Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds een jaar heb ik een Renault 19 1.4 RN (bj 1993) en sinds gisteren heeft ie vreemde kuren.
Na het starten van de auto (doet ie prima overigens) en ik wil wegrijden dan "bokt" de motor. Hoe hoger de versnelling des te minder dit wordt. Wanneer ik bij een stoplicht sta schommelt het toerental enorm van 1000 RPM naar 600 RPM etc. (maar valt niet uit). Mijn dashbordverlichting en mijn koplampen gaan dan knipperen.
Wanneer ik ± 20km gereden heb doet ie dit niet meer...
Ik vermoed dat de motor ergens valse lucht naar binnen zuigt(inlaatspruitstukpakking), wanneer de motor warm wordt gaat het lekje dicht door uitzetting en loopt hij weer normaal.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het inlaattraject van de Megane van nieuwe pakkingen voorzien. In plaats van hoog onregelmatig stationair sloeg de motor nu af. Heb dat voor nu even opgelost door de gaskabel strakker te zetten. Vermoed dat het met deze schroef moet maar is een hele...
Ongerust ging ik iets tikken met een schroevendraaier op dat gasklephuis en zag een toerental verschil. De auto ging zelf gas geven zomaar. Mijne past het toerental automatisch aan naargelang de bestuurder, het is dan een gevecht denk ik. Cleanen en...
Hallo, tijdje wat minder actief geweest alhier op het forum maar dat gaat de komende tijd vast veranderen daar er weer wat anders voor de deur staat. De lijst aan punten van de Scenic begon echt lang te worden. Die is richting Ukraine vertrokken....
De wagen trekt wel goed op, hij doet het niet altijd.
Aan de batterij meet ik 14,3 V
Ik weet niet zeker of de oorzaak te vinden is aan de ontsteking, of bijvoorbeeld iets aan het vliegwiel.
De koppeling is vrij straf.
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?