Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Ik heb een Megane Scenic 1.6e RT uit 1997 en gisteren begon hij ineens in te houden en te pruttelen, zo erg dat er niet meer mee te rijden was.
ANWB gebeld en toen hij kwam was er niets meer te ontdekken, liep weer netjes en reed normaal....
Heb vorig jaar in augustus een nieuwe Megane 1600 benzine gekocht.
Na enkele maanden hoorden we telkens een luid huilend lawaai als we wilden parkeren in een parkeervak.Dit zowel bij links als rechts parkeren.Het geluid komt er in combinatie met...
Waar kan ik nog ergens meer een constante 12v draad vinden behalve op de radio(heb ik al gebruikt) of rechtstreeks op de accu??
Als ik hem namelijk op de accu moet gaan aansluiten moet ik ergens door het schutbord heen en dat is eigenlijk niet...
Ik heb een storing in mijn abs systeem. Het abs lampje brand samen met mijn remlampjes. Nu heb ik hem laten nakijken bij de garage. Ze zeggen dat de aansluiting van de kabels op de abs computer veroest/ kapot is en dat ik zowel de computer als de...
Het gaat om een megane coupé uit '97. Het is een 1.6 motor (niet de 16v). Nu het probleem; de auto wil niet in zn 1, de pook blokkeert als ik naar zn 1 wil, de achteruit en alle andere versnellingen doen het prima. Ook trilt de auto heel erg...
Welke olie moet er in een megane II 1.5 dci (60kw), bouwjaar januari 2005 (dus van de reeks 2003-2005 denk ik)? Blijkbaar zit er geen onderhoudsboekje in mijn mapje.
Ik denk dat er 5w40 in moet. Wat nu als iemand er 5w30 heeft ingedaan?
Ik wil een megane cabrio uit 1997 kopen waar de achterruit van vervangen moet worden. Weet iemand een goeie bedrijf in de buurt van almere die dat kan vervangen en hoeveel dat ongeveer kost.
mijn renault megane 1,5 dtc rookt erg veel heb de egr klep schoon gemaakt maar rookt nog steeds is uitgelezen maar ze kunnen geen storing vinden ik denk zelf dat die lucht te kort komt kan iemand mij mischien vertellen wat het zou kunnen zijn...
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe pookknop besteld bij de dealer (kostte 25,67).
Dit omdat de oude erg versleten was, en het dopje waar de versnellingen op worden aangegeven los zat.
Storend om in een net interieur zo'n afgeleefde...
Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een tweedehands Megane Grand Tour. Binnenkort moet de accu vervangen worden en ik begrijp dat daarna de radio/navigatie een code zal gaan vragen. In mijn autopapieren trof ik een sticker aan met daarop o.a....
Ik heb afgelopen week een Renault Megane 1.6 16V Dynamique Luxe gekocht.
Onder de standaardradio van Renault zit een leeg DIN-gat.
Ik ben op zoek naar een 6 of 10 CD-Wisselaar, iemand ideen?
Of iemand die er 1 heeft die ik over kan...
wij hebben een renault megane 98er dacht ik zo uit het hoofd....wat anders
zo van een op andere dag deed hij het niet accu was redelijk leeg zit nieuwe in sinds nieuwe krijgt radio wel contactstroom maar geen continue (ofwel doet het dus...
Ik heb pas een tweedehands megane 1.5 dci grand tour van 2005 gekocht. Heb ook nog een peugeot 307 sw getest maar dat was allesbehalve mijn ding, de megane was het helemaal.
Maar dus, na uitgebreid testen ben ik enkele problemen...
Van mijn broer's Megane 1.9 dci 2005 met 6 bak loopt de olie/remvloeistof? uit de koppelingscylinder.
Nu heeft hij mij gevraagd of ik dat voor hem wil vervangen. In principe wil ik hem natuurlijk graag helpen, maar het...
op zoek naar een tweedehands auto kwam ik bij een Renaultdealer terecht die een Renault Megane Scenic 1.6e RN uit 1997 aanbiedt. De kilometerstand is 98000 en de auto is tot nu toe van slechts 1 eigenaar geweest. Deze eigenaar heeft...
Ik heb een Megane CC 2.0 16v automaat uit 2004, deze heeft 47000 km gelopen maar hij klinkt als je er een stukje mee gereden hebt als een diesel Nope ik naar de dealer gegaan en die zei dat het de distributie was, deze is vandaag vervangen incl...
Ik zoek een bagagerek/-net voor mijn megane break uit 2003. Ik kan er een kopen van iemand maar dat net is van een type uit 1999.
Weet iemand :
- of type 1999 ook probleemloos past in type 2003?
- er een te koop voor type 2003?
Ik dacht even makkelijk het luchtfilter element te vervangen, maar toen merkte ik dat je volgens een 'plan' moet gaan werken (ha ha ha) het luchtfilterhuis zit tegen de computer aan, die weer tegen de...
Het instrumentenpaneel van mijn Megane Break 1.4RXT valt soms spontaan uit. De verlichting van de tellers doet het gewoon maar de rest van de klokken (toerenteller, km teller, ikoontjes) doen het niet. Knipperlichten en verklikkerlichtjes doen het...
Goedendag. Ik heb vandaag even de penbobine's eraf gehaald om te kijken of deze nog goed waren. Kan er eigenlijk weinig aan zien. Alleen een beetje bruine aanslag. Wilde gelijk de bougie's even bekijken,maar er past geen normale bougiesleutel op. Is...
Ik rij dus met een Megane cabrio van 2000. Heeft 35.000 km. Als ik over oneffenheden rij hoor ik vooraan ergens een getok van de ophanging of zo. Het hele rare is dat je dit niet hoort bij koude motor. Als je er een twintigtal kilometers mee gereden...
Ik moet uiterlijk in december mijn distirbutieriem laten vervangen.
Nu heb ik een bedrijf gevonden dat alle Megane/scenic 16v modellen van een distributieriem, spanrollen en waterpomp voorziet voor 350,- EUR.
De afgelopen paar maanden heb ik last van cuppende banden aan de achterzijde.
Het klinkt als een kapot wiellager, maar bij het wisselen met de reserveband is het geluid al stevig geminderd.
Ik ben op zoek naar een andere auto en mijn oog is gevallen op een renault megane. Ik zou graag willen weten wat de meest voorkomende mankementen zijn aan deze auto's. En of het ook daadwerkelijk wel een goede auto is.
Hallo dan, ik had even een vraagje m.b.t. mijn megane 2.0 16v uit 2003. Hiervan moeten de achterste remschijven vervangen worden.Nu zijn er 2 soorten, de schijf met abs ring en zonder. Ik ken iemand die de schijven zonder de abs ring heeft liggen,...
Ik wil namelijk een megane aanschaffen omdat mijn renault 19 roest gaten gaat vertonen in mijn rechter dorpel (er zit er al 1 en de rest is al onderweg). :cry:
en dat ik dadelijk voor de 3de keer weer mijn mijn wagen moet gaan uit...
Ik ben mijn oude auto wat beu, en ik ben aan het rondkijken voor (natuurlijk) een megane. Nu soms zie ik sleutelloos openen en sluiten van de portieren, starten zonder sleutel,... verschijnen bij sommige beschrijvingen van de auto op...
Ik heb een Megane 2 uit 2003 en heb sinds 2 dagen dat mijn binnenverlichting niet meer uit gaat.
Het gaat om de verlichting die bij de stoelen zit, de bovenste verlichting gaat wel uit.
Als ik met afstandbediening de auto op slot doe dan...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum