Rokende motor bij acceleren, R25 Turbo D
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Rokende motor bij acceleren, R25 Turbo D
Hallo,
ik heb een heerlijk rijdende (Franse) R25 Turbo D, met 255 dkm.
Bij het acceleren, wanneer dus de turbo in werking treedt, komen er stevige rookwalmen achter de auto tevoorschijn. Zowel bij warme als koude motor, en echt enkel en alleen bij het intrappen van het gas.
Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
De auto is rijdt verder perfect, veel trekkracht, geen koelvloeistof gebruik, wel olie nu, circa 1 liter op 1000 km, een beetje gortig wellicht.....
Alvast bedankt !
ik heb een heerlijk rijdende (Franse) R25 Turbo D, met 255 dkm.
Bij het acceleren, wanneer dus de turbo in werking treedt, komen er stevige rookwalmen achter de auto tevoorschijn. Zowel bij warme als koude motor, en echt enkel en alleen bij het intrappen van het gas.
Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
De auto is rijdt verder perfect, veel trekkracht, geen koelvloeistof gebruik, wel olie nu, circa 1 liter op 1000 km, een beetje gortig wellicht.....
Alvast bedankt !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 okt 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Lijkt mij te duiden op een versleten turbo.
Ook al gezien het niet geringe olieverbruik.
Antonio.
Ook al gezien het niet geringe olieverbruik.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 14 jan 2025 18:26
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Dacht dat olie meer een blauwe rookwolk gaf ?
Nou ja, weet natuurlijk niet aan welke kant van de turbo die dan olie zou lekken, de inlaat-lucht-kant of de uitlaat-gas-kant.
Maar ik heb in andere topics wat gelezen over vervuilde verstuivers. Zou dus eens proberen een verstuiver reiniger door de brandstof te gooien, misschien rookt die dan wat minder.
Olieverbruik (of lekkage?) is inderdaad wel wat stevig. Heb het wel erger meegemaakt, dat noemde ik dan altijd gekscherend 'olie tanken en benzine peilen' als ik bij de pomp stopte, maar evengoed, 1 op 1000, dat is dus eigenlijk 1 liter per tankbeurt ?
Wil het eigenlijk niet aanraden, ben niet zo'n voorstander van anti-lekkage middelen, maar volgens mij zijn die er wel voor olie lekkage's. Alleen dan moet je wel zeker weten of die olie aan de buitenkant lekt, of aan de binnenkant.
Als het de buitenkant is, dan is het een zoekplaatje, maar altijd beter dan zo'n anti-lek middel.
Hoe ziet overigens de binnenzijde van de radiator dop eruit ? (of anders die van het expansievat dop)
Nou ja, weet natuurlijk niet aan welke kant van de turbo die dan olie zou lekken, de inlaat-lucht-kant of de uitlaat-gas-kant.
Maar ik heb in andere topics wat gelezen over vervuilde verstuivers. Zou dus eens proberen een verstuiver reiniger door de brandstof te gooien, misschien rookt die dan wat minder.
Olieverbruik (of lekkage?) is inderdaad wel wat stevig. Heb het wel erger meegemaakt, dat noemde ik dan altijd gekscherend 'olie tanken en benzine peilen' als ik bij de pomp stopte, maar evengoed, 1 op 1000, dat is dus eigenlijk 1 liter per tankbeurt ?
Wil het eigenlijk niet aanraden, ben niet zo'n voorstander van anti-lekkage middelen, maar volgens mij zijn die er wel voor olie lekkage's. Alleen dan moet je wel zeker weten of die olie aan de buitenkant lekt, of aan de binnenkant.
Als het de buitenkant is, dan is het een zoekplaatje, maar altijd beter dan zo'n anti-lek middel.
Hoe ziet overigens de binnenzijde van de radiator dop eruit ? (of anders die van het expansievat dop)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 947 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 340 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 0 Reacties
- 43 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 265 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 1 Reacties
- 374 Weergaves
-
Laatste bericht door PeterStam
-
- 3 Reacties
- 137 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 9 Reacties
- 284 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147