Roffelen
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 28 jan 2012 01:59
Roffelen
Sinds ruim een maand ben ik in het bezit van een Scénic 1.4 16V uit 2000. Nu vind ik dat hij tijdens het accellereren een tamelijk storend roffelend geluid maakt. Volgens een monteur van de garage waar ik hem gekocht heb (Citroën-dealer) is dit normaal. Het is me echter tijdens de proefrit niet opgevallen. Er is naderhand wel een stuk uitlaat vervangen (bosal). Het lijkt erop dat dit niet helemaal lekker zit omdat ik hem ook wel eens hoor resoneren.
Ik heb wel eens gelezen dat het uitlaatspruitstuk een zwak punt is bij de Scénic. Zou hier een scheurtje in kunnen zitten?
Ik heb wel eens gelezen dat het uitlaatspruitstuk een zwak punt is bij de Scénic. Zou hier een scheurtje in kunnen zitten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Een beetje een roffelend geluid maken deze auto's altijd wel iets.
Een slechte imitatie uitlaat kan dit geluid versterken maar dat is met Bosal niet het geval.
Een gescheurd spruitstuk zou kunnen, komt inderdaad wel eens voor, geluid komt ook wel een beetje overeen.
Informeer eens bij een Renault dealer.
Antonio.
Een slechte imitatie uitlaat kan dit geluid versterken maar dat is met Bosal niet het geval.
Een gescheurd spruitstuk zou kunnen, komt inderdaad wel eens voor, geluid komt ook wel een beetje overeen.
Informeer eens bij een Renault dealer.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Ja, ik ga maar eens even bij de dealer langs. Dank voor je reactie.
Hide post links |
-
Ik ben gisteren even bij de Renaultdealer langsgeweest. Een monteur reed een stukje en hoorde niets bijzonders. 'Een Bosal uitlaat klinkt wat holler', zei hij. Verder lekte de uitlaat waarschijnlijk een beetje bij de klemmen, maar dat schijnt vaker voor te komen.
Ik zal ermee moeten leren leven, denk ik . Een 1.4 maakt waarschijnlijk wat meer herrie dan de Scénics met een zwaardere motor.
Ik zal ermee moeten leren leven, denk ik . Een 1.4 maakt waarschijnlijk wat meer herrie dan de Scénics met een zwaardere motor.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Heeft een Bosal wel een goede pasvorm op een originele uitlaat? Ik vind het niet normaal als een uitlaat bij de klem lekt, het hoort gewoon dicht te zijn en dat wordt altijd met extra "pasta" goed dicht gemaakt.
Hide post links |
-
Helemaal lekker zit het me niet. Ik ben van plan ergens in februari een einde-garantie-keuring te laten doen. Dan zal ik het nog wel eens vragen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut