Beste Kenners,
Ik heb met mijn Espace 3.0 DCI V6 uit 2004 wat problemen waar ik niet meer uit komen, om raad te vragen besloot ik maar even hier op het forum te kijken
Sedert 2 jaar ben ik de trotse eigenaar van deze geweldige auto waar ik mijn 4 kinderen veilig in kan vervoeren.
Helaas heb ik de laatste tijd wat vreemde problemen waar ik tegen aan loop.
De dealer heeft de computer uitgelezen en roept dat de automatische versnellingsbak waarschijnlijk defect is maar dat ze eerste de computer even goed uit willen lezen. Dit uitlezen en analyseren duurt waarschijnlijk rond de 4 uur.
Omdat ik 4 uur erg lang vond om een computer uit te lezen besloot ik eerst dit probleem hier maar even aan te kaarten omdat ik zelf het vermoeden (als leek) heb dat dit niets met de versnellingsbak te maken heeft maar eerder met de computer of zoiets.
Wij hebben sinds een paar maanden regelmatig "storingen" welke de Espace aangeeft.
Bandenspanning die niet klopt, storing in het inspuit systeem, storing in de airbag, storing in de automatische versnellingsbak.
Deze meldingen verdwijnen zodra ik een herstart heb gedaan.
Het zijn ook steeds wisselende storingen.
Nu hebben we sinds een paar weken dat de Espace het eerste half uur heerlijk rijdt, en goed schakelt maar na verlopen tijd een storing in de automatische bak aangeeft. Als ik dan herstart is het weg, maar kan het binnen 10 minuten weer terug komen. Vandaag heb ik 150 KM heen gereden waar ik elke 10 minuten bij verkeerslichten moest herstarten, terwijl de terugweg zonder problemen verlopen is.
Als de auto rijdt, rijdt hij heerlijk en schakelt goed, tot hij de storingen gaat geven....dan is alle plezier weer weg en schakelt hij niet of niet lekker....schokkerig.
Nu hoop ik dat hier wat suggesties gegeven kan worden waar ik het in moet zoeken, want ik zou deze auto graag blijven rijden
Problemen met Espace 3.0 DCI V6 2004
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 254 Weergaves
-
Laatste bericht door ZiggyMiauw
-
- 0 Reacties
- 288 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 4 Reacties
- 486 Weergaves
-
Laatste bericht door Rob kuiper
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 608 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 4 Reacties
- 448 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties