renault espace 2.2 dci diesel dashbord
Forumregels
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
renault espace 2.2 dci diesel dashbord
hallo,
Ik heb het volgende probleem. Op een dag stapte ik in mijn wagen en merkte op dat mijn dashbord flikkerde. Ik zette de motor uit , en startte de auto opnieuw. Het probleem bleef zich voordoen. De radio kon ik niet meer bedienen, de verwarming kon ik ook niet meer regelen. De andere dag starte mijn auto niet meer. Ik naar de garage gebeld en de auto komen ophalen. Zo hebben zij een nieuwe batterij gestoken en een relais vernieuwd. Ik reed naar huis , zette de uit en starte opnieuw en het probleem deed zich terug voor.
Op een gegeven moment had ik een idee, ik klopte met mijn hand op het front aan het dashbord en het werkte terug. Dit heb ik een aantal keren kunnen doen, zodat ik kon zien hoe snel ik reed en hoe dat mijn benzine er bij stond.
Nu werkt het dashbord totaal niet meer, radio kan niet meer geregeld worden, vierpinkers werken niet. De lichten wel en de pinkers.
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen???
Zou me iemand raad kunnen geven , wat het probleem zou kunnen zijn?
Groetjes Melissa
Ik heb het volgende probleem. Op een dag stapte ik in mijn wagen en merkte op dat mijn dashbord flikkerde. Ik zette de motor uit , en startte de auto opnieuw. Het probleem bleef zich voordoen. De radio kon ik niet meer bedienen, de verwarming kon ik ook niet meer regelen. De andere dag starte mijn auto niet meer. Ik naar de garage gebeld en de auto komen ophalen. Zo hebben zij een nieuwe batterij gestoken en een relais vernieuwd. Ik reed naar huis , zette de uit en starte opnieuw en het probleem deed zich terug voor.
Op een gegeven moment had ik een idee, ik klopte met mijn hand op het front aan het dashbord en het werkte terug. Dit heb ik een aantal keren kunnen doen, zodat ik kon zien hoe snel ik reed en hoe dat mijn benzine er bij stond.
Nu werkt het dashbord totaal niet meer, radio kan niet meer geregeld worden, vierpinkers werken niet. De lichten wel en de pinkers.
Ik weet niet wat ik hiermee moet doen???
Zou me iemand raad kunnen geven , wat het probleem zou kunnen zijn?
Groetjes Melissa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 08:33
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Ik vermoed dat er onder het dashboard een massa-kabel niet meer goed vast zit.
Door die tik te geven, kon die weer even goed contact maken, en werkte het weer.
Op een bepaald moment kan die zo los zitten dat ook dat niet meer helpt.
Dat is toch iets wat de garage zal moeten oplossing, denk ik. Zij hebben de electrische schema's, en kunnen zien welke massa kabel de eerste verdachte is.
Door die tik te geven, kon die weer even goed contact maken, en werkte het weer.
Op een bepaald moment kan die zo los zitten dat ook dat niet meer helpt.
Dat is toch iets wat de garage zal moeten oplossing, denk ik. Zij hebben de electrische schema's, en kunnen zien welke massa kabel de eerste verdachte is.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Het kan inderdaad een massa kontakt zijn, echter van de Espace gaan vaak de LCD- instrumentenpanelen defekt. Jouw garage kan het paneel laten reviseren bij ACtronics in Almelo (met 3-4 dagen retour) kost plm. 140,00 euro ex BTW je hebt dan weer 2 jaar garantie. Kijk ook eens op www.actronics.nl SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Dan had je beter geen espace kunnen kopen, heel erg kort door de bocht gezegdwesley015 schreef:...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dan moet je een nieuwe kopen, dan heb je pas een geldboom nodig...
Een gebruikte kan ook maar is over het algemeen niet veel goedkoper als een revisie van ACtronics.
Voordeel is wel dat je dezelfde dag weer kan rijden.
Antonio.
Een gebruikte kan ook maar is over het algemeen niet veel goedkoper als een revisie van ACtronics.
Voordeel is wel dat je dezelfde dag weer kan rijden.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-