KDL schreef: ↑04 apr 2023 11:36
Ik vermoed zelfs dat ze een efb hebben geplaatst, 70ah,
...
Precies waarop je vermoeden gestoeld is weet ik niet, het laatste wat ze bij garages willen doen is de klant wegjagen richting de webshops, er is altijd wel een prijsverschil, maar die loopt eerder in de tiental euro's dan honderdtal euro's met dergelijke makkelijk door de klant zelf te vervangen dingen.
Kata schreef: ↑04 apr 2023 11:35
...
Je hebt er nu natuurlijk niets meer aan maar ik vervang de accu's meestal zelf, ook bij een 'gewone' wagen. Scheelt je ten 1e al een bedrag bij de aankoop en de kosten van het plaatsen haal je er ook uit.
..
Bij veel moderne wagens moet het tegenwoordig in de computer worden aangegeven dat er een nieuwe accu ingeplaatst is, zodat die de laadstroom kan aanpassen op het feit dat het een nieuwe accu is en niet een al X-jaar oude.
Niet iedereen weet dat en zeker niet iedereen kan dat. Wel netjes dat jouw Scenic het opmerkte en de vraag stelde, vind ik zeker een pluspunt, dat is niet bij elk merk zo.
Met de vele elektronica in auto's tegenwoordig worden er ook veel meer eisen gesteld aan accu's, die krijgen nogal wat voor hun kiezen waar de doorsnee bouwmarkt-accu toch echt binnen no-time de geest gaat geven, ook al is dat óók een Varta.
Goedkoop vs duurkoop vrees ik.