Renault Problemen
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
scenic megane automaat 1.6 - 1997
Ik rij sinds april 2005 een Renault Scenic Megane automaat 1.6. uit nov 1997. Gekocht met 125.000 km.
Met al heel veel problemen en reparaties, zoals smoorklepproblemen, klepperende verwarmingsklep, lekkende koppakking, lekkende remcylinders.
Zo is in sept. 2005 het smoorklep-huis vervangen moeten worden, omdat de gaskabel voortdurend bleef vasthangen en volgens Renault-garage dit de enigste oplossing was.
Echter momenteel blijft weer ongeveer bij elk ritje het motorstoringslampje branden : toerental is dan weer te hoog en het gas blijft dan weer hangen. Gevaarlijk als je in een file rijdt, en jezelf remt, terijl auto door wil rijden door te hoge toerental. Enige oplossing is dan: stoppen, motor uitzetten, sleutel eruit en motor opnieuw starten. En dit moet dan vaak meerdere keren per ritje. Ik kan me niet voorstellen dat dit smoorklephuis al na 5-6 maanden volledig uit elkaar en schoongemaakt moet worden.
Volgens de Renault-garage moet als oplossing dit smoorklep-huis helemaal schoongemaakt worden, waarvoor ze weer de auto de nodige uren in de garage willen hebben.
Tevens zit ik met een vochtprobleem: in opbergvak, onder vloermatje, achter bestuurdersstoel, staat voortdurend water. Garage weet niet waar vocht/water vandaan komt, en wil de auto hiervoor de nodige uren gaan onderzoeken.
Uiteraard gaan al deze garage-uren tegen een hoog uurtarief.
Wie heeft voor deze storingen/problemen een tip/idee/ of oplossing, want ik krijg intussen wel genoeg van een auto waarmee ik zo ongever elke maand in de garage ben voor reparaties. Ik wil nu wel eens rijplezier krijgen, tenminste als dat met een Renault Scenic mogelijk is. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere "gebruikers"
Met al heel veel problemen en reparaties, zoals smoorklepproblemen, klepperende verwarmingsklep, lekkende koppakking, lekkende remcylinders.
Zo is in sept. 2005 het smoorklep-huis vervangen moeten worden, omdat de gaskabel voortdurend bleef vasthangen en volgens Renault-garage dit de enigste oplossing was.
Echter momenteel blijft weer ongeveer bij elk ritje het motorstoringslampje branden : toerental is dan weer te hoog en het gas blijft dan weer hangen. Gevaarlijk als je in een file rijdt, en jezelf remt, terijl auto door wil rijden door te hoge toerental. Enige oplossing is dan: stoppen, motor uitzetten, sleutel eruit en motor opnieuw starten. En dit moet dan vaak meerdere keren per ritje. Ik kan me niet voorstellen dat dit smoorklephuis al na 5-6 maanden volledig uit elkaar en schoongemaakt moet worden.
Volgens de Renault-garage moet als oplossing dit smoorklep-huis helemaal schoongemaakt worden, waarvoor ze weer de auto de nodige uren in de garage willen hebben.
Tevens zit ik met een vochtprobleem: in opbergvak, onder vloermatje, achter bestuurdersstoel, staat voortdurend water. Garage weet niet waar vocht/water vandaan komt, en wil de auto hiervoor de nodige uren gaan onderzoeken.
Wie heeft voor deze storingen/problemen een tip/idee/ of oplossing, want ik krijg intussen wel genoeg van een auto waarmee ik zo ongever elke maand in de garage ben voor reparaties. Ik wil nu wel eens rijplezier krijgen, tenminste als dat met een Renault Scenic mogelijk is. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere "gebruikers"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
Waterprobleem,
parafant verstopt, of via de ruit vd deur...
of als je airco hebt ,kan die afvoer verstopt zitten...
deze storing van smoorklrphuis,
ben ik nog niet tegengekomen...
suc6 ermee...
parafant verstopt, of via de ruit vd deur...
of als je airco hebt ,kan die afvoer verstopt zitten...
deze storing van smoorklrphuis,
ben ik nog niet tegengekomen...
suc6 ermee...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Re: scenic megane automaat 1.6 - 1997
Hoi,maltezer12 schreef: Enige oplossing is dan: stoppen, motor uitzetten, sleutel eruit en motor opnieuw starten. En dit moet dan vaak meerdere keren per ritje. Ik kan me niet voorstellen dat dit smoorklephuis al na 5-6 maanden volledig uit elkaar en schoongemaakt moet worden.
Ik heb de zelfde motor-probleem, net als jij.
Ik kom zojuist voor de zoveelste keer van de garage terug, en heb deze laten uitlezen op de computer.
Oorzaak:
STORING IN DE DRUKREGELING VAN DE AUTOMAAT !!!!
Kan een aardig kosten-plaatje worden als ik de verhalen aanhoor van de monteurs.
2 jaar geleden heb ik de automaat nog laten reviseren.
koste me toen al 2750,- (bij B. de Haas)
en bij de Renault-garage 7000,- eurie's !!!
ongelooflijk maar waar... paar duizend euro erbij, en je had een nieuwe auto !
Hide post links |
-
storingen Renault Scenic Megane 1.6
Hoi,
Wat rot met dat probleem. Mijn Renault-garage kon blijkbaar dit probleem niet oplossen, echter mijn plaatselijke garage (Auto-Fit garage) die ook voor het onderhoud van mijn auto zorgt, kon het wel. En sinds hun alle storingen eens goed hebben uitgelezen via hun computer-programma, zijn deze problemen opgelost: het motor-storingslampje brandt nu niet meer, alleen nog heel even bij het starten van de motor (zoals het hoort).
Echter het vocht-probleem is nog steeds niet opgelost. Dus ik rijd nog steeds met vocht en water op plaatsen waar het niet hoort. Het wordt alleen steeds irritanter, omdat je dan ook enorm veel condensvorming aan de binnenkant van oa de ruiten hebt.
Wat rot met dat probleem. Mijn Renault-garage kon blijkbaar dit probleem niet oplossen, echter mijn plaatselijke garage (Auto-Fit garage) die ook voor het onderhoud van mijn auto zorgt, kon het wel. En sinds hun alle storingen eens goed hebben uitgelezen via hun computer-programma, zijn deze problemen opgelost: het motor-storingslampje brandt nu niet meer, alleen nog heel even bij het starten van de motor (zoals het hoort).
Echter het vocht-probleem is nog steeds niet opgelost. Dus ik rijd nog steeds met vocht en water op plaatsen waar het niet hoort. Het wordt alleen steeds irritanter, omdat je dan ook enorm veel condensvorming aan de binnenkant van oa de ruiten hebt.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
En... Waar lag/zat het motor-probleem nu ?
Ben nu wel nieuwsgierig geworden...
Daar mijn auto binnen kort ook naar de garage moet, kan ik ze meteen vertellen waar ze als eerste moeten gaan kijken...
Groeten,
Marco
Ben nu wel nieuwsgierig geworden...
Daar mijn auto binnen kort ook naar de garage moet, kan ik ze meteen vertellen waar ze als eerste moeten gaan kijken...
Groeten,
Marco
Hide post links |
-
Renault Problemen
Ik moet je teleurstellen: de stortingen waren weliswaar opgelost, maar weet niet wat nu precies het probleem was, dat heb ik niet meer gehoord. Trouwens dat interesseerde me niet meer, omdat ik blij was eindelijk van het vervelende storingslampje af te zijn.
Ik weet inmiddels wel dat er onder de motorkap een sensor zit, die oa te maken heeft met het toerental van de motor.Als deze defect is blijft dat lampje ook problemen geven en geeft hij steeds storingen aan.
Ik weet inmiddels wel dat er onder de motorkap een sensor zit, die oa te maken heeft met het toerental van de motor.Als deze defect is blijft dat lampje ook problemen geven en geeft hij steeds storingen aan.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Hoi,
Gisteren iemand gesproken met het zelfde probleem.
En inderdaad, het heeft te maken met een SENSOR !!
De "Uitlaat-spruitstuk-sensor" is waarschijnlijk gaan hemelen...
Komende week moet de auto toch naar de garage, voor APK-Keuring, dus dan weten we meteen of het hier aan ligt.
Ik hou jullie op de hoogte...
Groeten,
Marco
Gisteren iemand gesproken met het zelfde probleem.
En inderdaad, het heeft te maken met een SENSOR !!
De "Uitlaat-spruitstuk-sensor" is waarschijnlijk gaan hemelen...
Komende week moet de auto toch naar de garage, voor APK-Keuring, dus dan weten we meteen of het hier aan ligt.
Ik hou jullie op de hoogte...
Groeten,
Marco
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen