Zoals bij vele wel bekend, en bij mij helaas ook zijn sommige 1.2 TCE motorblokken 1 groot drama met betrekking tot de ketting en olieverbruik met de nodige schade en kosten van dien.

Ik rijd een Grand Scenic uit 2013 en heb zo'n probleem motor, en heb inmiddels €3500,- gespendeerd aan een nieuwe ketting en nieuwe turbo, en een 2de ketting is onder garantie van de eerste nogmaals vervangen na 8 maanden. Maar.... mijn vermoeden is dat de ketting die er nu in zit weer een jaartje maar mee gaat, wat betekend dat ik rond komende zomer weer aan de beurt zal zijn.
Reden om op zoek te gaan naar iets anders en helaas afscheid te moeten gaan nemen van me toch wel prettige GS.
Maar nu ben ik ook wel erg gecharmeerd van het nieuwere model grand scenic, maar zie dan al snel weer 1.2 TCE bij de advertentie staan.

Nu heb ik vorig jaar eens bij mij Renault dealer gevraagd of deze Scenic van de nieuwere generatie ook zoveel ellende hadden waarbij zij aangaven dat dit niet het geval was.
maargoed of dat nou een verkoop truc is of iets dergelijks weet ik niet....
wat is jullie ervaring met de nieuwere generaties 1.2 TCE? inmiddels is deze vervangen voor een 1.3, echter zijn deze occasions voor mij nog onbetaalbaar helaas.
ik zoek dus een andere auto:
- minimaal 1300kg trekkracht
- 5 zitter, grote voorkeur voor 7 zitter
- zo rond de 80.000km gelopen
- prijs tot +/-17.000 afhankelijk wat mijn auto nog waard is (+/-7000)
ik lees graag jullie reacties.