum leden,
Onlangs heb ik een medianav revelution op de kop weten te tikken maar zit met een klein probleem.
Het systeem werk zeer goed maar bij het opstarten van het systeem is het logo van een Opel.
Deze wil ik veranderen naar Dacia.
Weet...
Hallo, merkte vandaag dat de knoppen van de kachelunit van de twingo niet lekker werkt kan niet de knop draaien naar de verwarming .
eerst deed deze het gewoon maar nu dus niet meer
Ik weet dat er gewerkt is aan de radio (inbouw carkit maar kan er...
Ik heb een MEGANE 1.2 TCE BOSE uit 2018 met 47.000km op de teller.
Vorige week is de distributieketting vervangen, luchtsysteem gereinigd en de olie vervangen. Aanvankelijk reed ie daarna prima, maar sinds een paar dagen trilt de auto.
Ik heb een Grand Scenic uit 2009 en heb het volgende probleem.
Als ik de verwarming op HI (zowel links als rechts) zet dan komt er
Links lauwe lucht uit
Rechts blijft echt koude lucht geven
Er is LPG ingebouwd, dat zit aangesloten op het...
Hallo.
Ik heb een Renault Kangoo diesel.
Dit os een bedrijfswagen.
Nu werkt mijn cruise controle niet meer, de begrenzer werkt nog wel.
Ik heb mij laten vertellen dat het waarschijnlijk een sensor van de koppeling of de rem is......kloot dat en is...
Hallo, ik heb een renault clio 1.5dci bj. 2008.
Zeer recentelijk is er een nieuwe accu op mijn auto gekomen nu heb ik het volgende probleem.
De EGR klep maakt een licht zoemend geluid terwijl de auto geparkeerd staat en van het contact af is. Staat...
Vanwege steenmarters hebben wij een marterverjager gekocht.
Deze moesten we met een tie-rip ergens onder de motorkap hangen.
We vonden in onze Renault Clio Estate niet echt een plek waar dit kon.
De accu zat in een plastic bak. Dat heet een...
Vandaag heb ik mijn winterbanden weer eraf gehaald en de zomerbanden set erop gezet, maar nu leest het systeem niet meer de bandendruk uit. Er is steeds te zien dat de plaatsbepaling van de banden bezig is.
Betekend dit dat de...
Hoi, ik heb sinds kort een Clio 1.5 Dci uit 2018. Onder 'ECO' kan ik een 'reisrapport' zien, maar dat rapport is weinig zinvol omdat het iedere kilometer opnieuw naar 0 springt. Dus dan begint hij weer met 0.1 km, 0.2 km, etc. tot 1 km, en dan weer...
Hopelijk heb ik een goede plek uitgezocht om mijn vraag te plaatsen.
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een Renault Talisman. M.i. prachtige auto's die heerlijk rijden. Voor mij is het belangrijk dat de auto een caravan kan...
In mijn Captur 1.2 automast uit 2014 worden tijdens het dijden de ritgegevens zomaar naar de nulwaarde teruggebracht. Hierdoor kan ik geen gegevens m.b.t. gemiddelden inzien.
Wie kent dit probleem en wie weet de oplossing?
Ik ben van plan om een renault trafic 2.5 dci uit 2009 met 114pk aan te schaffen. Kan iemand me advies hierover geven? Hij heeft 220d gelopen en bij 219 koppeling al vervangen.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Megane 3 CC uit 2010. Nu is me opgevallen dat de koplampenglazen (xenonversie) nogal donker ogen tov andere Megane III types die gewoon halogeenlampen hebben. Was dit iets wat standaard was...
Mijn dagelijkse Kangoo 1.5 DCi staat even aan de kant. Heb een probleem met 1 van de verstuivers. Nu begrijp ik dat je de nieuw verstuiver moet inleren. Kan dit met een Can Clip van Marktplaats? Of zijn hier andere diagnose apparaten...
Bij het verwijderen van de kabel en het monteren van een nieuwe stuit ik op een geel dopje in het schutbord, waar de kabel doorheen moet worden gevoerd. Hier kan de nieuwe kabel niet doorheen ivm het stopje aan het...
Ik heb gisteren dom mijn lampen aan laten staan en mijn accu laten leeglopen, via startkabels mn motor weer aangezet en even uurtje rond wezen rijden. Nu kwam ik er alleen achter dat de keyless entry het niet meer doet. Dus:
Het panorama dak van onze grand espace uit 2007 doet het nog wel maar ik zie wel best veel roest en vuil op het mechanisme zitten als ik hem open haal. Ook klinkt het allemaal niet helemaal soepel meer. Ik zat zelf te denken aan gewoon reinigen en...
Ik heb een Grand Scenic II (JM0/1) uit 2006. Als ik op het VIN of het kenteken zoek zou er een JM14 in moeten zitten.
Als ik op de barcode sticker rechts op de deksel van de distributie kijk staat er F9Q E 804, wat een JM15 motor is....
ik ga mijn auto importeren hierdoor ontvang ik de nieuwe kenteken. (7 tekens)
kan ik dezelfde kentekenhouder ( zit nu een kenteken in met 6 tekens) de nieuwe kentekenplaat monteren?
Voor een Renault Megane IV, 1,2 TCE 130 pk, 35,000 km
Hoeveel tijd en moeite zou het kosten om de distributieketting te controleren op spanning ?
Kan je daar ergens langs onder makkelijk bij of moet er veel uit de weg...
Hallo, ik ben eddy en heb een clio estate uit 2009 type:Clio 111 K 1,2 tce
mijn vraag is als volgt: op het dashbord kan ik mijn koplampen in hoogte verstellen , maar dan staan ze nog steeds veel te laag! Kan ik ze ook op het lamphuis zelf met een...
Hallo,
ben bij het zoeken naar het motornummer uitgekomen bij twee 'pikkies' waar een plaatje op gezeten kan hebben.
Geen motornummer derhalve.
Aan de zijkant van het blok, net boven waar ik denk dat daar een plaatje met motornummer hoort te...
Ruim 3 weken rijden we met onze nieuwe laguna uit 2007. (phase2)
De eerste paar dagen werd bij schemer de verlichting automatisch ingeschakeld.
Nu heb ik het idee dat hij dat niet meer vanzelf doet. Bij het starten van de motor zegt de...
Mijn zoon heeft de kofferbak van onze Renault Megane 1 Grandtour KAO/1 zo hard dicht gegooid dar de drukknop van de kofferbak er uit is gekomen.
Alles terug geplaatst, maar ik denk dat ik iets gemist heb, krijg de achterklep niet meer open , noch...
Samen met 3 vrienden hebben wij een Grand Espace III gekocht.
Nu was de brandstofpomp kapot, die hebben we vandaag vervangen, vervolgens alles weer aangesloten, benzine er in gedaan en gestart.
De motor loopt maar er wordt geen benzine...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum