rare meldingen
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 okt 2012 20:42
- Actief als: particulier
rare meldingen
wie kan mij verder helpen' 2 weken geleden wou ik mijn megane starten maar deed helemaal niet en in het display stond automatische transmissie controleren en het servicelampje ging branden, hierop de anwb gebeld. Die heeft toen de hendel een paar keer heen en weer gedaan en startte weer. antwoord was een vuiltje in je hendel. Vanavond gebeurde het weer maar nu een soort van bromgeluid wat uit de motor kwam. Maar de auto deed niets en wou ook niet meer op slot. hierop weer de anwb gebeld en jullie raden het al. Toen hij het probeerde startte de auto weer normaal. Weet iemand wat hier aan de hand is en wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt voor de reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Re: rare meldingen
In ieder geval de staat van de accu laten checken.
Maar misschien hebben de heren technici onder de forum leden aanvullende tips?
Maar misschien hebben de heren technici onder de forum leden aanvullende tips?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 14:52
Re: rare meldingen
Ongeveer een jaar geleden had ik hetzelfde probleem. Af en toe niet starten met de melding in het display "zel handle in de parkeerstand". Na wat rommelen met het handle en een aantal malen drukken op de startknop, startte de auto wel weer. Het probleem ging zich met tussenposen steeds vaker voordoen. Ik heb de auto door een renaultdealer laten controleren en daaruit bleek dat de Computer van de automaat defect was en heb deze laten vervangen.
Dure klus trouwens. Dit omdat zij er zomaar niet vanuit mogen gaan dat de computer defect is. Er een een procedure die zij moeten volgen. Het begint b.v. bij stekkers, kabels etc. om volgens als laatste bij de computer uit te komen.
Kosten zullen ongeveer 550 euro zijn. Omdat gezien het relatief geringe aantal kilometers gereden, viel de auto nog onder coulanceregeling van Renault en ging er wat geld van af. Auto is van 2006 en de toen gereden aantal kilometers was 65000.
met vriendelijk groet
Dure klus trouwens. Dit omdat zij er zomaar niet vanuit mogen gaan dat de computer defect is. Er een een procedure die zij moeten volgen. Het begint b.v. bij stekkers, kabels etc. om volgens als laatste bij de computer uit te komen.
Kosten zullen ongeveer 550 euro zijn. Omdat gezien het relatief geringe aantal kilometers gereden, viel de auto nog onder coulanceregeling van Renault en ging er wat geld van af. Auto is van 2006 en de toen gereden aantal kilometers was 65000.
met vriendelijk groet
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in