Scenic III 1.4 TcE - horror electronica

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Arieva
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 nov 2024 22:23
Actief als: particulier

Scenic III 1.4 TcE - horror electronica

Bericht door Arieva »

Dag allemaal,
Ben hier nieuw, maar hoop dat iemand wat tips heeft over het volgende :

Vlak voor de vakantie een Scenic III 1.4 TcE gekocht in zeer mooie staat en daar zijn we mee naar Z-Frankrijk gereden. De auto reed prima, ik blij - totdat..
De dag na aankomst wilde hij niet starten, accu bleek leeg te zijn. Ook hoorde ik een soort hoog fluitend geluidje uit de motor komen..

Accu opgeladen met startkabels, kreeg ook de melding van de Scenic dat de accu werd geladen. Wel brandde volgens mij toen al het motorstorings-icoontje..

Bij starten draaide de motor wel rond, maar wou niet aanslaan.
ANWB ingeschakeld. Pechhulp kwam - die kregen hem ook niet aan de praat. Weggesleept naar het Depot in Nice.
Ook daar kwamen ze er niet uit.
Anwb heeft hem naar hun 'pop-up' garage laten slepen 400 km verderop. Wederom kwam men er niet uit. Een Renault garage vinden met tijd bleek onmogelijk - dus is ie naar NL gesleept.
Hij staat nu bij de Renault dealer in Amsterdam.
Volgens hun zijn er allerlei kortsluitingen, ze hebben al een of andere electronica component vervangen (800 euro), maar de motor liep toen wel, maar er was nog steeds ergens sluiting.. gister hoorde ik dat nu ook de ECU vervangen moet worden. Vandaag hoor ik dat ze bang zijn dat die niet meer te krijgen is. Oh en een van de cellen van de accu heeft ook kortsluiting. Hoe dit allemaal is gekomen is mij een raadsel*.

Nu heb ik gezien dat er bedrijven zijn die ECU's kunnen maken en/of een gebruikte kunnen klonen (moet die dealer toch ook weten).
Wie heeft hier ervaring mee ?

*ik heb toch echt wel opgelet of ik de rode en zwarte draad goed heb aangesloten bij opladen. En dan nog, kan je zulke storingen krijgen al je dit verwisselt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

stadium III
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 20 nov 2024 21:12

Re: Scenic III 1.4 TcE - horror electronica

Bericht door stadium III »

Heb je nog garantie ??
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Arieva
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 nov 2024 22:23

Re: Scenic III 1.4 TcE - horror electronica

Bericht door Arieva »

ja, de wettelijke garantie als je een auto koopt (gebeurde binnen 1 week na aankoop). Brief gestuurd na verkoper.

Heb inmiddels begrepen dat de USM vervangen is, maar de ECU moet dus nog.

Heb inmiddels een nieuwe(!) Ecu gevonden op franceauto.pl - die is onderweg. Nu nog een accu..

Ook vreemd - volgens de dealer kon dit type Scenic de melding 'accu wordt opgeladen' helemaal niet geven - maar die hebben we toch echt gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut