Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 jul 2015
- Laatste bezoek: 31 jul 2015 21:43
- Actief als: particulier
Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Beste mensen,
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb Renault Kangoo 1.9 DTI BJ 2001 gekocht. Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnengestaan. Ja echt! Alleen niet verstandig voor een Diesel. Had maar 67.000 km gelopen. Echter geeft de motor vaak een storing. Het gloeilampje gaat branden met name als je snel optrekt en vervolgens het gas los laat. Er lijkt dan geen vermogen meer te zijn. Motor valt uit. Wanneer je de koppeling intrapt en weer laat opkomen dan verdwijnt de storing en grijpt het gaspedaal weer aan. Volgens de diagnose zou het aan de vervroegingsklep liggen. Deze is nu vervangen maar het probleem is er nog steeds. Volgens de diesel service zou nu de dieselpomp gereviseerd moeten worden. Ik vind dit wel erg snel na 67.000 km. Uiteraard heeft de auto te lang stil gestaan en vermoedelijk korte stukje hebben gereden. Nee, dit is niet goed voor een Diesel. Klopt het dat de dieselpomp gereviseerd dient te worden of moet er een keer een goede, professionele motorreiniger gebruikt worden. Ik heb het idee dat door de korte stukjes er veel aanslag op diverse onderdelen zit. b.v. EGR klep, etc. Heeft iemand een idee? En ja inderdaad ik koop nooit meer een auto van een oud vrouwtje.....
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb Renault Kangoo 1.9 DTI BJ 2001 gekocht. Is van een oud vrouwtje geweest en heeft altijd binnengestaan. Ja echt! Alleen niet verstandig voor een Diesel. Had maar 67.000 km gelopen. Echter geeft de motor vaak een storing. Het gloeilampje gaat branden met name als je snel optrekt en vervolgens het gas los laat. Er lijkt dan geen vermogen meer te zijn. Motor valt uit. Wanneer je de koppeling intrapt en weer laat opkomen dan verdwijnt de storing en grijpt het gaspedaal weer aan. Volgens de diagnose zou het aan de vervroegingsklep liggen. Deze is nu vervangen maar het probleem is er nog steeds. Volgens de diesel service zou nu de dieselpomp gereviseerd moeten worden. Ik vind dit wel erg snel na 67.000 km. Uiteraard heeft de auto te lang stil gestaan en vermoedelijk korte stukje hebben gereden. Nee, dit is niet goed voor een Diesel. Klopt het dat de dieselpomp gereviseerd dient te worden of moet er een keer een goede, professionele motorreiniger gebruikt worden. Ik heb het idee dat door de korte stukjes er veel aanslag op diverse onderdelen zit. b.v. EGR klep, etc. Heeft iemand een idee? En ja inderdaad ik koop nooit meer een auto van een oud vrouwtje.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Brandstof filter al vervangen?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 11 apr 2025 22:56
- Actief als: particulier
Re: Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
In deze tijden maakt men alles onzeker . Dé computer weet alles. 1 Week lang ben ik zo'n verhaaltje eens tot aan de bron gevolgd. Mijnheer is dan niet thuis als je er achter vraagt. Zo is de wereld.
Reinig of vernieuw die egr eens. Ben er zeker van dat je auto schokt als je wil optrekken .
Reinig of vernieuw die egr eens. Ben er zeker van dat je auto schokt als je wil optrekken .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16655
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 24 apr 2025 23:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Voor dieselproblemen mag je verwachten dat een dieselspecialist wel weet wat deze zegt.
Veel dealers weten hier geen raad mee.
Km stand doet niks af aan dit soort problemen.
Veel dealers weten hier geen raad mee.
Km stand doet niks af aan dit soort problemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Hmmmz had over t stukje diesel service heen gelezen...Thomas84 schreef:Brandstof filter al vervangen?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08 mei 2010
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Re: Renault Kangoo 1.9 DTI dieselpomp probleem
Ik heb de afgelopen 5 jaren enkele 1.9 DTI's gehad en 2x de Luchtmassameter -(LMM)- moeten (laten) vernieuwen...laatste keer haalde ik er eentje van de sloop en kostte mij 3 tientjes.
Ook opeens te weinig trekkracht en storingslampjes die gingen branden.....ik weet vrijwel zeker dat je brandstofpomp het probleem niet is...de 1.9 DTI is een geweldig blok met al directe inspuiting en brandstofpomp die elektronisch geregeld is, daardoor kon ik ze een paar keer laten chiptunen naar 110 PK (wat dat blok in de Megane heeft, wel met intercooler die de Kangoo niet heeft.)
Dus vernieuw eens die LMM en kijk of het probleem dan nog aanwezig is.
Ook opeens te weinig trekkracht en storingslampjes die gingen branden.....ik weet vrijwel zeker dat je brandstofpomp het probleem niet is...de 1.9 DTI is een geweldig blok met al directe inspuiting en brandstofpomp die elektronisch geregeld is, daardoor kon ik ze een paar keer laten chiptunen naar 110 PK (wat dat blok in de Megane heeft, wel met intercooler die de Kangoo niet heeft.)
Dus vernieuw eens die LMM en kijk of het probleem dan nog aanwezig is.

Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 420 Weergaves
-
Laatste bericht door Hens
-
- 6 Reacties
- 305 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door khaledje
-
- 7 Reacties
- 926 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 482 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 263 Weergaves
-
Laatste bericht door HenriNuR
-
- 0 Reacties
- 614 Weergaves
-
Laatste bericht door erik75