Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 nov 2009
- Laatste bezoek: 13 jan 2024 15:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Hoogezand
Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Hai allemaal,
Sinds enige tijd verbruikt de spas soms ineens benzine met sloten tegelijk. Sinds ik geen snelle auto meer heb en alleen de spas nog maar heb rij ik als een dweil en heb een nieuwe hobby gevonden in zuinig rijden. Tja, je moet toch wat. Dus rij ik vaak met de verbruiksmeter aan.
't Is normaal lastig om het verbruik rond de 30 liter per 100km te krijgen maar met flink doortrekken in de 2 lukt het wel. Nu heb ik het volgende dat de spas soms moeiteloos deze waarden haalt en dan wordt het gaspedaal slechts zeer lichtvoetig bediend. Soms gaat daar een vreemd hikje met daarop volgend een duwtje in de rug aan vooraf. Tevens slaat de spas na een warme start de eerste keer af en bij een koude motor slaat de motor soms bijna af tijdens ontkoppelen en remmen tegelijk. Is het trouwens normaal dat je een sissend geluid hoort (lijkt op lucht dat ontsnapt) wanneer je je voet op het koppelingspedaal zet?
Hebben deze dingen met elkaar te maken? En wat kan het zijn?
Groetjes, Geert
Sinds enige tijd verbruikt de spas soms ineens benzine met sloten tegelijk. Sinds ik geen snelle auto meer heb en alleen de spas nog maar heb rij ik als een dweil en heb een nieuwe hobby gevonden in zuinig rijden. Tja, je moet toch wat. Dus rij ik vaak met de verbruiksmeter aan.
't Is normaal lastig om het verbruik rond de 30 liter per 100km te krijgen maar met flink doortrekken in de 2 lukt het wel. Nu heb ik het volgende dat de spas soms moeiteloos deze waarden haalt en dan wordt het gaspedaal slechts zeer lichtvoetig bediend. Soms gaat daar een vreemd hikje met daarop volgend een duwtje in de rug aan vooraf. Tevens slaat de spas na een warme start de eerste keer af en bij een koude motor slaat de motor soms bijna af tijdens ontkoppelen en remmen tegelijk. Is het trouwens normaal dat je een sissend geluid hoort (lijkt op lucht dat ontsnapt) wanneer je je voet op het koppelingspedaal zet?
Hebben deze dingen met elkaar te maken? En wat kan het zijn?
Groetjes, Geert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Het lijkt erop dat je gasklephuis en EGR vervuild zijn.
Wellicht dat een reinigingsbeurt/onderhoud hier wonderen verricht.
SUC6
p.s. sissen bij intrappen koppeling, zou een droger wordend druklager kunnen zijn. Het sissen is dan meer schuren lijkt me.
Wellicht dat een reinigingsbeurt/onderhoud hier wonderen verricht.
SUC6
p.s. sissen bij intrappen koppeling, zou een droger wordend druklager kunnen zijn. Het sissen is dan meer schuren lijkt me.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 nov 2009
- Laatste bezoek: 13 jan 2024 15:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Hoogezand
Re: Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Nou we zijn erachter.....
Op de momenten van een heel hoog verbruik draaide de turbo niet Laatste lange rit had ie 600cc olie op 450km verbruikt. Dat zit nu allemaal in de intercooler. Turbo is eraf en er komt een nieuwe op incl nwe olie+filter, luchtfilter en reinigen van intercooler. De olietoevoer en afvoerleiding zijn van recente datum. Blok is er vanwege brand door lekke koppelingsleiding uit geweest en turbo-leidingen toen preventief vervangen. Sinds reparatie maakt turbo herrie maar ja bewijs dat maar es......
Groetjes
Op de momenten van een heel hoog verbruik draaide de turbo niet Laatste lange rit had ie 600cc olie op 450km verbruikt. Dat zit nu allemaal in de intercooler. Turbo is eraf en er komt een nieuwe op incl nwe olie+filter, luchtfilter en reinigen van intercooler. De olietoevoer en afvoerleiding zijn van recente datum. Blok is er vanwege brand door lekke koppelingsleiding uit geweest en turbo-leidingen toen preventief vervangen. Sinds reparatie maakt turbo herrie maar ja bewijs dat maar es......
Groetjes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Z0,...dat is balen zeg
Daar gaat je vakantiegeld
SUC6
mvg
WillemS
Daar gaat je vakantiegeld
SUC6
mvg
WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 nov 2009
- Laatste bezoek: 13 jan 2024 15:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Hoogezand
Re: Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Nou ff een udate-je
In t voorjaar dus een nieuwe turbo er op gekregen (ehh duur betaald)
Verbruik bleef aan de forse kant totdat.....
De katalysator werd vervangen! (spruitstukpakking lek en kat was al verrot dus die direct ook maar)
Het gemiddelde verbruik is van 1 op 8,4 naar 1 op 9,4 gegaan. Heeft dit te maken met de feedbackregeling van de tweede lambda sensor?
In t voorjaar dus een nieuwe turbo er op gekregen (ehh duur betaald)
Verbruik bleef aan de forse kant totdat.....
De katalysator werd vervangen! (spruitstukpakking lek en kat was al verrot dus die direct ook maar)
Het gemiddelde verbruik is van 1 op 8,4 naar 1 op 9,4 gegaan. Heeft dit te maken met de feedbackregeling van de tweede lambda sensor?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 feb 2012
- Laatste bezoek: 29 jan 2013 17:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Enschede
Re: Soms heel hoog verbruik Espace IV 2.0T
Mijn vorige was een Espace 2.0T uit 2004 en hij trekt lekker weg bij het stoplicht en heeft behoorlijk wat power, maar zelfs als alles perfect werkt blijft het gewoon een redelijk dorstige auto.Geert S schreef: Het gemiddelde verbruik is van 1 op 8,4 naar 1 op 9,4 gegaan. Heeft dit te maken met de feedbackregeling van de tweede lambda sensor?
Ik heb nu een Espace 2.0 16v van medio 2006 en die lust ’m ook wel, maar is een stuk zuiniger.
Nu: Renault Espace IV 2.0 16v Expression
Eerder: Renault 21 Nevada • Renault Laguna • Renault Espace III Initiale 2.0 16v • Renault Espace IV Initiale 2.0T
Vroeger: Renault 16 TX • Renault Estafette • Renault 4
Eerder: Renault 21 Nevada • Renault Laguna • Renault Espace III Initiale 2.0 16v • Renault Espace IV Initiale 2.0T
Vroeger: Renault 16 TX • Renault Estafette • Renault 4
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 267 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 21 Reacties
- 1515 Weergaves
-
Laatste bericht door Fendy
-
- 0 Reacties
- 78 Weergaves
-
Laatste bericht door eriktm
-
- 9 Reacties
- 404 Weergaves
-
Laatste bericht door rteske
-
- 46 Reacties
- 6151 Weergaves
-
Laatste bericht door rteske
-
- 5 Reacties
- 1074 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 3 Reacties
- 524 Weergaves
-
Laatste bericht door Vermoesensuzy