stuur R 17 fase 1
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 feb 2016 21:56
- Actief als: particulier
stuur R 17 fase 1
Hallo R17 liefhebbers.
Na het verwisselen van mijn stuurhuis en vervolgens uitlijnen van de voortrein staat m'n stuur niet meer recht bij het rechtdoor rijden .
De eenvoudigste methode om het terug recht te zetten lijkt mij het demonteren en correct terug plaatsen van het stuur .
Om het stuur af te nemen is In de manuel d'etretien sprake van een speciaal werktuig .
Kan het stuur ook zonder dit speciale renault werktuig worden gedemonteerd ? zo ja hoe ;
of wie is er eventueel in het bezit van dit speciaal renault werktuig zodat ik met deze bezitter kan proberen af te spreken?
Alvast bedankt voor een tip
Groetjes uit Belgie;
Peter Housen
Na het verwisselen van mijn stuurhuis en vervolgens uitlijnen van de voortrein staat m'n stuur niet meer recht bij het rechtdoor rijden .
De eenvoudigste methode om het terug recht te zetten lijkt mij het demonteren en correct terug plaatsen van het stuur .
Om het stuur af te nemen is In de manuel d'etretien sprake van een speciaal werktuig .
Kan het stuur ook zonder dit speciale renault werktuig worden gedemonteerd ? zo ja hoe ;
of wie is er eventueel in het bezit van dit speciaal renault werktuig zodat ik met deze bezitter kan proberen af te spreken?
Alvast bedankt voor een tip
Groetjes uit Belgie;
Peter Housen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 feb 2025 21:03
Re: stuur R 17 fase 1
Hoi,
Bij uitlijnen moet altijd het stuur in de midden "0" stand gezet worden. Na uitlijnen moet het stuur altijd mooi recht staan. Hier is iets niet goed gegaan.
Bij uitlijnen moet altijd het stuur in de midden "0" stand gezet worden. Na uitlijnen moet het stuur altijd mooi recht staan. Hier is iets niet goed gegaan.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 08 feb 2024 18:03
Je kunt het stuur demonteren met een grote dop, ik dacht ergens in de buurt van de 24mm.
Mijn wielen en stuur stonden ook niet goed, heb de auto ook laten uitlijnen.
Ze hebben het middelpunt bepaald van de uitslag,en zijn van daar uit de wielen gaan uitlijnen.
Nu staan de wielen en het stuur weer netjes recht.
Tip, gebruik als startpunt de gegevens van een Renault 12, aangezien ze een Renault 17 niet
meer in het systeem hebben staan.
Mijn wielen en stuur stonden ook niet goed, heb de auto ook laten uitlijnen.
Ze hebben het middelpunt bepaald van de uitslag,en zijn van daar uit de wielen gaan uitlijnen.
Nu staan de wielen en het stuur weer netjes recht.
Tip, gebruik als startpunt de gegevens van een Renault 12, aangezien ze een Renault 17 niet
meer in het systeem hebben staan.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Contacteer:
Het gereedschap wat genoemd staat zal waarschijnlijk iets van een "trekker" zijn. Als je de moer los hebt, moet je het stuur naar je toe over de splines eraf kunnen trekken. Dit gaat niet altijd even makkelijk.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 feb 2016 21:56
Hallo jullie ;
Ik heb zonet mijn stuur losgekregen ; de moer van 24 zat wel muuuuurvast ; vandaar dat ik meende dat er een speciale tool nodig was om hem los te krijgen . Maar eind goed , al goed ; stuur staat nu recht ; weer een probleempje opgelost .
Hartelijk dank aan de bezorgers van de nodige informatie . Nu de remmen nog eens grondig ontluchten en ik kan met m'n 17 naar de autokeuring (jullie APK)
groetjes uit Belgie
Peter
Ik heb zonet mijn stuur losgekregen ; de moer van 24 zat wel muuuuurvast ; vandaar dat ik meende dat er een speciale tool nodig was om hem los te krijgen . Maar eind goed , al goed ; stuur staat nu recht ; weer een probleempje opgelost .
Hartelijk dank aan de bezorgers van de nodige informatie . Nu de remmen nog eens grondig ontluchten en ik kan met m'n 17 naar de autokeuring (jullie APK)
groetjes uit Belgie
Peter
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut