renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 dec 2012
- Laatste bezoek: 09 nov 2013 09:54
- Actief als: particulier
renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik de veerpoot kan verwijderen? Bij de rubberen topmount zit een imbus en zeskantmoer, maar als ik de imbus tegenhoud krijg ik de moer niet los (al volop bezig geweest met WD40). Wat is de manier dit los te halen (veer ontspannen, opkrikken.....)?
Alvast bedankt en gr.
Robert
Kan iemand mij vertellen hoe ik de veerpoot kan verwijderen? Bij de rubberen topmount zit een imbus en zeskantmoer, maar als ik de imbus tegenhoud krijg ik de moer niet los (al volop bezig geweest met WD40). Wat is de manier dit los te halen (veer ontspannen, opkrikken.....)?
Alvast bedankt en gr.
Robert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
Die inbus en moer houden de veerpoot bij elkaar, niet zomaar proberen los te maken !!!
De veer kan dan wegspringen, levensgevaarlijk.
De veerpoot dient in z'n geheel gedemonteerd te worden en dan dient de veer met een spanner gespannen te worden voor je die moer lost. Heb je geen ervaring hiermee(kennelij), LAAT HET DAN doen door een terzake kundige.
mvg WillemS
De veer kan dan wegspringen, levensgevaarlijk.
De veerpoot dient in z'n geheel gedemonteerd te worden en dan dient de veer met een spanner gespannen te worden voor je die moer lost. Heb je geen ervaring hiermee(kennelij), LAAT HET DAN doen door een terzake kundige.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 dec 2012
- Laatste bezoek: 09 nov 2013 09:54
- Actief als: particulier
Re: renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
OK, dank je voor je antwoord. Ik begrijp dat de veer met veerspanners gespannen moet worden, maar ik wilde alleen even proberen of de moer enigszins losgaat. Ik begrijp alleen niet hoe je de veerpoot losmaakt aan de bovenkant. Je merkt op dat de veerpoot in zijn geheel gedemonteerd moet worden, maar dan moet naar mijn idee de rubberen topmount eraf. Bij veel auto's zit deze topmount vast aan de carrosserie met 2 of 3 schroeven, maar bij de Kangoo/Clio niet. Iemand nog tips?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
Je hebt zeker veerspanners nodig en de kennis om deze te gebruiken.
Hier een pdf met de instrukties en meer; Wees voorzichtig!!
mvg WillemS
Hier een pdf met de instrukties en meer; Wees voorzichtig!!
mvg WillemS
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 dec 2012
- Laatste bezoek: 09 nov 2013 09:54
- Actief als: particulier
Re: renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
dank voor de pdf! heb je toevallig alle delen van dit wp handboek?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 12:13
- Actief als: particulier
Re: renault kangoo 1.4 rt veerpoot verwijderen
De moer wordt soms met de luchttol vast gedraaid.Door de de fijne spoed van de draad komt het erg vast te staan.
De enigste sterkste inbussen zijn die in een dopsleutel verwerkt zitten.
Om het simel te houden.Laat de wagen op zijn wielen rusten.Draai de bovenste dikke moer eraf.De grote rondelle eraf en draai dat dunne moertje er ook af en zet die dikke moer in de plaats.Rondelle en dun moertje zet je ook maar op voor de demontage van de veerpoot.
4 à 5oo kg veerkracht vertrouw ik niet toe aan dat dunne moertje.
Veerpoot lager en rubber zou ik meteen vernieuwen.
De enigste sterkste inbussen zijn die in een dopsleutel verwerkt zitten.
Om het simel te houden.Laat de wagen op zijn wielen rusten.Draai de bovenste dikke moer eraf.De grote rondelle eraf en draai dat dunne moertje er ook af en zet die dikke moer in de plaats.Rondelle en dun moertje zet je ook maar op voor de demontage van de veerpoot.
4 à 5oo kg veerkracht vertrouw ik niet toe aan dat dunne moertje.
Veerpoot lager en rubber zou ik meteen vernieuwen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 397 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 1 Reacties
- 269 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 303 Weergaves
-
Laatste bericht door saxman
-
- 1 Reacties
- 326 Weergaves
-
Laatste bericht door rvdlee
-
- 9 Reacties
- 904 Weergaves
-
Laatste bericht door petrusbeuk
-
- 2 Reacties
- 148 Weergaves
-
Laatste bericht door Eddie-56
-
- 8 Reacties
- 461 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic