Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct aanslaat en vervolgens kort gaat draaien, en dat blijft zich herhalen.
Temperatuur van de auto blijft netjes waar het moet zijn en er wordt koele lucht geproduceerd.
Mijn vraag: is het normaal dat de koelventilator niet constant blijft draaien icm de AC?
Alvast bedankt!
Toegevoegd in 1 minuut 45 secondes:
Toevoeging: Ik weet niet wat de vorige koelventilator deed, heb daar nooit op gelet
Dat zal afhangen van wagentype tot wagentype denk ik. Op onze smart blijft de koelfan tijdens AC gebruik de hele tijd draaien als de wagen stilstaat. Bij onze Peugeot Boxer slaat die voortdurend op en af.
Misschien dat er iemand anders hier meer concrete info heeft ivm uw type wagen.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Bedankt voor de reacties, tot nu toe werkt alles prima. Denk inderdaad ook dat het per auto verschillend is.
Ik ga voor de zekerheid ff contact opnemen met de renault dealer, zodra ik een reactie van ze heb zal ik het hier plaatsen voor de geïnteresseerden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
--- Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting ---
Goedeavond,
We hebben een Renault Megane 1.5 dci van het jaar 2011. Sinds enkele weken begint de koelventilator van de radiator onmiddellijk te draaien als de motor gestart wordt. Het in en...
Weet iemand hoe Renault het gebruik van profielen heeft bedoeld? Mijn vrouw en ik rijden in elkaars auto's, en we hebben afwijkende wensen tav vooral lane assist. Ik kan prima 2 profielen aanmaken, maar moet ik dan iedere keer handmatig mijn profiel...
Geachte lezer,
Ik heb een raar dingentje met mijn renault traffic 2016 dci 120 pk versie.
Als ik de snelweg op ga (of ergens waar het niet mag) en ik trek hem goed door dan krijg ik een hik/stotter tijdens het optrekken in zijn 3e versnelling op dat...
Van de week al 2 keer meegemaakt dat er een relais onder de motorkap blijft tikken bij het opstarten en stoppen van het laden aan de 11kw thuislader.
Normaal zou je 1 keer een tikje moeten horen als de auto gaat laden of stopt met laden.
Afkoppelen...
Sinds kort ben ik in het bezit van een Clio 4 Estate uit 2014 (Night & Day edition).
Deze versie beschikt over het R-Link 1 systeem.
Deze heb ik geüpdatet naar V11.25 door een nieuw kaartje te kopen, in de hoop dat dat tevens dit...