Scenic '99 aut. probleem(pje)
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 mei 2013 21:11
- Actief als: particulier
Scenic '99 aut. probleem(pje)
Scenic :
6-1999 :
Benzine :
Hallo,
Kort voorstellen.
Ik ben Bart, 50 jaar en GEEN Renault bezitter, wel geweest natuurlijk.
Van 1988-1990 een Fuego 1.4TL
Van 2005-2010 een R5 automaat uit 1987, 50.000km en een heerlijk karretje totdat de roestduivel/APK
hem alleen voor plaatwerk en onderdelen geschikt maakte.
=====================================================================================================
To the point
Een hoog bejaarde kennis van ons heeft gevraagd of ik de verkoop van hun Scenic op me wil nemen.
Door hoge leeftijd en gezondheidsproblemen heeft hij besloten om niet meer te gaan rijden.
De auto is door hun nieuw gekocht, dus 1e eigenaar een heeft slecht 65.000km gelopen.
Het is een 2.0 Benzine, Automaat in RT uitvoering.
Alle rekeningen incl. aankoopnota fl. 49.723,- zijn aanwezig.
Heb de auto nu een paar dagen "onder mijn hoede" om te kijken hoe die rijdt.
Auto start, rijdt, remt goed en ziet er erg netjes uit, maar er zijn een paar aandachtspuntjes.
1. Het rechter voorraam gaat niet meer elektrisch
2. De automaat heeft een vreemde storing, waarvan ik hoop dat er hier enige bekendheid mee is.
De auto rijdt/schakelt de eerste paar km. perfect, maar springt dan in storing (geel lampje) en blijft in z'n 2e versnelling hangen.
Contact af en weer starten is de oplossing, je kunt dan weer probleemloos rijden.
Soms duurt het een paar dagen, soms een paar weken, soms maanden voordat de storing zich herhaald (volgens de eigenaar).
De storing zit er al jaren in, maar het is niet nodig en te duur om te repareren.(staat op een nota van de garage)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat zou een goede vraagprijs zijn?
Foto's zij te vinden op o.a Autoscout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =232702180
Alvast bedankt voor de reacties
6-1999 :
Benzine :
Hallo,
Kort voorstellen.
Ik ben Bart, 50 jaar en GEEN Renault bezitter, wel geweest natuurlijk.
Van 1988-1990 een Fuego 1.4TL
Van 2005-2010 een R5 automaat uit 1987, 50.000km en een heerlijk karretje totdat de roestduivel/APK
hem alleen voor plaatwerk en onderdelen geschikt maakte.
=====================================================================================================
To the point
Een hoog bejaarde kennis van ons heeft gevraagd of ik de verkoop van hun Scenic op me wil nemen.
Door hoge leeftijd en gezondheidsproblemen heeft hij besloten om niet meer te gaan rijden.
De auto is door hun nieuw gekocht, dus 1e eigenaar een heeft slecht 65.000km gelopen.
Het is een 2.0 Benzine, Automaat in RT uitvoering.
Alle rekeningen incl. aankoopnota fl. 49.723,- zijn aanwezig.
Heb de auto nu een paar dagen "onder mijn hoede" om te kijken hoe die rijdt.
Auto start, rijdt, remt goed en ziet er erg netjes uit, maar er zijn een paar aandachtspuntjes.
1. Het rechter voorraam gaat niet meer elektrisch
2. De automaat heeft een vreemde storing, waarvan ik hoop dat er hier enige bekendheid mee is.
De auto rijdt/schakelt de eerste paar km. perfect, maar springt dan in storing (geel lampje) en blijft in z'n 2e versnelling hangen.
Contact af en weer starten is de oplossing, je kunt dan weer probleemloos rijden.
Soms duurt het een paar dagen, soms een paar weken, soms maanden voordat de storing zich herhaald (volgens de eigenaar).
De storing zit er al jaren in, maar het is niet nodig en te duur om te repareren.(staat op een nota van de garage)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Wat zou een goede vraagprijs zijn?
Foto's zij te vinden op o.a Autoscout http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... =232702180
Alvast bedankt voor de reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Re: Scenic '99 aut. probleem(pje)
De vraag is natuurlijk wat voor automaat erin de auto hangt. Deze klacht bij de DP0 automaat lijkt op die van een defecte electromodulatie klep, dit is uit te lezen met dealer apparatuur. Vervangen is niet perse nodig, maar voor de meeste eigenaren wel prettig als de automaat goed blijft schakelen.
Hangt er nog een ad4 automaat in, is in de meeste gevallen de automaat overleden..
Hangt er nog een ad4 automaat in, is in de meeste gevallen de automaat overleden..
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 mei 2013 21:11
Zoals ik al meldde heb ik geen enkele kaas gegeten van deze auto, hoe kan ik zien welke bak er in hangt?
Reparatie zou, in de Renault garage, tot €1000,- kunnen kosten.
Het advies is gewoon doorrijden en optreden storing even opnieuw starten.
Storing doet zich al enkele jaren voor, ik denk dat bij een "overleden" bak dat de storing zich altijd
voordoet en dat dit niet jaren lang kan goed gaan...maar wie ben ik.
Reparatie zou, in de Renault garage, tot €1000,- kunnen kosten.
Het advies is gewoon doorrijden en optreden storing even opnieuw starten.
Storing doet zich al enkele jaren voor, ik denk dat bij een "overleden" bak dat de storing zich altijd
voordoet en dat dit niet jaren lang kan goed gaan...maar wie ben ik.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
De Renault dealer kan adh van het kenteken alle gegevens van de wagen uitprinten, exact hoe de wagen hier is afgeleverd.
Daarop staan alle nummers van chassis en type motor en bak. Ook het uitvoeringsniveau is erop te zien.
mvg WillemS
Daarop staan alle nummers van chassis en type motor en bak. Ook het uitvoeringsniveau is erop te zien.
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in