Startonderbreker Laguna '94 gaat er niet af

Alle overige technische Laguna vragen

Topic author
kasper
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Startonderbreker Laguna '94 gaat er niet af

Bericht door kasper »

Hallo forumgenoten,

Mijn Renault Laguna uit 1994 start af en toe niet meer omdat de startonderbreker erop blijft zitten.
Het dashboard lampje blijft knipperen nadat de sleutel is rondgedraaid. Ik kan dus doordraaien zodat ik de startmotor hoor, maar dan gebeurt er daarna natuurlijk verder niks (motor slaat niet aan).

Het probleem doet zich met beide sleutels voor:
- Of de Laguna start met beide sleutels
- Of de Laguna start met beide sleutels niet

Ik kan dus een probleem in de sleutel uitsluiten.
Verder heb ik nog geen problemen gehad met de centrale deur vergrendeling via de sleutel dus een lekkage o.i.d. zal het ook wel niet zijn.

Bij de dealer is de foutmelding uitgelezen dat de ring decoder foutief was. Deze is inmiddels vervangen maar dit heeft het euvel niet verholpen. Ik vond via google toevallig 1 klein berichtje dat als er een ring decoder fout wordt gelezen en het is niet de ring dat het idd door andere dingen kan worden veroorzaakt, zoals de BDP sensor. Nu is die BDP sensor bij mij ook wel verdacht, omdat rond dezelfde tijd dat ik dit probleem heb ervaren de auto ook 2x slecht heeft gestart :
- 1x gas moeten bijgeven om te voorkomen dat hij afsloeg
- 1x dat ik meerdere keren moest starten voordat de motor aansloeg.

Het gekke is dat mijns inziens de BDP sensor pas later in het spel zou moeten gaan meespelen. Hij zou toch niet moeten bepalen of de startonderbreker er af gaat of niet ? Zou vervangen / schoonmaken van de BDP sensor dit euvel kunnen verhelpen, of ligt dit probleem aan iets anders ? De dealer meldde mij trouwens nog dat het eventueel een 'printplaatje' zou kunnen zijn in het circuit van de startonderbreker. Weet iemand welk printje dit is en of het dit kan zijn ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut