Scenic Privilege Luxe

Algemeenheden Scenic, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Caliber
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 aug 2010 11:05
Actief als: particulier

Scenic Privilege Luxe

Bericht door Caliber »

Hallo hallo,

Ik ben nieuw op dit uitgebreide forum en ik heb een paar vragen.

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een auto met wat meer ruimte dan waar we nu in rijden en we hebben onze ogen laten vallen op een Renault Scenic vanaf ongeveer 2003. Na een poosje
op dit forum aan het lezen te zijn weten we inmiddels dat het een Privilege Luxe zou moeten worden vanwege zijn zeer uitgebreide uitrusting.

Maar in hoeverre is dit een verstandige aankoop? Ik ben ook aan het lezen geweest op 'autoweek, my review' en wat een ellende kom je daar tegen zeg. Kapotte bobines, sensoren, veerpoten,
ramen die niet meer open gaan en weet ik niet wat meer. Hoe is het gesteld met de betrouwbaarheid van de Renault. Kunnen jullie als Renault liefhebber daar een eerlijk antwoord op geven?

Gisteren zijn we bij een Privilege Luxe wezen kijken. Een mooie auto om te zien en het zitcomfort was erg goed. Erg handig was ook het starten met de kaart die je niet in de gleuf hoeft te
steken. De kaart lag in de auto en het dashboard lichte op. Ik kon de verleiding niet weerstaan en starte de auto. Wat een kabaal zeg, niet normaal, tenminste, ik vond van niet. Het duurde
slechts een paar seconde en toen liep de motor als een zonnetje. Is dit normaal of mankeert er dan wat aan de motor? Hij heeft rond de 80,000km gelopen. Een proefrit mochten we niet maken,
dat mocht pas als we een prijs overeen waren gekomen. Maar volgens mij baseer je een prijs pas als je een proefrit hebt gemaakt.

Ik hoop wat van jullie te horen,

Groeten,

Fam. Caliber.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 29 jan 2016 18:33

Re: Scenic Privilege Luxe

Bericht door BeVe »

Hallo, wij hebben in 2006 een Scenic gekocht met 17.000 km op de teller. Is een Scenic uit 2003, dus type II. Aan reparatie's hebben we het volgende gehad: Veerpootlagers vernieuwd, nokkenas sensor vervangen. Ruitbevestiging alle ramen vervangen onder garantie. Tellerunit vervangen door eentje uit de sloop, en uiteraard alle bobines inmiddels vervangen. We rijden nu dus bijna 4 jaar met deze auto en de teller staat inmiddels op 80.000 en we willen de auto voorlopig nog niet kwijt. Buiten dat de Scenic een paar kwaaltjes heeft vinden wij het een hele prettige auto om mee te rijden. Wat betreft de auto die jullie hebben bekeken: de herrie bij het starten komt zeer waarschijnlijk door een defecte nokkenasversteller, ook een bekende kwaal. Reparatie is nogal kostbaar omdat tevens de distributieriem moet worden vervangen. Deze moet overigens om de 5 jaar of bij 120.000 km worden vervangen. Gr. BV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

vink46
Lid
Lid
Laatste bezoek: 23 jul 2017 15:25

Bericht door vink46 »

Inmiddels ben ik aan mijn 3e Scenic bezig(2000,2005 en nu 2007) en heb nooit de meest luxueuze versie gehad maar goed uitgeruste midden versie(authentique-comfort en nu een businessline) en heb gelukkig weinig problemen gekend.
Het is wel zo van horen zeggen en lezen dat de meeste problemen bij de meest luxe versies voorkomen(hoe meer elektronica hoe meer problemen.
Wat die proefrit maken betreft....een dringend advies: koop nooit geen auto of maak geen bindende afspraken zonder proefrit!
Dit lijkt zeer op een malafide autohandelaar uit Hoofddorp die op die manier veel mensen oplichtte en/of slechte auto verkocht(zie Radar van de TROS)
Bij twijfel niet kopen of laten keuren door de ANWB en vraag naar de Autopas en de historie

succes René
Renault Scenic 1.6 16V Business Line 2007
CARMINAT BLUETOOTH DVD SOUND SYSTEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Bij mij moet inderdaad nu ook de nokkenasversteller vervangen worden, die is volgens de Renault monteur kapot.

Ik heb de Grand Scenic, dan de Dynamique Luxe (ook starten met kaart in den broek), en daar heb ik sinds het begin na aankoop dec. 2008 veel problemen mee.
Achteraf is het makkelijk praten, maar het is m'n eigen schuld dat ik niet goed heb geïnformeerd naar de matige kwaliteiten van een Scenic II.

De bobines zijn inderdaad een probleem bij 16V'ers (daar is wel een modificatie voor geweest), de ramen kunnen naar beneden vallen (als leek ben je iedere keer (4x als je pech hebt!!!) 350 Euro armer bij de dealer, is ook wel een modificatie voor geweest), en nu is m'n recirculatiemotor defect (schijnt ook een bekend probleem te zijn bij Megane II en Scenic II, bij de dealer 800 Euro).

De remlichtschakelaar is kapot geweest en de auto trekt naar rechts (uitlijnen heeft geen effect gehad). Knopjes in de deuren die kapot gaan. Ook niet voor een paar knikkers gemaakt.

Als je de 2.0 16V neemt, houd dan rekening met een fors verbruik, zeker in combinatie met een automaat.
Ik zit nog te wachten wanneer m'n elektrisch dashboard de geest geeft, en dan heb ik het hele feestje volgens mij wel gehad (misschien nog cuppende achterwielen of defecte elektrische handrem als je echt pech hebt???).

Maarja, ik durf met deze Renault niet meer op vakantie en dat zegt genoeg lijkt me. Misschien ben ik wat pessimistisch, maar er zijn genoeg betere auto's voor je geld. En als je ook nog wordt genaaid met een verkoper die je geen testrit laat maken voor de deal, zou ik daar als ik u was Fam. Caliber daar geen voet meer over de drempel zetten !!

Scenic.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Caliber
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 02 aug 2010 11:05

Bericht door Caliber »

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik was al bang dat er wat aan de motor zou mankeren en dat van de nokkenas versteller is dus een dure grap. Daar zit niemand op te wachten als je net bijna €10.000,- hebt uitgegeven. Je weet natuurlijk ook nooit of die andere veel voorkomende kwalen al zijn verholpen. Dat van die ramen kwam ik meerdere keren tegen en dan €350,- per keer? Dat is nogal wat.

@ Vink46. Misschien dat ik eens ga kijken of een 'authentique-comfort' wat minder storing gevoelig is. Natuurlijk weet je met een 2e hands auto nooit wat je koopt en je moet ook wel geluk hebben. De autohandelaar waar de Scenic stond zit niet in Hoofddorp maar in Hazerswoude Rijndijk. We zijn het uiteraard niet overeen gekomen omdat we geen proefrit mochten maken. Wat ik ook erg vervelend vind is de prijs die ze vragen. Meestal moet je goed lezen dan zie je dat het een kale prijs betreft. Wil je garantie of nieuwe APK, dan moet je daar apart voor betalen. Tot soms wel €1000,-. Deze handelaar rekende 395,- afleverkosten en wilde je 6 maanden Bovag garantie dan koste dat nog eens €995,- extra. Das dus bijna €1400,- en dat is weer fl3000,- DRIEDUIZEND GULDEN!!! Ik dacht dat een auto van meer dan €4500,- altijd 6 maanden Bovag garantie had. De Bovag zou hier eens naar moeten kijken.

@BeVe. Wij zoeken dus een Scenic uit ongeveer hetzelfde bouwjaar. Maar je hebt al wel veel problemen gehad, helemaal voor een toen erg jong auto. Dat van die tellerunit zie je ook nogal eens bij advertenties staan. Kmstand zoveel, teller vervangen bij zoveel dus echte stand een ton meer.

@scenic. Als ik alles zo lees hier en daar op internet over de Scenic en ook jou ervaringen begin ik toch te twijfelen. Als ik ook de reparatiekosten lees is het ook wel erg duur allemaal. Een 2.0 16v zouden we niet hebben genomen, ik had al gelezen dat ze nogal dorstig zijn en je zit een wegenbelasting schaal hoger. Dat telt bij ons allemaal mee.

In iedergeval bedankt voor de reactie's en m'n vrouw en ik zullen eens goed moeten overwegen of we wel een Scenic, of een Renault in het algemeen moeten kopen.

M.v.g.

Fam. Caliber.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RARARA
Lid
Lid
Laatste bezoek: 12 feb 2014 00:43

Bericht door RARARA »

Ik zou gewoon adviseren om zwz bij een Renault dealer te kopen.
Heb je gewoon netjes Bovag garantie.
Misschien je technisch redelijke kennis hebt, kun je het ook bij een universele garage proberen.
Goed je huiswerk doen van te voren. En de onderhoud geschiedenis bepaalt voornamelijk de ervaringen van de 2e, 3e eigenaars ;)

Daarom zijn gebruikers ervaringen allemaal relatief.
En soms heb je gewoon een maandag ochtend auto getroffen.. :P

Ik heb via een vriend bij de Renault van te voren het kenteken laten checken of alle fabrieksfouten zijn verholpen (zoals idd de ramen en andere modificatie's)
tevens het schade verleden gecheckt.

idd de 1.6 genomen ipv de 2.0, puur uit kosten overweging, aangezien nog 2 auto's heb.
Voor meer vermogen, betaal je nou eenmaal ;), zijnde het verbruik of anders onderhoud.

Tot nu toe bevalt hij mij goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hapee55
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27

Bericht door Hapee55 »

@Caliber
Ook een wat positiever bericht. Heb december vorig jaar een Scenic 2.0 uit 2004 gekocht. Op LPG en 144.000 km gelopen. Als je de verhalen mag geloven een daad van pure waanzin. De werkelijkheid is anders. In de 30.000 km tot nu toe (vandaar de LPG :wink: ) de volgende "panne" gehad: slechte verbinding bij één LPG-injector (verholpen door een nieuw stekkertje, kosten € 12,50, verholpen onder garantie), kapotte schakelaar rempedaal t.b.v. de cruisecontrol (kosten € 12,90, garantie), kapotte kachelweerstand (kosten € 220,-, garantie). Het kan dus ook anders. Overigens wèl voordat ik 'm kocht de historie van de auto laten checken door een bevriende Renault-garage i.v.m. fabrieksmodificaties (hij had ze allemaal gehad en verder geen buitensporige garagebezoeken gedocumenteerd). Sluit me aan bij eerdere posts: koop alleen bij een gerenommeerde (Renault-)garage, koop alleen een auto met volledig ingevuld serviceboekje en laat je niet beduvelen met allerlei meerprijzen voor garanties, nieuwe APK en andere ongein. En wat betreft het verbruik van een 2.0: ik rij op LPG constant tussen de 1 op 9 en 1 op 10,5, al naar gelang het gebruik (lees: nervositeit van de rechtervoet :) ). Dus dat valt nog erg mee.
PS. Ik heb een Expression Luxe uitvoering. Is ook erg compleet. Ik mis in ieder geval niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
Contacteer:

Bericht door ericon »

Nog een berichtje,

Heb eerst een Scénic uit 2002 gehad, was een 2.0 16v Privilége luxe, verder zeer veel Scénics in de familie.
Nu heb ik een Grand Scénic uit 2005, in 2.0 16v Techline uitvoering, alle 2 met behoorlijk wat kilometers achter hun kiezen (190.000) nu en alle 2 op LPG.
Natuurlijk heb ik al wat kosten gehad, het gekste was een automatische parkeerrem die ik heb laten vervangen door een gebruikte.
Mijn reparaties en onderhoud laat ik uitvoeren door een bovag garage wat me tot nu toe goed is bevallen.
Totale kosten per jaar voor onderhoud en reparaties vind ik best meevallen.
Sterker ben zeer tevreden over de auto :shock: :shock: :shock: , geweldige uitvoering met leder, panoramadak enz enz.
De reden een sobere uitvoering te kiezen vanwege dat er minder kapot zou kunnen gaan is pure onzin en nergens op gebaseerd,.... de dingen die meestal kapotgaan hebben niets met de luxe uitvoering te maken.

Overigens heeft niet alleen renault kwaaltjes, mijn broer heeft een touran en daar is ook al het nodige aan versleuteld en bij zijn dealer keken ze er ook niet van op.

Het beste is als je geen of weinig verstand van auto's hebt deze bij de dealer of bij een Bovag (maar wel met onderhoudshistorie!) te kopen, een handelaar zou ik in uw geval afraden.
De uw omschreven kosten bij de bovag garage is denk ik om op te boxen tegen de internetaanbieders, ditzelfde heb ik meegemaakt met een renault dealer in Tilburg die me dit flikte, wilde de importeur hier over bellen maar is later verwatert.

Maak uw keuze maar laat u niet gekmaken met indianenverhalen, mensen die tevreden zijn over hun auto melden dat niet zo snel op internet als mensen die problemen hebben (die zoeken meestal een oplossing).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Indianenverhalen of niet, feit blijft dat er genoeg zwakke punten zitten aan een Scenic II. Daar mag best voor worden gewaarschuwd, om teleurstellingen na de aankoop te voorkomen. Het is altijd verstandig om bij de dealer na te vragen of alle modificaties en terugroepacties zijn uitgevoerd, dat geeft meer zekerheid. Ook of er gekke dingen tijdens de garantie periode zijn vervangen. Een tevreden rijder kun je dan zeker worden met de Scenic :D .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Ik heb een Grand Scenic II Phase II 2.0 16v op LPG uit 2007, een TechLine. Nergens geen problemen mee, staat nu op 77000 km. 1 keer is er een knopje in een deur kapotgegaan maar dat was nog garantie.
Toegegeven, mijn vorige auto (Mercedes) was betrouwbaarder en voelde meer solide aan, maar daar was de prijs dan ook wel naar (en als je denkt dat een Renault garage duur is moet je eens naar dat pand met die ster erboven gaan). Renault is wat mij betreft gewoon waar je voor geld, goede auto, leuke uitrusting, niet al te duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut