snelladen type 2 Mennekes

Plaats reactie

Topic author
4f4hogehoed
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2025 21:21
Actief als: particulier

snelladen type 2 Mennekes

Bericht door 4f4hogehoed »

Ik heb een geimporteerde Zoe ZE50 uit 2020 die in tegenstelling tot alle Nederlandse modellen niet standaard een CCS snellader hebben.
ik heb dus alleen een gewone laadfunctie en geen "klepje met 2 bolletjes" onder de type2 aansluiting
Klopt het dat dan de snelste manier van laden langs de (snel)weg een laadpaal is met 22kw en een gewone Type 2 aansluiting?

dank voor de antwoorden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Contacteer:

Re: snelladen type 2 Mennekes

Bericht door Sordone »

Ja. Correct. Alleen de Q modellen van de Zoe kunnen 43kW laden. De rest is maximaal 22kW.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Riesbak
Lid
Lid
Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59

Bericht door Riesbak »

Heb ook een Franse import (Bleeker Purmerend) zonder CCS, heb er nu sinds eind maart 18000 kilometer mee gereden, nog nooit een Fastned of 22KW McDonalds laadpaal nodig gehad. Sterker nog ondanks dat mijn woonwerk verkeer heen en week 80 kilometer per dag is hou ik bewust mijn accu rond de 70% geladen, laad pas naar 100% als ik weet dat ik een lange rit moet maken zoals afgelopen maandag: Nieuwegein - Goor - Veenendaal - Nieuwegein, en dan nog 80 kilometer range over hebben, een ZE50 is fijn. Met mijn vorige Q210 Zoe had de rit zeker 1,5 langer geduurd omdat ik dan tussen door had moeten opladen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
4f4hogehoed
Lid
Lid
Laatste bezoek: 26 feb 2025 21:21

Bericht door 4f4hogehoed »

Ja volgens mij worden vanaf vorig jaar alle nederlandse Zoe's met snelladers geleverd en het buitenland is/was dat nog steeds een optie. Nu zie je dat overigens wel terug in de prijsverschillen, man man, voor 25000€ kun je momenteel al een geimporteerde Zoe Limitee Riviera duurste model met alle mogelijke opties krijgen en let wel: Accukoop ! Die is dan wel een half jaar oud maar heeft nog steeds maar 10 kilometer op de teller...... Dingetje kost nieuw in Nederland volgens mij 39000 €, wel met die gratis snellader dan :) 😂
Back to topic: Ik rij af en toe onverwachts 400 (vooral snelweg)kilometers op een dag met de Zoe en heb er in 3 maanden tijd na aanschaf al 8000 kilometers op zitten. Tot nu toe geen snellader nodig gehad, maar al wel twee keer thuis met nog maar 5% accu.....
Dus vandaar de vraag. Soms is het lastig via de "laadpaal" kaart om specifiek 22 kw laadpalen te spotten en dan zeker te weten dat je daar kunt laden. Bij mij in de buurt staan bijvoorbeeld twee laadpalen op de laadpaalkaart die bij een bedrijf horen en waar je dan voor een gesloten poort staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Riesbak
Lid
Lid
Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59

Bericht door Riesbak »

Op een normale openbare laadpaal kan onze Zoe ook best redelijk snel wat bijladen, mijne trekt (als ik alleen sta) meestal 14 - 16 kW uit de Allego palen terwijl die in feite 11 kW horen te geven.

Maar als je trek in koffie of fris of een hamburger, hier heb je alle McDonalds met 22 kW laadpalen:

https://incharge.vattenfall.nl/openbare ... -mcdonalds
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut