Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ik rij een nieuwe twingo en vorige week reed ik ruim 50 km in de reserve.
je knijpt 'm dam wel een beetje
toen ik eindelijk bij de pomp kwam moest ik 36.8 liter tanken.
dus aardig geruststellend, wetend dat de tank een inhoud van 40 liter heeft.
Wat schetst vandaag mijn verbazing, vandaag ongeveer 10 km in de reserve gereden en nu moest ik 39.7 !!!! liter tanken.
Ik begrijp hier helemaal niets van. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Onderwerp even verplaatst naar het juiste deel van het forum
Mijn schoonmoeder heeft dezelfde Twingo en ook dit soort ervaringen, gaat dan ook bijna 39L in en dan brandt het lampje nog niet eens.
Vooral als je tussendoor de tank volgooit zonder hem helemaal leeg te rijden raakt de computer van slag hij geeft dan niet meer de goede waarde aan (hoorde ik van een chef werkplaats van Renault)
Ze halen dan de accuklemmen los om de boel te resetten.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
De twingo staat bekend om dat deze geen acurate aanduiding geeft. De vorm van de tank speelt hierbij een grote rol. Overal waar nog een beetje ruimte was hebben ze de tank vergroot voor dat beetje extra inhoud. De pomp met voeler kan dus nooit helemaal acuraat zijn.
Laten we wel wezen, het is niet slim te rijden tot het lampje brand. Als je ziet dat de tank bijna leeg raakt, gewoon tanken, dan heb je ook nooit dat je bang bent zonder peut te komen te staan.
Je kan ook de ijking van de pomphouder eens opvragen....
Kan van alles zijn. Maar niets om je bedonderd over te voelen.
Tenzij die pomphouder natuurlijk......
Het is niet perse zo dat je met een grote tank meer reserve hebt als met een kleine.
Maar zoals ik al zei, gewoon tanken als je ziet dat die bijna leeg is. Dadelijk ben je niet binnen 20-30km bij een pomp ( belgie ) en dan sta je zonder. Bij volvo maken ze het helemaal bont, daar brand het lampje vaak als de tank al leeg is.
Mijn eigen jappanner heeft geen reserve aanduiding, en die tank ik altijd als die op 1/4 staat. Gezien ik een beetje verstand van auto's heb weet ik wat er mis kan gaan, en heb ik ook altijd een kannetje achterin staan
Onze stations worden regelmatig geijkt, dit zijn we ook wettelijk verplicht.
Wat een mogelijkheid kan zijn, is dat de inhoud van de reserve tank apart vermeld staat, vaak is dit zo’n 7 liter.
De nieuwe brandstof tanks zijn ook van een ander materiaal en de inhoud is een indicatie, dit kan afwijken.
Het kan ook aan het verbruik liggen, bijvoorbeeld: heeft u veel in de stad gereden?, of hard gereden op de snelweg?
Het kan zelfs zijn dat wanneer de auto wat scheef staat er al meer liters getankt kan worden.
U ziet, er zijn genoeg mogelijkheden wat het zou kunnen zijn.
Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft hoor ik het graag.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut