Kan iemand mij uitleggen wat nu precies een spoorstang is? Er wordt namelijk ook overal over een stuurstang gesproken.
Op mijn APK rapport staat L.V. Spoorstang binnenste. Ik kom er niet uit welke ik moet bestellen. Heb gekeken op masterbase.nl, maar weet het niet. Kan iemand mij hiermee helpen?
Heb een megane uit 1997. Motorcode K7M. Classic uitvoering
Spoorstang vervangen
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
- Actief als: particulier
Re: Spoorstang vervangen
Spoorstang=stuurstang, alleen andere naam dus.Scum schreef:Kan iemand mij uitleggen wat nu precies een spoorstang is? Er wordt namelijk ook overal over een stuurstang gesproken.
Op mijn APK rapport staat L.V. Spoorstang binnenste. Ik kom er niet uit welke ik moet bestellen. Heb gekeken op masterbase.nl, maar weet het niet. Kan iemand mij hiermee helpen?
Heb een megane uit 1997. Motorcode K7M. Classic uitvoering
Je moet de gene bestellen die je in het stuurhuis schroeft, aan de linkerkant. Dus degene waar je ook een stofhoesje bij krijgt!
Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Toch wel dus. Verwarrend soms dat ze verschillende benamingen gebruiken.
Nu een andere vraag. Hoe kom ik erachter welke lengte ik moet hebben. Er bestaan namelijk diverse maten van de spoorstang / stuurstang.
Heb al wat speurwerk gedaan, maar kom er niet achter. Als ik onderdelen bekijk, waarbij ik mijn kenteken moet invullen, kom ik nog diverse lengtes tegen.
Nu een andere vraag. Hoe kom ik erachter welke lengte ik moet hebben. Er bestaan namelijk diverse maten van de spoorstang / stuurstang.
Heb al wat speurwerk gedaan, maar kom er niet achter. Als ik onderdelen bekijk, waarbij ik mijn kenteken moet invullen, kom ik nog diverse lengtes tegen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
- Actief als: particulier
Gewoon naar de dealer gaan, heb je in 1x het goede onderdeel! Wellicht een paar euro's duurder, maarja.
Als je deze vervangen hebt, zal waarschijnlijk je stuur niet meer recht staan, of je auto scheef trekken!
Wanneer je zelf aan de slag gaat, is het niet verstandig alleen het aantal slagen te tellen dat je buitenste spoorstang op de binnenste zit. Een tip meet met een schuifmaatje de afstand van de moer van de binnenste kogel tot een vast punt, dan weet je altijd dat de kogel zo precies mogelijk gemonteerd wordt.
Edit: je moet wel weten welk merk stuurhuis je hebt, onderdelen verschillen..TRW / SMI oid
Als je deze vervangen hebt, zal waarschijnlijk je stuur niet meer recht staan, of je auto scheef trekken!
Wanneer je zelf aan de slag gaat, is het niet verstandig alleen het aantal slagen te tellen dat je buitenste spoorstang op de binnenste zit. Een tip meet met een schuifmaatje de afstand van de moer van de binnenste kogel tot een vast punt, dan weet je altijd dat de kogel zo precies mogelijk gemonteerd wordt.
Edit: je moet wel weten welk merk stuurhuis je hebt, onderdelen verschillen..TRW / SMI oid
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-