recirculatieklep klappert

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
PeJe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: FRL

recirculatieklep klappert

Bericht door PeJe »

Mégane fase 2 van 1999 RXE.

Nu valt mij op dat de recirculatieklep klappert. soms

Als ik de de portieren sluit (of een vrachtwagen voorbij rijd) hoor je dat het klappert.
En als ik de auto op het contact zet hoor je het brommen ( het sluiten van de klep) zich een 3 a 4 x zich herhaald en stopt weer.

Zijn er tandwieltjes iets dergelijks kapot.
En is dit probleem te verhelpen, zo ja hoe.

Naar mijn idee moet de ruitenwisser er af en het stuk kap waar het interieurfilter onder zit er af.
en dan?.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

er is idd vertanding stuk.
Je moet de hele kachelunit er uit halen om er fatsoenlijk bij te kunnen. Dit is niet zo moeilijk als er geen airco op zit.
Met airco zul je eerst het aircosysteem leeg moeten halen om de unit te kunnen verwijderen.
Ik heb vorige week de klep vastgezet door het bedieningstandwiel vast te kitten (auto met airco).
Zonder airco is er ook geen recirculatieklep? :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PeJe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: FRL

Bericht door PeJe »

Nou de mijne heeft dus wel airco, en is afgelopen winter opnieuw gevuld (airco dus).
Nou dan wacht ik wel tot het helemaal niks meer doet, hij doet het zo nu en dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De stelmotor is wel te vervangen zonder het kachelhuis eruit te halen.
Is wel een k#t klus voor iemand met niet al te grote handen, maar het kan.
Verder dien je de oorzaak van het kapot gaan te verhelpen.
Hiervoor dien je een nieuwe aanslag te maken van een stripje metaal.
Hiervoor dient wel het kachelhuis gedemonteerd te worden.
Hiervoor is een Service Mededeling uitgegeven met de maten van deze aanslag.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

stelmotor gaat niet stuk, maar de vertanding van de klep.
Althans, die ik gezien heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PeJe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2005
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: FRL

Bericht door PeJe »

Nou ik hoor net wel its a #el of a job.

Op dit ogenblik is het goed nu hoor ik het geklapper niet, maar het kan best zo zijn dat ik het met een maandje of 2 weer hoor.

Maar het vreemde is ik hoorde het ook als ik de auto op contact zette. (hij gaat naar een 0-punt zeker)
En nu(even niet) hoor ik dat niet, en dat vind ik ook best wel vaag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Edwin1971
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Edwin1971 »

Ook ik heb dit probleem, dacht er even bij te kunnen door de ruitenwissers te verwijderen. Maar hoe verwijder je die?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 509
Lid geworden op: 18 dec 2004
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

goedkoopste oplossing is de klep uit te schakelen,
dit doe je door de auto op contact te zetten en dan bovenop het kachelhuis,
de stekker er af te halen...

wel eerst de klep in de juiste stand zetten...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004
Laatste bezoek: 12 aug 2016 10:26
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

dat gaat alleen niet werken als de vertanding van de klepbediening stuk is, wat meestal het geval is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pjotr
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: Zeist

Bericht door Pjotr »

Heeft iemand wel eens het kachelhuis eruit gehaald? Die van mij klappert ook. Bij de dealer zeiden ze dat een ervaren monteur er 5 uur voor nodig had om de klep weer vast te zetten (mijn stelmotor draait wel, maar doet niets met de klep). Hij heeft me ook afgeraden om dat te doen, omdat het arbeidsloon veel te duur zou worden. Ik wil het zelf wel doen, maar als een monteur er al 5 uur mee bezig is... Kun je er vanuit de motor bij of moet het dashboard eraf?

Gruutn

Peter
Mégane Classic 1999 1.9 dTi 236000km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 509
Lid geworden op: 18 dec 2004
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

renoldie schreef:dat gaat alleen niet werken als de vertanding van de klepbediening stuk is, wat meestal het geval is.
wel waar, want de vertanding die kapot is zit meestal aan de andere kant.
zet de klep open,haal de stekker eraf en je bent er vanaf.

je kunt dan alleen niet meer de klep dichtzetten, zodat je altijd de lucht van buiten krijgt.
dus niet meer in de file achter een dieseltje gaan rijden... :D


@pjotr,hier is er al veel over geschreven,
zoek maar even op recirculatieklep
www.meganeclub.nl
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in