R-Link 2 geüpdatet naar v3.3
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 19 nov 2021 16:39
- Actief als: particulier
R-Link 2 geüpdatet naar v3.3
Hoi allen,
Ik heb zojuist mijn Renault Megane IV geüpdatet naar een R-Link versie 3.3. Ik heb gelezen dat na deze update de mogelijkheid was tot Android Auto. Echter na het updaten werkt het inschakelen van de achteruitrijcamera bij het schakelen naar de achteruitversnelling niet meer. Daarnaast werkt de bediening van de climate control niet meer en geeft deze aan dat ik de motor moet starten. Ook kan ik nog steeds geen Android Auto gebruiken. Wie weet raad?
Alvast hartelijk dank!
Ik heb zojuist mijn Renault Megane IV geüpdatet naar een R-Link versie 3.3. Ik heb gelezen dat na deze update de mogelijkheid was tot Android Auto. Echter na het updaten werkt het inschakelen van de achteruitrijcamera bij het schakelen naar de achteruitversnelling niet meer. Daarnaast werkt de bediening van de climate control niet meer en geeft deze aan dat ik de motor moet starten. Ook kan ik nog steeds geen Android Auto gebruiken. Wie weet raad?
Alvast hartelijk dank!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 13:33
Re: R-Link 2 geüpdatet naar v3.3
Voor zover ik weet moet je een V2 systeem niet naar V3 upgraden maar naar V7. En dat is een procedure die de dealer moet uitvoeren omdat er ook een nieuwe bootloader bij komt kijken. Je mag al blij zijn dat ie nog werkt... Kun je terug naar je oude versie?
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE160EDC Bleu Cosmos 
Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak

Hide post links |
-
Ik heb onderstaande handleiding gebruikt, dus het leek mij daadwerkelijk wel mogelijk.
R0yk3 schreef: ↑02 mei 2019 08:38 Er is veel informatie beschikbaar over het upgraden en en het werkend krijgen van Android auto. Ik probeer met deze post alles een beetje centraal te krijgen.
De basis van deze post komt uit Spanje. Ik ga deze een beetje 'lenen'en hier plaatsen.
https://www.foroclub.es/megane4/viewtop ... 20&t=20311 de spoilers werken bij mij niet meer? dus ik zal zo volledig mogelijk zijn.
Als je aangeeft bij de reacties wat er werkt bij jouw model en wat niet krijgen we een mooi overzicht.
Geef het model auto, bouwjaar en merk en type telefoon
ALLE HANDELINGEN ZIJN OP EIGEN RISICO!!!
In veel posts lees ik gelijksoortige problemen dus die noem ik maar even Bekende issuesBekende issuesDevelopers Modeupgrade naar 3.3Nu je telefoon.Bugjes of geen Bugjes dat is de vraag..AA op groot schermHerstellen
TODO lijstje:Succes!!!
- Fingerprint maken en kijken welke update er verschijnt.
- Updaten als het nodig is en kan.
- Kijken of ik Voice van AA werkend krijg
![]()
![]()
Met dank aan iedereen die het eerder heeft uitgezocht. Ik heb het alleen maar even bij elkaar gezet.
Hide post links |
-
- lid
Die handleidingen zijn van voor de tijd dat er een V7 update van de dealer was, het pad van V2 naar V3 is nooit officieel ondersteund geweest. Sterker nog, als je van V3 naar V7 en verder wilt zul je eerst weer terug naar V2 moeten. Dus als je nu al problemen hebt zou ik gewoon weer teruggaan naat V2 en dan je bij de dealer melden voor de V7 update. Daar is een Actis (?) instructie voor
Daarna kun je zelf de 9.0.35 er overheen laden en ben je helemaal actueel.
Daarna kun je zelf de 9.0.35 er overheen laden en ben je helemaal actueel.

Hide post links |
-
Dank voor je reactie! Heb je enig idee hoe ik deze versie terug krijg? Heb dit al geprobeerd via de Toolbox maar zonder resultaat.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 02 jun 2022 09:46
https://www-foroclub-es.translate.goog/ ... r_pto=wapp
Originele post, inclusief je bug met oplossingen.
succces.
Originele post, inclusief je bug met oplossingen.
succces.
Renault Talisman Estate 1.6 dCi 118kw Initiale Paris

Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 jun 2022 12:45
Ik heb een Renault Megane uit 2017. Kan ik deze ook door de dealer laten upgrade naar v7 kan dit met alle systemen? Heb een rlink 2
Hide post links |
-
Ik had Versie 3.3.
Aan de garage gevraagd of ze wilden updaten. Dit hebben ze gedaan en de computer is gecrasched

Nu heb ik firmware v7 maar geen AA

Ik heb een talisman uit 2016. Ik zal ook eens kijken of ik kan upgraden naar v9...

Hide post links |
-
- lid
Ja dat moet je nog activeren in de developer mode.
Eenvoudige actie, elders op dit forum wel beschreven.
Eenvoudige actie, elders op dit forum wel beschreven.

Hide post links |
-
Gelukt, al een tijd terug alleen niet gemeld hier.
De update naar v9 is nog niet gelukt, via de standaard methode, lege usb in de auto dan in de de laptop, Renault software naar laten kijken, en dan komt er de melding geen update beschikbaar?
De update naar v9 is nog niet gelukt, via de standaard methode, lege usb in de auto dan in de de laptop, Renault software naar laten kijken, en dan komt er de melding geen update beschikbaar?

Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 dec 2023 14:45
Mijn R-Link 2 is 2 weken geleden geupdate van 2.2 naar 3.3. Geen problemen nadien, alles werkt. Android Auto laten activeren met DDT4ALL, werkt ook bijna vlekkeloos. Alleen doet de Voice Commands van AA het meestal niet, soms ineens wel en dan weer niet. Heel vreemd. Verder is navigeren via AA een verademing, gebruik TomTom Go hiervoor. Altijd actuele kaarten, geen drama meer met de altijd verouderde Renault kaarten.
Alleen Voice commands werken zoals gezegd meestal niet en dat is een irritatie. Heb geen indicatie waarom het soms ineens wel werkt.
Toegevoegd in 6 minuten 21 secondes:
Alleen Voice commands werken zoals gezegd meestal niet en dat is een irritatie. Heb geen indicatie waarom het soms ineens wel werkt.
Toegevoegd in 6 minuten 21 secondes:
Is het activeren van AA voice commands nog gelukt? Alles werkt, behalve meestal de Voice commands, soms werkt het ook ineens wel en heb geen idee waardoor.RV96 schreef: ↑15 nov 2021 15:47 Ik heb onderstaande handleiding gebruikt, dus het leek mij daadwerkelijk wel mogelijk.
R0yk3 schreef: ↑02 mei 2019 08:38 Er is veel informatie beschikbaar over het upgraden en en het werkend krijgen van Android auto. Ik probeer met deze post alles een beetje centraal te krijgen.
De basis van deze post komt uit Spanje. Ik ga deze een beetje 'lenen'en hier plaatsen.
https://www.foroclub.es/megane4/viewtop ... 20&t=20311 de spoilers werken bij mij niet meer? dus ik zal zo volledig mogelijk zijn.
Als je aangeeft bij de reacties wat er werkt bij jouw model en wat niet krijgen we een mooi overzicht.
Geef het model auto, bouwjaar en merk en type telefoon
ALLE HANDELINGEN ZIJN OP EIGEN RISICO!!!
In veel posts lees ik gelijksoortige problemen dus die noem ik maar even Bekende issuesBekende issuesDevelopers Modeupgrade naar 3.3Nu je telefoon.Bugjes of geen Bugjes dat is de vraag..AA op groot schermHerstellenTODO lijstje:Succes!!!
- Fingerprint maken en kijken welke update er verschijnt.
- Updaten als het nodig is en kan.
- Kijken of ik Voice van AA werkend krijg
![]()
![]()
Met dank aan iedereen die het eerder heeft uitgezocht. Ik heb het alleen maar even bij elkaar gezet.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-