De Mégane rijdt inmiddels al 2 weken rond zonder werkende richtingaanwijzer rechts
Hij is vorige week bij mr.Chip geweest zonder succes, de startonderbreker kon niet uitgeschakeld worden. De ECU is wat anders dan van de meeste '99-'02 Mégane's, heeft zowel CAN-bus als aparte draad voor de startonderbreking.
Vandaag is de Mégane bij Carprog geweest, daar kregen ze de startonderbreker wel uit maar communiceerde de ECU daarna niet meer (goed) met andere organen waardoor de automaat niet meer schakelde, de airco niet aan ging en het stationair toerental slecht werd bijgeregeld bij starten en belasting.
De originele software werd teruggezet waarna alles weer werkte, maar de startonderbreker dus nog erop zit.
Ze constateerden dat de software anders is en meende dat er een stuk miste. Ze gaan nu de originele software op basis van ECU nr. proberen te bemachtigen en die aanpassen, als het lukt mag ik vrijdag nog een keer langs.
Als het dan niet lukt, moet ik maar met vakantie zonder RAW rechts...

Ik vertrek dit weekend al, veel tijd voor andere oplossingen is er niet meer.
De UCH klonen kan alleen naar een exemplaar met dezelfde type en revisie PCB. En laat het donor-exemplaar wat ik heb nu juist anders zijn. Eentje met hetzelfde nummer is niet zomaar te vinden, en doorgaans moet je 'm afnemen samen met ECU en sleutels.
Computers in een auto, ik had er al een bepaalde hekel aan, nu haat ik ze, wat een ellende