Beste allemaal,
Ik heb een vervelend probleem met onze Renault Grand Scenic uit 2006, hopelijk is er hier iemand die kan helpen. Onze auto heeft bij aankoop een grote beurt gehad en wij hebben er inmiddels al weer meer dan 15000 km mee gereden. Na 10000 km kregen we de melding "binnenkort olie verversen", omdat het enkel om de olie/oliefilter ging heb ik een afspraak gemaakt bij de Auto5 en niet bij de dealer. Toen ik de afspraak maakte vertelden ze me daar dat zij volgens de "renault-standaard" werken en dat met hun onderhoudsprogramma ook garanties en dergelijke bleven gelden. Oke, prima, olie is ververst, maar toen ik wegreed zag ik dat de mededeling op de boordcomputer was blijven staan. Ik heb gebeld en ze vertelden dat het niet was gelukt om de boordcomputer te resetten ze begrepen ook niet waarom, ik moest maar even bij de dealer langsgaan.
Zo gezegd zo gedaan, alleen waren ze bij de dealer niet blij dat ik de olie bij Auto5 had laten verversen en niet bij Renault zelf, en dus konden/wilden ze ook de boordcomputer niet resetten. Ik moest maar wachten tot de volgende onderhoudsbeurt en die bij hen laten uitvoeren...
Nu zijn we inmiddels dus de 15000 km gepasseerd en staat er "olie direct vervangen" en er brand het lampje met SERVICE. Ik heb hier op het forum al een beetje gezocht en net geprobeerd om de boel te resetten door het indrukken van het knopje aan de ruitenwisser, maar het enige wat er gebeurt is dat de tekst begint te knipperen en na 10 sec komt er onderhoud over 15000 km op de staan. Dan denk ik dat het oke is, maar zodra ik de auto start brandt het SERVICE lampje weer en staat er weer direct olie verversen.
Ik ben sowiese nogal nijdig over de reactie van de renault dealer en ik wil liever ook niet nog 10000km met die waarschuwing rondrijden.
Wie kan me helpen Alvast heel hartelijk bedankt!
Verder een heerlijke auto, nog geen moment spijt van gehad!
Melissa
Service melding
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20
- Actief als: particulier
Re: Service melding
Wat een onvriendelijke (en onnodige) reactie van de Renault garage! Zit er nog een andere in de buurt? Dan zou ik daar even langs gaan en nooit meer bij de eerste terug komen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 jan 2016 18:33
Re: Service melding
Hallo, ik heb kort geleden bij mijn Scenic de servicemelding zelf gereset. Inderdaad met de knop op de ruitenwisserhandle. Indrukken, tekst gaat knipperen. Vast houden tot het volgende serviceinterval gaat knipperen, vast houden tot deze melding niet meer knippert en dan moet het gewijzigd zijn. Je moet de knop derhalve vrij lang ingedrukt houden. Overigens geeft hij bij mij een volgende onderhoudsbeurt aan van 30.000 km. Succes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-