Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 mei 2019
- Laatste bezoek: 27 sep 2019 15:30
- Actief als: particulier
Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Moet nog op kenteken gekeurd worden door RDW.
Wie heeft er tips?
Wie heeft er tips?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 mei 2019
- Laatste bezoek: 27 sep 2019 15:30
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Oh Ja, vergeten te melden: Het is een 2.2 benzine met bouwjaar 1996 en heeft een ongelooflijke 6700 km gelopen.....alles ziet er dan ook erg ongebruikt uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Wat leuk zeg! Hij ziet er inderdaad goed uit. Gewoon uit interesse, wat betaal je hier nou ongeveer voor?
Op zoek naar geweest of toevallig tegen gekomen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Op zoek naar geweest of toevallig tegen gekomen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 mei 2019
- Laatste bezoek: 27 sep 2019 15:30
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jul 2018
- Laatste bezoek: 02 sep 2023 15:38
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Zooo, jaloers! Al enige idee hoe je de indeling wilt gaan hebben? En hoe ben je deze trafic tegengekomen? Echt weinig KM's.. Vast de laatste zgan op deze wereld!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 mei 2019
- Laatste bezoek: 27 sep 2019 15:30
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Een 3 weken geleden teruggekomen en 3000 km met onze 4x4 oude zwitserse Brandweerauto afgelegd naar Zweden. 4 dagen in de vakantie nog hard bezig geweest om deze als camper geschikt te maken. Hij heeft nu 2 zonnepanelen met samen 640 Watt, een 24 V LiFePO4 accu met 120 Ampere nominaal vermogen aangesloten op een 5 ! KWatt convertor. Een kleine energiecentrale aan boord dus...Voor mij geen gevaarlijk gastoestel meer aan boord...
We koken op een Medion 3500 Watt Inductie fornuis, hebben een Airco van 300 Watt en een koelkast van 30 Watt, alles alleen op 220 V aangesloten (sommige zaken ook via een 24V->12V convertor mogelijk, maar nog niet nodig gehad..heb ik dus nog niet aangesloten)... Daarnaast nog een waterkoker en een broodrooster mee. Iedere dag de Laptops aan en telefoons in de lader. Bij voldoende zonnig weer en met 3 personen die van de elektriciteit gebruik maken, is de accu na iedere vakantienacht meer nog als 50 % vol gebleven, en dan begint de laadcyclus weer opnieuw. Zowel ieder avond gekookt en ook water voor de afwas mee opgewarmd en steeds lekker koffie gezet!). Deze (veilige) Lithium (cellen) mag je gerust tot 80 % ontladen (een loodaccu maar 50%), Bij ernstige mishandeling zullen LiFePO4 cellen geen brand veroorzaken (zoals Li-ion cellen zoals in een Tesla). Bij een test op het internet schoten ze een betonijzer dwars door 1 cel heen, rookte wel flink, maar geen open vuur. Enig nadeel is dat de cellen absoluut niet geladen mogen worden bij temperaturen onder nul. Op mijn Victron solarlader zit daarvoor een temperatuurbeveiliging. Verder moeten je zorgen dat de 8x3,2 Volt cellen wel steeds dezelfde celspanning houden, maar hier zorgt een zogenaamde " Balancer" aangesloten aan de cellen voor. Beschermd ook voor onder en overlading. Ik heb een type 200 Ampere. Dus bij meer dan 4800 Watt gelijktijdig verbruik wordt er afgeschakeld, dat lukt me zelfs niet met alle apparaten vol aan. Ieder van de 8 cellen mag trouwens kortstondig 300 Ampere leveren zonder schade op te lopen. Hieronder wat foto's van de bouw en enkele vakantie fotos.
We koken op een Medion 3500 Watt Inductie fornuis, hebben een Airco van 300 Watt en een koelkast van 30 Watt, alles alleen op 220 V aangesloten (sommige zaken ook via een 24V->12V convertor mogelijk, maar nog niet nodig gehad..heb ik dus nog niet aangesloten)... Daarnaast nog een waterkoker en een broodrooster mee. Iedere dag de Laptops aan en telefoons in de lader. Bij voldoende zonnig weer en met 3 personen die van de elektriciteit gebruik maken, is de accu na iedere vakantienacht meer nog als 50 % vol gebleven, en dan begint de laadcyclus weer opnieuw. Zowel ieder avond gekookt en ook water voor de afwas mee opgewarmd en steeds lekker koffie gezet!). Deze (veilige) Lithium (cellen) mag je gerust tot 80 % ontladen (een loodaccu maar 50%), Bij ernstige mishandeling zullen LiFePO4 cellen geen brand veroorzaken (zoals Li-ion cellen zoals in een Tesla). Bij een test op het internet schoten ze een betonijzer dwars door 1 cel heen, rookte wel flink, maar geen open vuur. Enig nadeel is dat de cellen absoluut niet geladen mogen worden bij temperaturen onder nul. Op mijn Victron solarlader zit daarvoor een temperatuurbeveiliging. Verder moeten je zorgen dat de 8x3,2 Volt cellen wel steeds dezelfde celspanning houden, maar hier zorgt een zogenaamde " Balancer" aangesloten aan de cellen voor. Beschermd ook voor onder en overlading. Ik heb een type 200 Ampere. Dus bij meer dan 4800 Watt gelijktijdig verbruik wordt er afgeschakeld, dat lukt me zelfs niet met alle apparaten vol aan. Ieder van de 8 cellen mag trouwens kortstondig 300 Ampere leveren zonder schade op te lopen. Hieronder wat foto's van de bouw en enkele vakantie fotos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 nov 2019
- Laatste bezoek: 16 dec 2019 12:09
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Ziet er goed uit. Tip: Bij RDW niet aanbieden met draaiplateaus onder de voorstoelen, wordt niet goedgekeurd!
Master rijder 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 jul 2018
- Laatste bezoek: 02 sep 2023 15:38
- Actief als: particulier
Re: Renault Trafic 4x4 oude zwitserse brandweerauto gekocht , ombouwen naar camper.
Ziet er heel goed uit! Laadt de dynamo ook de huishoudaccus bij? Of doen alleen de zonnepanelen dat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht