Stationair Trillen van Laguna GT dCi 2008
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 25 dec 2010 13:38
- Actief als: particulier
Stationair Trillen van Laguna GT dCi 2008
Hallo,
bij deze stel ik me voor, ik ben Dutchie, en dit is mijn eerste post op het Renault Forum
Nu kom ik met de vraag: we hebben een Renault Laguna GT dCi uit 2008.
En bij het stationair lopen trilt de motor als een gek, Je wordt van binnen helemaal door elkaar geschud. Ook als je de kap opendoet zie je de motor en de afwerkings kap eroverheen hevig trillen. De auto is al een aantal keer terug naar de dealer geweest; motorsteunen vervangen, brandstof filter vervangen e.d. Maar we blijven zeggen dat het waarschijnlijk in het motomanegement zit.
Heeft toevallig iemand hier ook dat probleem/ dat probleem gehad. en zo ja, hebben jullie al een oplossing gevonden>
Groet, Dutchie.
bij deze stel ik me voor, ik ben Dutchie, en dit is mijn eerste post op het Renault Forum
Nu kom ik met de vraag: we hebben een Renault Laguna GT dCi uit 2008.
En bij het stationair lopen trilt de motor als een gek, Je wordt van binnen helemaal door elkaar geschud. Ook als je de kap opendoet zie je de motor en de afwerkings kap eroverheen hevig trillen. De auto is al een aantal keer terug naar de dealer geweest; motorsteunen vervangen, brandstof filter vervangen e.d. Maar we blijven zeggen dat het waarschijnlijk in het motomanegement zit.
Heeft toevallig iemand hier ook dat probleem/ dat probleem gehad. en zo ja, hebben jullie al een oplossing gevonden>
Groet, Dutchie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Stationair Trillen van Laguna GT dCi 2008
Het kan heel goed liggen aan slecht werkende/vervuile verstuivers.
Je kunt het brandstof systeem conditioneren door gebruik te maken van Forté Diesel Fuel Conditioner, dit voeg je toe aan een tank met nog maar 10-15 liter brandstof, vervolgens leegrijden tot aan reserve, nog een dosis in de tank en voltanken.
Dit spul reinigd alle onderdelen van het brandstof systeem en zorgt voor een rustiger loop van de motor.
SUC6
Je kunt het brandstof systeem conditioneren door gebruik te maken van Forté Diesel Fuel Conditioner, dit voeg je toe aan een tank met nog maar 10-15 liter brandstof, vervolgens leegrijden tot aan reserve, nog een dosis in de tank en voltanken.
Dit spul reinigd alle onderdelen van het brandstof systeem en zorgt voor een rustiger loop van de motor.
SUC6
Hide post links |
-
Dit lijkt me eerlijk gezegd niet het probleem.. Aangezien hij het al vanaf begin af aan doet..
Toch bedankt!
Toch bedankt!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ooit gereden in zo'n uitvoering. Moet zeggen dat die even rustig draaide als een 150 pk bvb. Bizar. Heb je nog garantie? Zelfs dan nog zou ik, indien de dealer het niet kan oplossen, contact opnemen met de invoerder en m'n klacht daar overmaken. Renault heeft technici (ingenieurs) die in moeilijke gevallen naar het atelier van de dealer komen om assistentie te verlenen. Indien ze het dan nog niet in orde krijgen nemen ze de wagen mee naar hun werkplaats... Alles raakt opgelost... Blijven aandringen is de boodschap.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@ Dutchie, Blijf dan lekker zo rijden, toch.
Die motor dient gewoon goed rond te lopen, de zaken die ik aangeef zijn de simpele zaken, komt de Dealer(is het wel een dealer?) er niet uit dan is een software-update nog een mogelijkheid.
Nogmaals die motoren zijn gewoon goed en dienen goed rond te lopen.
SUC6
p.s. kan zelfs zijn dat de distributie een tandje versprongen is
Die motor dient gewoon goed rond te lopen, de zaken die ik aangeef zijn de simpele zaken, komt de Dealer(is het wel een dealer?) er niet uit dan is een software-update nog een mogelijkheid.
Nogmaals die motoren zijn gewoon goed en dienen goed rond te lopen.
SUC6
p.s. kan zelfs zijn dat de distributie een tandje versprongen is
Hide post links |
-
Haha ik bedoelde het niet zo, alleen ik hoopte op iets meer oorzaken die mogelijk waren.
En naar mijn weten is het een dealer, http://www.autobedrijf-janssen.nl/en/Ve ... uenen.aspx
Persoonlijk denken we dat het met het stationair toerental te maken heeft, aangezien als het koud is gaat hij 900 toeren lopen stationair en lijkt het weg te zijn.
Volgende beurt (140.000) wat meer verhaal halen over evt problemen en de hier geformuleerde oorzaken die mogelijk zijn.
Dutchie.
En naar mijn weten is het een dealer, http://www.autobedrijf-janssen.nl/en/Ve ... uenen.aspx
Persoonlijk denken we dat het met het stationair toerental te maken heeft, aangezien als het koud is gaat hij 900 toeren lopen stationair en lijkt het weg te zijn.
Volgende beurt (140.000) wat meer verhaal halen over evt problemen en de hier geformuleerde oorzaken die mogelijk zijn.
Dutchie.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 mei 2011 00:41
Hoe is het probleem opgelost..?