Model/uitvoering : _Scenic 2
Bouwjaar : _ 2004
Brandstof : _ Benzine
Januari auto Scenic 2 aangeschaft. Zonder garantie. Auto sloeg de eerste week, nadat je wegreed en de koppeling intraptte, steeds af. Toeren vielen weg en motor sloeg af. Handelaar heeft de auto kosteloos nagezien en een stift (na 2 weken) bij de nokkenasversteller vervangen. (vuil en gescheurd?)
Na 4 maanden rustig te hebben gereden met de auto, korte stukjes, ging de auto weer afslaan. Niet zoals de eerste keer bij koude motor en tijdens schakelen dat de toeren wegviel, maar nu bij het starten van de auto. Na enkele seconden ging hij dan uit.
De auto weer naar een garage gebracht. uitgelezen en daar gaf het aan dat de auto te weinig spanning had. Nieuwe accu erin!! oude had te weinig spanning? Prima, de auto deed het weer, voor een hele week. Daarna hetzelfde probleem weer. Weer het afslaan bij het starten. Nu de auto weer aan de computer en uitlezen. Foutmelding: krukassensor...oke? Vervangen dan maar. Prima de auto is voor de zekerheid ook op de kaartjes (sleutel) opnieuw ingelezen en de motor heeft een computer update gekregen. De auto heeft daarna niet meer afgeslagen en we zijn op vakantie gegaan naar Frankrijk. Daar deed de auto een dag na aankomst vreemd en begon te stoten bij het rijden. Ongeveer een minuut na het starten. Daarna reed de auto weer normaal.
Na een week op de camping moesten we weer boodschappen halen en gingen we naar een lokale supermarkt. Hup auto aan, start goed, rijden 1000 mtr en toen gaf hij de brui eraan. Met horten en stoten kwamen we stil te staan langs de weg. opnieuw geprobeerd te starten maar na een straal gas, sloeg de auto weer af. Alarmdienst Renault gebeld. Gehaald door lokale Renault garage en auto uitgelezen. Bleek nu de nokkenassensor defect te zijn..? Juist. Deze is vervangen en we konden na een dag weer rijden... paar dagen later ook probleemloos naar huis kunnen rijden. Maar na een dag was de auto weer uitgerust en na het starten sloeg het weer af. Na 2e poging ging hij weer goed rijden. en sloeg hij niet af. Na 4 dagen rust ging ik opnieuw de auto starten en ging hij aan met een ratelend geluid en sloeg wéér af !!
Opnieuw gestart en weer ratelend geluid bij het starten maar sloeg niet af! Voor de zekerheid nog een poging en ja zonder lawaai(ratelen) ging hij starten en sloeg wederom niet uit.
Volgens de monteur bij de garage zou het de nokkenasversteller het ratelend geluid maken en zou deze vervangen moeten worden. Maar wat zal het volgende probleem zijn, nadat we de nokkenasversteller laten vervangen. Ik heb er een hard hoofd in en mijn vertrouwen in deze Scenic is tot een dieptepunt gedaald. Wie kan mij hierover raad geven, wat handiger is. Laten maken / herstellen of de auto wegdoen.
Scenic 2 2004 ratelend geluid bij starten (nokkenas)
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2013 22:32
- Actief als: particulier
Scenic 2 2004 ratelend geluid bij starten (nokkenas)
Renault liefhebber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 dec 2013 18:03
- Actief als: particulier
Re: Scenic 2 2004 ratelend geluid bij starten (nokkenas)
het is al even geleden, maar mijn grand scenic bij proefrit perfect, na 1 dag haal ik de auto op en hij start niet direct maar slaat af, terug naar de garage geweest en die heeft de nokkenas versteller vervangen, 25.000Km probleem loos mee gereden en na een half jaar ingeruild voor een met minder KM
groet
groet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut