Tank lekt..
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 feb 2017 19:14
- Actief als: particulier
Tank lekt..
Een goedenmorgen..
Gisteren een voorkeuring laten uitvoeren op mijn Belgische Kangoo express 1.5DCI 2003
Opzich geen schokkende dingen buiten 4 banden en hier en daar wat verlichting..
Enkel..
De tank lekt, en had zelf ook al eens de dieselsporen op de tank gezien, maar geen plekken op de vloer , of druppels aan ed tank.
Wel al een hele tijd een diesellucht tijdens het rijden in de auto, maar ook deze niet echt schokkend.
Verder geen enkel probleem met het rijden of starten, (autootje rijdt echt geweldig...spartaans, maar geweldig)
Deze bestelauto was gebruikt als rijdende hondenbench, en ik denk dat tijdens monteren van alle rekken in de vrachtruimte er een paar schroeven door de bodem (incl leidingen en tank) zijn gegaan.
Ik heb alle rekken er uit gehaald, en dus ook de schroeven uit de bodem(die soms belachelijk lang waren, en ook duidelijk niet profesioneel gemonteerd naar de plek kijkend)).
Conclusie...tank moet er onderuit..
Bij de garage verwachten ze een uurtje of 4 bezig te zijn..met de daarbij behorende arbeidskosten..
Nu zijn er dagen dat ik dat bedrag niet verdien , dus ik ga het zelf proberen..
Vraag : Is het zelf te doen voor iemand die "gewoon" kan sleutelen.?(vorige maand de 2 achterdraagarmen van de fiat punto van vrouwlief vervangen)
En waar moet ik op letten..en wat is de makkelijkeste manier.??(als die er al is natuurlijk)
Mvg
Addy
Gisteren een voorkeuring laten uitvoeren op mijn Belgische Kangoo express 1.5DCI 2003
Opzich geen schokkende dingen buiten 4 banden en hier en daar wat verlichting..
Enkel..
De tank lekt, en had zelf ook al eens de dieselsporen op de tank gezien, maar geen plekken op de vloer , of druppels aan ed tank.
Wel al een hele tijd een diesellucht tijdens het rijden in de auto, maar ook deze niet echt schokkend.
Verder geen enkel probleem met het rijden of starten, (autootje rijdt echt geweldig...spartaans, maar geweldig)
Deze bestelauto was gebruikt als rijdende hondenbench, en ik denk dat tijdens monteren van alle rekken in de vrachtruimte er een paar schroeven door de bodem (incl leidingen en tank) zijn gegaan.
Ik heb alle rekken er uit gehaald, en dus ook de schroeven uit de bodem(die soms belachelijk lang waren, en ook duidelijk niet profesioneel gemonteerd naar de plek kijkend)).
Conclusie...tank moet er onderuit..
Bij de garage verwachten ze een uurtje of 4 bezig te zijn..met de daarbij behorende arbeidskosten..
Nu zijn er dagen dat ik dat bedrag niet verdien , dus ik ga het zelf proberen..
Vraag : Is het zelf te doen voor iemand die "gewoon" kan sleutelen.?(vorige maand de 2 achterdraagarmen van de fiat punto van vrouwlief vervangen)
En waar moet ik op letten..en wat is de makkelijkeste manier.??(als die er al is natuurlijk)
Mvg
Addy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: Tank lekt..
De uitlaat moet er onderuit thv de tank. Hier zit origineel geen verbindings stuk, dus je zult deze door moeten zagen en met een mof straks weer moeten verbinden. Staan meestal 2 puntjes op de uitlaat die 9cm uit elkaar zitten, snij de uitlaat in het midden van deze puntjes door.
Verder wat slangen en stekkers demonteren, wijst zichzelf. Een brug is echt een vereiste.
En zorg dat de tank zo goed als leeg is, scheelt een hoop gewicht.
Verder wat slangen en stekkers demonteren, wijst zichzelf. Een brug is echt een vereiste.
En zorg dat de tank zo goed als leeg is, scheelt een hoop gewicht.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Een goedenavond..
Alvast dank voor het antwoord.
Moet de achteras niet compleet gedemonteerd worden.?
(dit had ik vernomen van de garage).
En in hoevere moet de auto van de grond, heb namelijk geen brug.
Ik werk meestal met een stalen frame wat ik onder de auto schuif nadat ik hem met de krik omhoog heb gezet.
Of is het op die manier echt geen doen.?
Alvast dank voor het antwoord.
Moet de achteras niet compleet gedemonteerd worden.?
(dit had ik vernomen van de garage).
En in hoevere moet de auto van de grond, heb namelijk geen brug.
Ik werk meestal met een stalen frame wat ik onder de auto schuif nadat ik hem met de krik omhoog heb gezet.
Of is het op die manier echt geen doen.?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een achteras heb ik nog nooit gedemonteerd voor een tank, dus lijkt me dat het niet hoeft! Je kunt de tank een beetje schuin demonteren zodat deze er net tussen uit kan.
De tank beslaat een groot stuk van de breedte, dus zet je er een metalen frame onder wordt het heel lastig. Ik zou er elk geval zelf niet aan beginnen zonder brug.
De tank beslaat een groot stuk van de breedte, dus zet je er een metalen frame onder wordt het heel lastig. Ik zou er elk geval zelf niet aan beginnen zonder brug.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 12:13
Zit er geen afdekplaatje in de laadruimte?De bekleding van laadruimte verwijderen! Eronder zit de vlotter en de 2 leidingen.Ik heb er een tangetje voor gekocht om de connectors v/d leidingen los te maken.
Maar zoals je zei , te lange parkers.
Maar zoals je zei , te lange parkers.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Bij een kangoo zit dit klepje niet in het interieur helaas en moet je de tank demonteren.
Hide post links |
-
- lid
Bij modeljaar '98 zit er een plaatje op de laadvloer onder de mat.
Model 2003 ,je kunt gelijk hebben.
Model 2003 ,je kunt gelijk hebben.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Een goedenavond..
Apk is erdoor...
Na inderdaad een hele zaterdag tegen de onderkant aan te hebben liggen kijken..hoe krijg ik die tank eronderuit.??
Opeens na het 1ste biertje een helder moment..
Waar zit het lek,? boven de tank.
Hoe is het gekomen,? waarschijnlijk door een parker..
Dus alle parkergaatjes bekeken, en er kwamen er 2 in aanmerking doordat ik met een lasdraadje wel erg diep door de laadvloer kon steken..
Blikschaar gepakt, en stukje weggeknipt..
En ja hoor 2 mooie gaatjes bovenin de tank ter hoogte van dat inspectieluik in de laadruimte.
Roestvrijstalen popnagels erin , metaalplaatje over het gat in de laadvloer, netjes geplamuurt, wit gespoten, ziet eruit alsof het zo hoort..
Foto's bij de garage laten zien, tank vol, en geen enkel spoortje diesel meer te bekenen..
Ze gingen er mee accoord.
Dus 4 nieuwe bandjes, en een paar lampjes.....dus de schade valt mee..alles mee..
Dank voor het meedenken..
Apk is erdoor...
Na inderdaad een hele zaterdag tegen de onderkant aan te hebben liggen kijken..hoe krijg ik die tank eronderuit.??
Opeens na het 1ste biertje een helder moment..
Waar zit het lek,? boven de tank.
Hoe is het gekomen,? waarschijnlijk door een parker..
Dus alle parkergaatjes bekeken, en er kwamen er 2 in aanmerking doordat ik met een lasdraadje wel erg diep door de laadvloer kon steken..
Blikschaar gepakt, en stukje weggeknipt..
En ja hoor 2 mooie gaatjes bovenin de tank ter hoogte van dat inspectieluik in de laadruimte.
Roestvrijstalen popnagels erin , metaalplaatje over het gat in de laadvloer, netjes geplamuurt, wit gespoten, ziet eruit alsof het zo hoort..
Foto's bij de garage laten zien, tank vol, en geen enkel spoortje diesel meer te bekenen..
Ze gingen er mee accoord.
Dus 4 nieuwe bandjes, en een paar lampjes.....dus de schade valt mee..alles mee..
Dank voor het meedenken..
Hide post links |
-
- lid
Zo'n kunststof tank kan ook worden gerepareerd,afgeperst.Lassen noemen ze dat.
Er was dus geen demonteerbaar deksel te zien op de laadvloer?
Er was dus geen demonteerbaar deksel te zien op de laadvloer?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-