Dag allemaal,
Nadat een paar maanden geleden ineens het touchscreen van de radio uitviel ben ik op speurtocht naar het probleem. Een kapot scherm leek voor de hand liggend, maar die is in orde. De radio zelf doet het nog wel gewoon. Hij is gepaired met mijn telefoon en ik kan telefoongesprekken aannemen. Muziek afspelen via bluetooth werkt ook. Radiozenders doen het ook. Via het stuur kan het geluid harder en zachter gezet worden, er kan door nummers/kanalen gezocht worden.
Wat niet meer werkt is de volumeknop links naast het touchsscreen en de twee usb poorten linksonderin. Wat nog wel werkt is de sigarettenaansteker rechtsonderin. En de knoppen voor de parkeerassistent etc linksboven naast het scherm.
Ik ben bij de Renaultgarage geweest maar daar herkennen ze het probleem niet en stonden ze niet te trappelen me verder te helpen.
Partner en ik hebben alle zekeringen vervangen, voor het geval daar 1 stuk was. Dit omdat de radio an sich het wel doet en het een stroomprobleem leek. Helaas hielp dit niet.
Afspraak gemaakt bij de garage (geen Renaultgarage, die hadden 6 weken wachttijd) en volgens hun monteur is de radiomodule kapot. Ze geven zelf aan dat dit wel een beetje is wat ze kunnen. Nieuwe radiomodule bestellen en installeren is “lastig” volgens hun.
Is er iemand hier die het probleem herkent en eventueel een oplossing(srichting) heeft?
Het zou prettig zijn als we tenminste het scherm werkend krijgen zodat we de nieuwe telefoon van mijn partner gekoppeld krijgen. De navigatie uit het jaar kruik gebruikten we toch al niet.
Renault Kadjar radiomodule/scherm
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
Re: Renault Kadjar radiomodule/scherm
Om welk systeem gaat het precies?
Foto erbij doet wonderen
Foto erbij doet wonderen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-