Start problemen na het plaatsen van een k&n sportluchtfilter
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jul 2017 18:11
- Actief als: particulier
Start problemen na het plaatsen van een k&n sportluchtfilter
Beste renault rijders ik ben nog nieuw heb een kort voorstelletje gedaan. Ik rij sinds kort een grand scenic 2005 2.0 16v. Ik heb sinds kort een sport inlegfilter van k&n geplaatst. De auto is onderin wat rapper. Het oude papieren filter was op zich wel schoon echter zat er in de luchtfilterbak een half handje droge bladeren. Na het plaatsen heb ik de auto gestart en een proefritje gemaakt. Het luchtfilter doet wat het moet doen, iets meer koppel onderin. Echter de volgende ochtend start de auto iets slechter. Na het uitvallen en opnieuw starten loopt hij goed. Bij het oude filter starte de auto altijd in 1 keer, zelfs met die bladeren in de luchtfilterbak. Ik heb de accu pool de dag erna eraf gehaald in de hoop dat er een reset zou komen oid. Dit werkt echter niet. Bij het plaatsen van het oude filter start de auto gelijk. Het heeft dus 1 op 1 te maken met het luchtfilter. Nu heb ik reeds alls topics gelezen om erachter te komen. Heb gelezen dat pas na 200 km de auto is ingeleerd. Maar lees ook dat bij betreffende motor dat als het filter geplaatst was dit gelijk ingesteld was.De auto geeft overigens geen foutmelding. Wie weet of de auto nog moet inleren of dat de ecu 'gereset' moet worden?de topics zijn tegenstrijdig. Mijn ervaring met audi vw opel was plaatsen en klaar. Wie kan mij eenduidig antwoord geven?een lokale monteur gaf aan dat mijn motor kennelijk geen raad weet met de extra lucht.overigens is de vraag niet waarom ik met een een sportluchtfilter wil rijden. De vraag betreft puur of iemand een oplossing heeft. Zoals aangegeven met het oude filter start de auto in 1 keer. Het slecht starten met sportluchtfilter lijkt met name bij vochtig weer. Apart blijft dat met vochtig weer en oude luchtfilter er geen problemen zijn. Advies is welkom.mvg jeff
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Start problemen na het plaatsen van een k&n sportluchtfilter
Als je een K&N filter plaatst dan kunnen kleine vettige deeltjes in de inlaat gezogen worden. Zit er op jouw wagen een MAF(mass airflow sensor) dan kunnen die deeltjes vastbranden op de hete weerstanden in die MAF. Verder is het zo dat de mannen met de witte jassen bij de ontwikkelingsafdeling van Renault hun best hebben gedaan een compromis te bereiken om deze motor onder normale gebruiksomstandigheden optimaal te laten werken, dus veranderingen kunnen hier een voordeel halen en daar een nadeel opleveren.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jul 2017 18:11
Bedankt voor je antwoord.klinkt op zich logisch. Ik begrijp echter niet waarom de 2de start wel vlekkeloos verloopt?
Als er olie delen inbrand zou de motor dan de 2e keer ook een slechte start moeten hebben? En is er iets mee te doen?met k&n rijdt het wel veel comfortabeler.
Als er olie delen inbrand zou de motor dan de 2e keer ook een slechte start moeten hebben? En is er iets mee te doen?met k&n rijdt het wel veel comfortabeler.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 apr 2025 22:56
Plaats de oude filter eens terug . Je hebt ook nog de map sensor of de druk in het spruitstuk.
Volgens mij komt de lucht te gemakkelijk binnen en ook weer buiten . Bij een gewone filter heeft de lucht meer moeite om binnen te geraken en geraakt ook moeilijker buiten . De druk in't spruitstuk zal anders zijn.
En voor ralenti wordt er meer of minder lucht gegeven via een apart circuit voor het toerental ,dit klopt dan niet meer . En op ralenti start je meestal.
Deze tekst kan fake zijn !
Volgens mij komt de lucht te gemakkelijk binnen en ook weer buiten . Bij een gewone filter heeft de lucht meer moeite om binnen te geraken en geraakt ook moeilijker buiten . De druk in't spruitstuk zal anders zijn.
En voor ralenti wordt er meer of minder lucht gegeven via een apart circuit voor het toerental ,dit klopt dan niet meer . En op ralenti start je meestal.
Deze tekst kan fake zijn !
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in