Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Wat versta jij onder verwering? Is het op op de laklaag van de velg, zit het erin, zit het eronder?
Zit het op de laklaag van het wiel dan zou je een kunnen kijken naar een goede velgenreiniger. Zelf gebruik ik een velgenzuur in mijn bedrijf en daar krijg ik alles mee schoon, mits het niet in de laklaag gevreten zit.
ja dat weet ik niet...maar ga eens proberen om het beter schoon te maken...kijken wat er overblijft...
dat velgen zuur...kun je dat als particulier ook kopen ??
Nee. Dat kan je niet op de consumentenmarkt kopen omdat het niet alleen zwaar corrosief is, maar ook giftig. Ook is het niet goedgekeurd voor de consumentenmarkt. Je kan eens op een site als CarClean kijken of ze daar een goede velgenreiniger hebben. Die zijn wel geschikt voor de consumentenmarkt en werken over het algemeen ook wel goed.
Maar het is wel belangrijk te weten wat jij verstaat onder verwering. Een foto kan helpen.
Goede velgenreiniger kan je bij de Renaultdealer kopen in een bus van 5 liter. Moet wel speciaal die bus zijn want die is heel erg geconcentreerd en moet je aanlengen met water. Is niet overdreven duur, je kan er heel lang mee voort en maakt het zelf zo agressief als je wil. Zo agressief zelfs dat je de vernis kan mat laten worden.
Als je ze goed gekuist hebt kan je ze ook zelf herspuiten. Ik heb dit gedaan bij de velgen van mijn vorige espace met zeer goed resultaat. Je kuist de velg op met een groen schuursponsje. Herspuiten doe je met velgenzilver van bvb motip. Zorg ervoor dat tijdens het spuiten je een nat uitzicht krijgt. Maar ook niet teveel anders heb je aflopers. Eventueel kan je afwerken met blanke vernis. Hoeft allemaal niet veel te kosten. Als de velg goed gekuist is zal het niet afpellen of zo achteraf.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Schoonmaken doe ik altijd met Dasty. Te koop bij de Wibra. Bij de lokale Euromaster maken ze de vloer er mee schoon....
Ook zeer geschikt voor het ontvetten van kunststofdelen. (B.v. een motorkettingzaag).
Smeer je banden en velgen 's avonds in met bruine zeep (groene zeep in NL dacht ik), laat een nachtje trekken en 's anderdaags erover met de hoge druk. Enkel nog eens na wassen met een beetje dreft . Ze mogen redelijk aangeslagen zijn met remstof, maar het werkt perfect.
Het afdekplaatje in het midden kun je los kopen bij de Renault dealer. Op de achterkant van het plaatje staat een typenummer/onderdeelnummer, daarmee moet het lukken. Die zijn niet zo heel duur, ca 15,- per stuk. Of als je wat geduld en geluk hebt op de sloop. Met een nieuw middenplaatje ziet de velg er gelijk alweer stukken beter uit.
Je hebt ook bedrijven die velgen stralen en weer opnieuw lakken of poedercoaten, maar hoe duur dat is weet ik niet. dan zijn ze weer als nieuw, maar je kunt je afvragen wat duurder is: poedercoaten of een paar andere velgen voor niet teveel geld zoeken op Marktplaats.
Succes,
groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Poedercoaten velgen: Van € 185,= (13") t/m € 285,= (19") . Volgens mij koop je daar geen goede alu velgen voor en de kwaliteit
en duurzaamheid v/h poedercoaten is vele malen dan er standaard op zit. Zeker bij de goedkopere velgen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vraagprijs: € 150,-
Foto's:banden en velgen voor Renault Captur 1.
Banden en velgen zijn destijds nieuw gekocht bij Renault dealer, met TMPS systeem, en dus geschikt voor de Captur1.
Profieldiepte 6mm , verkoop wegens aanschaf Captur 2
Er is 1...
Ik heb net een Kadjar bouwjaar 2019 gekocht bij de Renault dealer. Er hoort standaard een 16 stalen thuiskomer bij. Volgens de dealer kan ik de wielbouten van originele 18 aluminium velgen ook gebruiken voor het reservewiel. Omdat ze ervoor gemaakt...
Vraagprijs: € 150€.
Velgen voor een Renault Scenic 3 met winterbanden op.195/65/15.
IMG_20250305_093203.jpg
Foto's: IMG_20250305_093311.jpg[/attachment IMG_20250305_093245.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093211.jpg
Ik ben op zoek naar een knappe set 17” velgen voor mijn Laguna 3.
Edit: ik heb eind januari een Laguna 3 gekocht waar 18” velgen onder zitten. Ik vind deze band/velg combinatie te weinig comfort leveren, vandaar dat ik op zoek ben naar een maatje...